Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2007
‎Orain, kontsumorako kultur ondasuna, kulturkontsumo jarduerak, kultur eskaintza edo kultur publikoak eta antzeko terminoakerabiliz hitz egin behar dugu kulturaz. Nire iritziz, kontsumoa ez da, inondik inora, ez hiritartasun berri baten sorlekua, ez eta gizarte elkartasun sendoago batena ere.Beraz, kulturak bi helburu horiek atxikitzeko ukan zezakeen indarra galtzen ari da.
2008
‎Hala ere, Administrazioak ez ditu onartu behar tributu betebeharpekoak bere aitorpenetan edo autolikidazioetan sartutako datuak. Oinarrizko bi helburu horiek aintzat hartuta, likidazioaren edukia honako hau da:
2010
‎1.3 euskararen erronkak XXi. mendearen hasierako nafarroan euskara kuantitatiboki hizkuntza ttipia da, gutxienezko hiztun masa kritikoa behar du ziurtatua eta horretarako bere hazibide nagusiak izan direnak sendotuak eta, aukera balitz, unibertsal bihurtuak lituzke. kuantitatiboki hazteko bide horiek euskarazko eskolatzea eta helduen euskalduntzea izan dira. ...ereduari eragiten dioten muga geografikoak aipatu ditugu eta ohartaraztekoa da hezkuntza departamentua bulkatzen ari den til ereduaren hedapenaren inguruan dagoen kezka, oraindik ez baitakigu ikasleen euskalduntzean zer emaitza emanen duen. eskolatzeak hizkuntzari lotutako zeregin funtsezkoak ditu, hala bertako hizkuntz (ar) en ezagutza orokortzeko nola atzerriko hizkuntzen ikastea ahalbidetzeko. bi helburu horiek uztargarriak dira eta administrazioak biekiko arduratsu jokatu luke. (2) helduen euskalduntzeari dagokionez, nafarroako gobernuak ez du esparru estrategikotzat jo:
‎Eta horrek eskatzen du komunitatean beste partaidetza bat edukitzea, inguruan euskararekin ari diren beste eragileekin harremanak sortzea eta elkarlana garatzea? Hizkuntz Proiektuarenak ez ezik, bi helburu horiek Euskaraz Bizi egitasmoarenak ere badira.
‎Elkarrezinak: bata ala bestea, bi helburu horiek batera ezin direnean lortu.
2012
‎Bestea, testuen irakurketan oinarritutakoa, ikasleen gertukoak izan zitezkeen liburuen bitartez. Ikusiko dugun moduan, bi helburu horiek gaurdaino iraun dute euskal ikastetxeetan.
2015
‎Haatik, iruditzen zaie gaur egun, modu zabal eta integratzailean? heldu litzaiekeela bi helburu horiei,, hizkuntzen susperkuntzari eta erabilerari dagozkion ikuspegi dikotomikoak, baztertuta,, osagarritasuna?
2016
‎Beste behin ere, morala eta heziketa, bi helburu horiek berriz aurkitzen ditugu antzerki aztertzailearen begian.
2017
‎Gaur telebistak ere bi helburu horiek betetzen ditu eskolaren aldean. Izigarriko indarra du, bereziki haurrengan, irudiari esker, pentsatzeko denborarik uzten ez baitu," politiquement correct" delakoa inposatuz nahi ala ez.
2018
‎Hiri inguruetaraino sartzen ari diren basurdeen eta goseak dauden ehunka saien kasuan bezala. Dena den, bi helburu horien lortzeko ez da diru eskasiarik, ihiztatzeak ekiditeko kaxketadunen pagatzeko eta bertze. Aldiz, mendi eta haranen biziarazle segurrenak diren artzainek aski omen dute gau eta egun erne egoitea beren artaldeak basa ihizien erasoetarik beiratzeko.
‎Beste jomuga bat, eta ez apalagoa, erdaraz euskaraz baino erraztasun handiagoz moldatzen diren euskaldunak euskarazko jokabidea gailentzen den bizibidera ekarri behar ditugu. Baina aurreko bi helburu horiek lortzeko euskararen estatusean aldaketa ezinbesteko bat eragin behar dugu: euskara beharrezko bihurtzea, komunikaziorako beharrezko bihurtzea.
