2018
|
|
Horrez gain, zenbait aldagai psikologiko analizatu ziren. Emaitzek erakutsi zutenez, aldagai psikologiko (enpatia eta tenperamentua) eta biologikoen (testosterona eta kortisola) elkarreraginak neska mutilen jokabide agresiboa azaldu zuen, baina elkarreragina desberdina izan zen
|
bi
faseetan. Hau da, faktore psikologiko eta biologikoen eragina jokabide agresiboan desberdina izan zen adinaren arabera.
|
2021
|
|
Hau da, posible izango litzateke bi estimulu aldi berean aurkezten direnean batak bestearen hautematean eragina izatea eta estimulu indibidualen antzematea zailtzea, ezkutuko inhibizioaren orokortzea gutxituz. Gure esperimentuan, EI taldeak almendra bakarka kontsumitu zuen aurreazalpen fasean (A), eta gero zapore berdinarekin baldintzatua izan zen (A+); hortaz, aurreazalpenean ikasitakoa baldintzapen fasera orokortzeko egoera aproposena izango litzateke,
|
bi
faseetan estimulu berdina erabili baitzen. EIA taldeak, aldiz, aurreazalpen fasean estimulu konposatuarekin esperientzia izanez gero (AX), ondorengo baldintzapen fasean konposatuaren estimulu bat bakarrik aurkezterakoan (A+), lehenengo fasean ikasitakoa orokortzeko aukera gutxiago izango luke; bi faseetan estimulu ezberdinak erabili baitziren.
|
|
Gure esperimentuan, EI taldeak almendra bakarka kontsumitu zuen aurreazalpen fasean (A), eta gero zapore berdinarekin baldintzatua izan zen (A+); hortaz, aurreazalpenean ikasitakoa baldintzapen fasera orokortzeko egoera aproposena izango litzateke, bi faseetan estimulu berdina erabili baitzen. EIA taldeak, aldiz, aurreazalpen fasean estimulu konposatuarekin esperientzia izanez gero (AX), ondorengo baldintzapen fasean konposatuaren estimulu bat bakarrik aurkezterakoan (A+), lehenengo fasean ikasitakoa orokortzeko aukera gutxiago izango luke;
|
bi
faseetan estimulu ezberdinak erabili baitziren. Horregatik, baliteke EIA taldean EI taldean baino aurreazalpenean ikasitakoaren orokortze gutxiago egotea, eta, ondorioz, A estimuluarekiko arretaren murrizketa gutxiago ematea EIA taldean, guk behatu dugun ezkutuko inhibizioaren efektuaren desagerpena eraginez.
|
|
Ezkutuko inhibizioan, SBaren eta SBg aren arteko asoziazioa mantsoago garatzen da, SBa baldintzapenaren aurretik bakarrik eta indargarririk gabe aurkeztuz gero; hots, SBa aurretik ezagutzen badugu baina inoiz ondoriorik eragin ez badigu. Fenomeno hori egiaztatzeko behar den diseinu esperimentalak
|
bi
fase ezberdin izan behar ditu, gutxienez. Baldintzapen fasea hasi baino lehen, aurreazalpen fase batean, talde esperimentalari SBa agertuko zaio SBg a agertu gabe, hau da, SBarekin esperientzia izango du baina inolako indargarri espliziturik jaso gabe.
|
2022
|
|
Ikerketa
|
bi
fase nagusitan banandu da. Lehenengo fasean, belaunaldi arteko esperientzien presentzia eta izaera arakatu da Euskal Autonomia Erkidegoko hezkuntza formalaren esparruan.
|
2023
|
|
Garai horretan jarri zuten martxan Europako goi mailako hezkuntzan egon den proiekturik garrantzitsuenetako bat Tuning Educational Structures in Europe deiturikoa. Proiektu hori
|
bi
fasetan antolatu zen eta lau urtez() lau ekintza ildo garatu zituzten: (a) konpetentzia orokorrak; (b) konpetentzia zehatzak; (c) ECTS kreditu sistema; (d) kalitatea bermatzeko eta kontrolatzeko, ikaskuntzaren, irakaskuntzaren eta ebaluazioaren ikuspegia (Gonzalez eta Wagenaar, 2006).
|
|
Ondoren, euskarazko laburpen corpusa bildu dugu (LabEus), horretarako berariaz sorturiko Compress eus tresnarekin; LabEus LHko eta unibertsitateko ikasleen 1.758 laburpenek osatzen dute. Bertako 80 laburpenekin, EskoLab corpusa eratu eta aztertu dugu, laburpenaren
|
bi
fase nagusi bereiziz: i) sortutako laburpena, hots, azken produktua eta ii) lapurpen prozesua.
|