2001
|
|
Bal ek fokalizazioa pertzepzio prozesu psikologikoa dela baieztatzen du eta pertzepzio ekintza guztietan
|
bi
elementu bereiz daitezkeela zehazten: pertzepzio ekintza horren subjektua eta pertzepzio horren sortarazle den objektua.
|
2017
|
|
Azaldu bezala, Obabakoak ek gorpuztu mundu ikuskerak dekonstruitu egiten du pentsamendu mendebaldarraren oinarrian dagoen oposizio bitar funtsezko bat," mitoa vs. Arrazoia", alegia,
|
bi
elementu horien arteko muga lausotuz eta" Arrazoia" modu saihetsezinean mitoarekin kutsatua dagoela erakutsiz. Irakurketa horrek bidea eman dit, areago, aspaldi honetan euskal kritikari hainbatek Gabilondo, Apalategi, Atutxa Bernardo Atxagaren lana gutxietsiz agerturiko argudioei aurka egiteko.
|
|
Zer da différance? Galdera honi erantzuteko modu bat Derridaren De la grammatologie liburuan aurki dezakegu, bertan Ferdinand de Saussure hizkuntzalari suitzarraren teoria estrukturalistatik ateratzen dituen ondorioetan, hain zuzen ere.12 Zeinu linguistikoaren egitura osatzen duten adierazlea osagai materiala, fonemen segida eta adierazia osagai edukizkoa, esanahia eta
|
bi
elementuon arteko harremanaren arbitrariotasunaz haratago, 10 Osoko kontakizuna" [m] etakontakizun unibertsaleko estatusa aldarrikatzen duen istorioa da, beste istorio guztiak barne hartu eta azaltzeko gauza dena, beren benetako esanahia errebelatuz." Ikus Bill Readings, Introducing Lyotard. Art and Politics (Londres:
|
2019
|
|
alkohol kontsumoa, gaztetan tratu txarrak jaso izana, eta etxean armak helmenean edukitzea. Azken
|
bi
elementu horiek ezin ditugu zehaztu, baina alkoholaren kontua eleberrian azaletik aipatzen den arren, adi dagoen irakurleak, bidenabar eginiko aipamenei esker, erraz sumatuko du pertsonaia nagusiak asko edaten duela. Esate baterako," lau kopa edanda nengoenetan" (20)," edan besterik ez nuen egin, eta asko" (57)," hura edan nuen lehendabizi.
|
2021
|
|
Ongizatearen garapenean badaude oinarri oinarrian eragiten duten
|
bi
elementu. Alde batetik, gaur egungo nerabeek daramaten bizi estiloa eta kalitatea, eta horrek zer egoeratan uzten dituzten.
|
|
baga, testuinguru soziolinguistikoa, eta biga, generoa, AIR1 ek zehazten duenez, emakumezkoak baitira literaturarekiko harreman estuagoa dutenak eta, azken PISA txostenak argitzen duenaren arabera, irakurritakoaren ulermen gaitasunean emaitza altuagoak. Horri lotuta,
|
bi
elementu aipatu dira, funtsean, ikasleen gaitasunei dagokienez: euskarazko hizkuntza eta komunikaziorako gaitasunetan dituzten gabeziak, bata, eta irakurritakoaren ulermenean dituzten zailtasunak, bestea, nahiz eta azken honek lehenengoarekin lotura zuzena duen.
|
|
Ondorioz, gaztelaniaz eta ingelesez ekoizten diren kultur adierazpideekiko identifikazio indibidual eta kolektiboa eta, gainera, kolektiboak norbanakoarena baldintzatzen du zeharo eraikitzen da nerabezaroan, eta horrek kultur kontsumo/ sorkuntza jakin bat sustatzeaz gainera, hizkuntza ohitura batzuetara eramaten ditu gazteak, nola kulturalak, hala sozialak. Dena den, hor aintzat hartu beharreko
|
bi
elementu baldintzatzaile daudela nabarmendu behar da: batetik, kultur kontsumoa nerabezaroan aldatzen dela adinaren edota garapen mailaren arabera, errealitatea ez baita bera 12 urterekin edo 16rekin, jakina; eta, bestetik eta ondorioz, kultur adierazpideen eta ekoizpenen hautua oso desberdina izan daitekeela kasu bakoitzean.
|
|
Nerabeek dituzten kultur erreferentzia gehienak gaztelaniazkoak direla azaltzen du IE2 k, eta zenbait kasutan, ingelesezkoak ere bai. Horretan
|
bi
elementu funtsezkoak direla uste du IE2 k: baga, gaztearen testuinguru soziolinguistikoa eta kulturala zein den, hots, non eta nola bizi den; biga, euskarazko erreferenteekiko hurbilketak borondate edo ahalegin esplizitua eskatzen duela, edo bestera esanda, jarrera militantea.
|
|
Eta, oraindik ere beharrezkoagoak dira ikasleek askotan euskararekin harremanetan eskolan soilik dauden testuinguruetan (LIR1). Hori horrela,
|
bi
elementu horiek, besteak beste, euskarazko kultur kontsumoa eta ekoizpena baldintzatzen dutela diote.
|
|
batetik, berdinkideekin harremanetan jartzeko eta sozializatzeko tresna dela, eta bestetik, gaztea erabakitzeko subjektu bihurtzen duela eta dena oso araututa jasotzen duen sasoi batean nolabaiteko askatasuna eskaintzen diola. Horiei beste
|
bi
elementu gehi dakizkieke: bata, gizarteak bultzatzen duen berehalakotasuna eta momentuari lotutako bizi esperientzia, eta bestea, sozializazioaz gainera nork bere kultur kontsumoa eta aisialdia erabakitzeko eta kudeatzeko aukera.
|
|
Alegia, pentsamenduan dagoen zerbaiti kokaleku fisikoa ematen dio, eta beraz, gorputz bat ematen dio, nolabait. Metafora bat erabiltzen du urruti sentitzen ditugun
|
bi
elementu lotzeko: utopia eta zeruertza.
|