2019
‎Aipatutako bi helburu horiek, batez ere, artikulu honetan garrantzitsuena izango den bigarren helburuagauzatzeko, hainbat aipamen egiten dira legean zehar, hala ere, Arartekoko txostenean (2016), iradokizunen atalean, etengabekoak dira, esku hartze komunitarioagoa gauzatu beharraren aipamenak, izan ere, Berasazule eta Berri Otxoaren lanean, argi agertzen baita, Gizarte Langileen jarduteprofesionalari erreparat... 55)?.
2020
‎Eta, bestetik, funtsezko atal bat izan nahi du XXI. Mendeko Euskararen Corpusa izeneko langintza hedatsu batean, zeinari etorkizunean ekin nahi baitio Euskaltzaindiak. Horrenbestez, eta bi helburu horietan sakondu ahal izateko, ezinbesteko gertatzen da Lexikoaren Behatokia proiektuan jasotako testuen jatorria aberastu eta ugaritzea.
2021
‎batetik, heziketa literarioan oinarritzea testuen ulermen, interpretazio eta sorkuntza gaitasunak landuz ikaslearen konpetentzia literarioa garatzeko, eta bestetik, horrek guztiak komunitatearen eta kulturaren ezagutza eskaini behar dio ikasleari bere identitatea eraikitzeko, munduan kokatzeko eta errealitatearen irakurketa kritikoa egiteko. Era berean, literaturzaletasunaren sustapena ere eransten dio bi helburu horiei GE3 k.
‎Arestian adierazi moduan, horrek goitik beherako egituratze kurrikular jakin bat definitzen du, euskararen eta euskal literatura eta kulturaren kaltetan. Zentzu horretan, Euskal Curriculumak aipatzen dituen bi helburu horietatik bigarrenean" Europan integratutako euskal gizarte batean eta munduarekin elkarreraginean bizi ahal izateko beharrezkoak diren konpetentziak ere" sartu behar direla zehazten bada, euskaratik zein euskal kulturatik eta euskaraz egitea bermatu behar dute euskal hezkuntza sistemek. Aurrerago aztertuko den legez, hori prestigioa eta balioespenarekin, besteak beste, lotuta dagoen zerbait da.
‎Era berean, lege proiektu bat onartu berri du Jaurlaritzak «erlijio aniztasuna babesteko eta kultu zentro berriak irekitzeko», bi helburu horiek elkarri derrigorrez lotuak baleude bezala. Izan ere, egon zaitezke erlijio aniztasuna babestearen alde; baina aldi berean uste izan dezakezu ez dela Jaurlaritzaren zeregina ez udalak ez beste edozein erakunde behartzea kultu zentro berriak irekitzera, eta mugatu lukeela ziurtatzera inor ez dela bere fedeagatik edo fedegabetasunagatik saritua edo zigortua.
‎Goienakide kanpainaren helburuak dira bazkide berriak erakartzea eta bazkideen fidelizazioa. Goienak argi zituen bi helburu horien inguruan lan egin nahi zuela, eta, horretarako, AZKrekin harremanetan jarri zen komunikazio plana garatzeko.
2023
‎Madrilgo Estampa Popular arte taldeko kideei ikasi zien teknika hori, eta maiz baliatu zuen berak ere gerora salaketarako bide hori. Sasoi hartan frankismoaren aurkako borroka eta artea herri xehearen artean zabaltzea baitziren haren kezka nagusietako bi, eta bi helburu horiek uztartzeko aukera eskaintzen baitzion formatu horrek.
‎Kudeaketa organoek datu aitortuak, autolikidazio eta aitorpenekin batera ekarritako agiriak eta Administrazioaren esku dauden datuak erabil ditzakete arauketa behar bezala aplikatu den ala ez egiaztatzeko; aldi berean, organo horiek ere begiratuko dute betebeharpekoak ekarritako edo aitortutakoaren eta Administrazioak duen informazioaren arteko desadostasunik ez dagoenik. Bestalde, bi helburu horiek dira prozedura horien benetako objektua, hain zuzen. Ildo horretatik, organoek interesdunari informazio gehiago eska diezaiokete jasotako datuak argitzeko edo justifikatzeko bakarrik, tributuak modu egokian aplikatzeko behar diren agiriak ekartzeko errekerimendua egin diezaiokete, eta balioak egiazta ditzakete.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia