2000
|
|
Bereizketa onartezina zenaren aurrean, Neurathek emaitzen ziurgabetasuna eta urritasuna
|
bi
esparruei —teoriko eta praktikoari— berezkoa zitzaiela argudiatu zuen. Desberdintasunen bat egonez gero, kuantitatiboa litzateke, mailazko diferentzia.
|
2003
|
|
Edozein modutan ere, 1804 urteko Kode Zibilean, Domaten irizpidea ez zen agerikoa, erromatar zuzenbide klasikoarena garaile izan baitzen. Hainbatez, kodean barruratu zen, eta, Gaius erromatar juristarengandik zetorren zuzenbide gaien sailkapen klasikoaren aurrean (pertsonak, gauzak eta akzioak), Domatek, lehen azaldu bezalaxe, osterantzekoa dakar argira,
|
bi
esparruko hurrenkera, hain justu ere, betebeharrak eta oinordetzak, aitzina ezarrita pertsonak eta gaiak barruratzen dituen liburua.5
|
2004
|
|
Gure buruarekin probak egiten hasteko ez du oso fidagarria ematen. Ikusten denez, medikuntzari buruzko aipaturiko mesfidantza horrek bultzatuta edo, arrazoi fisiologiko hutsak alde batera utzi eta arrazoi psikologikoak kontuan hartzera joko zuen,
|
bi
esparru hauen artean lotura ezarriz, baina lehentasuna zergati psikologikoei emanez gaitzaren sintoma fisikoen aurrean.
|
|
Seguruenik Descartes ohartuko zen eskolastikak giza ezagutza sentimenetara murriztean fedezko egiak bermatzea zuela helburu,
|
bi
esparru, bi mundu, ezberdin bereiziz: betiereko egiena, jainkozko egiena, alde batetik, eta mundu materialarena eta egia morroiena, bestetik.
|
|
Hau ordurako makina bat eztabaidarako hizpide izan zen eta Descartesen pentsamenduan tratamendu berezia izango zuen, argi eta garbi adieraziko zuelarik badela esparru bat —errebelazioaren esparrua alegia— arrazoimenari ez dagokiona, arrazoimenaz gaindi dagoena eta arrazoimena ez erabilita ere eztabaidatu ezinezko balioa duena. Garbi utziko du arrazoimenarena eta fedearena bi bide ezberdin direla eta leku ezberdinetara heltzeko gainera, edo egia mota ezberdinetara behintzat, eta ezin direla
|
bi
esparruak nahastu, ezin dela fedea arrazoimenera murriztu, baina ezta alderantziz ere arrazoimena fedearen menpean ipini. Honek ez du esan nahiko berarentzat arrazoimenaren bidea bestea baino goienagoa denik.
|
2006
|
|
Gerraria batailaren aurrean bezala. Horiek dira tecnh hitzaren eta tecnaw aditzaren
|
bi
esparru semantiko bereizezinak.
|
|
Edozein lekutan burutuko ditu heroiak balentria izugarriak —lehiaketetan bezala maitasun kontuetan12—; baina, batez ere, gerran eta Biltzarrean: eta, horrek, gatazka aristokratikoaren
|
bi
esparru nagusi bereiziko ditu, zeren, paradoxikoki —gure ikuspegi moderno razionalizatzailetik, esan nahi da—, ezpatarekin trebea denak hitzarekin ere behar du trebea izan.
|
|
Arrazoimenak egin dezakeen guztia
|
bi
esparru horietako batean kokatzen da.
|
2007
|
|
...remana zenbaki osoen bidez neurtu ezin dela aurkitu eta, zenbakien ordez, errealitatea deskribatzeko geometria bultzatu zuenean30 Euklidesek sistematizatu zuena —metodo axiomatiko eta deduktiboa, definizioak, postulatuak, axiomak, enuntziatuak, definizioak, frogapena eta ondorioa modu modernoan planteatzen dituena— lehenago garatutakoaren laburpena izan zen31 Platonen garaian, esaterako,
|
bi
esparru zeuden zehaztuta jadanik: batetik, elementu konkretuen matematika —poliedroak, infinitesimalak, konikak, kurbak... — eta, bestetik, arrazoiketa matematikoaren metodologia32.
|
2010
|
|
Radl & M. Santos, 2000: 162 Autore horiek, orokorrean,
|
bi
esparru nagusi bereizten dituzte ikerketa soziolinguistikoan: batetik, B. Bernstein eta W.
|
2013
|
|
Erlijioak, mota desberdineko arrazoiak direla medio,
|
bi
esparru bereganatu nahi izan ditu: arimarena eta balioena.
|