Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2018
‎Horrez gain, zenbait aldagai psikologiko analizatu ziren. Emaitzek erakutsi zutenez, aldagai psikologiko (enpatia eta tenperamentua) eta biologikoen (testosterona eta kortisola) elkarreraginak neska mutilen jokabide agresiboa azaldu zuen, baina elkarreragina desberdina izan zen bi faseetan. Hau da, faktore psikologiko eta biologikoen eragina jokabide agresiboan desberdina izan zen adinaren arabera.
2021
‎Hau da, posible izango litzateke bi estimulu aldi berean aurkezten direnean batak bestearen hautematean eragina izatea eta estimulu indibidualen antzematea zailtzea, ezkutuko inhibizioaren orokortzea gutxituz. Gure esperimentuan, EI taldeak almendra bakarka kontsumitu zuen aurreazalpen fasean (A), eta gero zapore berdinarekin baldintzatua izan zen (A+); hortaz, aurreazalpenean ikasitakoa baldintzapen fasera orokortzeko egoera aproposena izango litzateke, bi faseetan estimulu berdina erabili baitzen. EIA taldeak, aldiz, aurreazalpen fasean estimulu konposatuarekin esperientzia izanez gero (AX), ondorengo baldintzapen fasean konposatuaren estimulu bat bakarrik aurkezterakoan (A+), lehenengo fasean ikasitakoa orokortzeko aukera gutxiago izango luke; bi faseetan estimulu ezberdinak erabili baitziren.
‎Gure esperimentuan, EI taldeak almendra bakarka kontsumitu zuen aurreazalpen fasean (A), eta gero zapore berdinarekin baldintzatua izan zen (A+); hortaz, aurreazalpenean ikasitakoa baldintzapen fasera orokortzeko egoera aproposena izango litzateke, bi faseetan estimulu berdina erabili baitzen. EIA taldeak, aldiz, aurreazalpen fasean estimulu konposatuarekin esperientzia izanez gero (AX), ondorengo baldintzapen fasean konposatuaren estimulu bat bakarrik aurkezterakoan (A+), lehenengo fasean ikasitakoa orokortzeko aukera gutxiago izango luke; bi faseetan estimulu ezberdinak erabili baitziren. Horregatik, baliteke EIA taldean EI taldean baino aurreazalpenean ikasitakoaren orokortze gutxiago egotea, eta, ondorioz, A estimuluarekiko arretaren murrizketa gutxiago ematea EIA taldean, guk behatu dugun ezkutuko inhibizioaren efektuaren desagerpena eraginez.
‎Ezkutuko inhibizioan, SBaren eta SBg aren arteko asoziazioa mantsoago garatzen da, SBa baldintzapenaren aurretik bakarrik eta indargarririk gabe aurkeztuz gero; hots, SBa aurretik ezagutzen badugu baina inoiz ondoriorik eragin ez badigu. Fenomeno hori egiaztatzeko behar den diseinu esperimentalak bi fase ezberdin izan behar ditu, gutxienez. Baldintzapen fasea hasi baino lehen, aurreazalpen fase batean, talde esperimentalari SBa agertuko zaio SBg a agertu gabe, hau da, SBarekin esperientzia izango du baina inolako indargarri espliziturik jaso gabe.
2022
‎Ikerketa bi fase nagusitan banandu da. Lehenengo fasean, belaunaldi arteko esperientzien presentzia eta izaera arakatu da Euskal Autonomia Erkidegoko hezkuntza formalaren esparruan.
2023
‎Garai horretan jarri zuten martxan Europako goi mailako hezkuntzan egon den proiekturik garrantzitsuenetako bat Tuning Educational Structures in Europe deiturikoa. Proiektu hori bi fasetan antolatu zen eta lau urtez() lau ekintza ildo garatu zituzten: (a) konpetentzia orokorrak; (b) konpetentzia zehatzak; (c) ECTS kreditu sistema; (d) kalitatea bermatzeko eta kontrolatzeko, ikaskuntzaren, irakaskuntzaren eta ebaluazioaren ikuspegia (Gonzalez eta Wagenaar, 2006).
‎Ondoren, euskarazko laburpen corpusa bildu dugu (LabEus), horretarako berariaz sorturiko Compress eus tresnarekin; LabEus LHko eta unibertsitateko ikasleen 1.758 laburpenek osatzen dute. Bertako 80 laburpenekin, EskoLab corpusa eratu eta aztertu dugu, laburpenaren bi fase nagusi bereiziz: i) sortutako laburpena, hots, azken produktua eta ii) lapurpen prozesua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia