Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Bal ek fokalizazioa pertzepzio prozesu psikologikoa dela baieztatzen du eta pertzepzio ekintza guztietan bi elementu bereiz daitezkeela zehazten: pertzepzio ekintza horren subjektua eta pertzepzio horren sortarazle den objektua.
2017
‎Azaldu bezala, Obabakoak ek gorpuztu mundu ikuskerak dekonstruitu egiten du pentsamendu mendebaldarraren oinarrian dagoen oposizio bitar funtsezko bat," mitoa vs. Arrazoia", alegia, bi elementu horien arteko muga lausotuz eta" Arrazoia" modu saihetsezinean mitoarekin kutsatua dagoela erakutsiz. Irakurketa horrek bidea eman dit, areago, aspaldi honetan euskal kritikari hainbatek Gabilondo, Apalategi, Atutxa Bernardo Atxagaren lana gutxietsiz agerturiko argudioei aurka egiteko.
‎Zer da diffĂ©rance? Galdera honi erantzuteko modu bat Derridaren De la grammatologie liburuan aurki dezakegu, bertan Ferdinand de Saussure hizkuntzalari suitzarraren teoria estrukturalistatik ateratzen dituen ondorioetan, hain zuzen ere.12 Zeinu linguistikoaren egitura osatzen duten adierazlea osagai materiala, fonemen segida eta adierazia osagai edukizkoa, esanahia eta bi elementuon arteko harremanaren arbitrariotasunaz haratago, 10 Osoko kontakizuna" [m] etakontakizun unibertsaleko estatusa aldarrikatzen duen istorioa da, beste istorio guztiak barne hartu eta azaltzeko gauza dena, beren benetako esanahia errebelatuz." Ikus Bill Readings, Introducing Lyotard. Art and Politics (Londres:
2019
‎alkohol kontsumoa, gaztetan tratu txarrak jaso izana, eta etxean armak helmenean edukitzea. Azken bi elementu horiek ezin ditugu zehaztu, baina alkoholaren kontua eleberrian azaletik aipatzen den arren, adi dagoen irakurleak, bidenabar eginiko aipamenei esker, erraz sumatuko du pertsonaia nagusiak asko edaten duela. Esate baterako," lau kopa edanda nengoenetan" (20)," edan besterik ez nuen egin, eta asko" (57)," hura edan nuen lehendabizi.
2021
‎Ongizatearen garapenean badaude oinarri oinarrian eragiten duten bi elementu. Alde batetik, gaur egungo nerabeek daramaten bizi estiloa eta kalitatea, eta horrek zer egoeratan uzten dituzten.
‎baga, testuinguru soziolinguistikoa, eta biga, generoa, AIR1 ek zehazten duenez, emakumezkoak baitira literaturarekiko harreman estuagoa dutenak eta, azken PISA txostenak argitzen duenaren arabera, irakurritakoaren ulermen gaitasunean emaitza altuagoak. Horri lotuta, bi elementu aipatu dira, funtsean, ikasleen gaitasunei dagokienez: euskarazko hizkuntza eta komunikaziorako gaitasunetan dituzten gabeziak, bata, eta irakurritakoaren ulermenean dituzten zailtasunak, bestea, nahiz eta azken honek lehenengoarekin lotura zuzena duen.
‎Ondorioz, gaztelaniaz eta ingelesez ekoizten diren kultur adierazpideekiko identifikazio indibidual eta kolektiboa eta, gainera, kolektiboak norbanakoarena baldintzatzen du zeharo eraikitzen da nerabezaroan, eta horrek kultur kontsumo/ sorkuntza jakin bat sustatzeaz gainera, hizkuntza ohitura batzuetara eramaten ditu gazteak, nola kulturalak, hala sozialak. Dena den, hor aintzat hartu beharreko bi elementu baldintzatzaile daudela nabarmendu behar da: batetik, kultur kontsumoa nerabezaroan aldatzen dela adinaren edota garapen mailaren arabera, errealitatea ez baita bera 12 urterekin edo 16rekin, jakina; eta, bestetik eta ondorioz, kultur adierazpideen eta ekoizpenen hautua oso desberdina izan daitekeela kasu bakoitzean.
‎Nerabeek dituzten kultur erreferentzia gehienak gaztelaniazkoak direla azaltzen du IE2 k, eta zenbait kasutan, ingelesezkoak ere bai. Horretan bi elementu funtsezkoak direla uste du IE2 k: baga, gaztearen testuinguru soziolinguistikoa eta kulturala zein den, hots, non eta nola bizi den; biga, euskarazko erreferenteekiko hurbilketak borondate edo ahalegin esplizitua eskatzen duela, edo bestera esanda, jarrera militantea.
‎Eta, oraindik ere beharrezkoagoak dira ikasleek askotan euskararekin harremanetan eskolan soilik dauden testuinguruetan (LIR1). Hori horrela, bi elementu horiek, besteak beste, euskarazko kultur kontsumoa eta ekoizpena baldintzatzen dutela diote.
‎batetik, berdinkideekin harremanetan jartzeko eta sozializatzeko tresna dela, eta bestetik, gaztea erabakitzeko subjektu bihurtzen duela eta dena oso araututa jasotzen duen sasoi batean nolabaiteko askatasuna eskaintzen diola. Horiei beste bi elementu gehi dakizkieke: bata, gizarteak bultzatzen duen berehalakotasuna eta momentuari lotutako bizi esperientzia, eta bestea, sozializazioaz gainera nork bere kultur kontsumoa eta aisialdia erabakitzeko eta kudeatzeko aukera.
‎Alegia, pentsamenduan dagoen zerbaiti kokaleku fisikoa ematen dio, eta beraz, gorputz bat ematen dio, nolabait. Metafora bat erabiltzen du urruti sentitzen ditugun bi elementu lotzeko: utopia eta zeruertza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia