Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2009
‎Emakume hauek genero igurikimenak apurtzendituzte, ez dute behar heterosexualik asetzen eta gizartearen botere harremaneiaurre egiten diete. Horrela, sexismo anbibalentearen teoriak bi emakume motaproposatzen ditu, exotalde estereotipatuen bi dimentsioetan bereizten direnak, gustukoak baina errespetatu gabeak eta ez gustukoak baina errespetatuak, alegia.Edukian ezberdinak diren estereotipo horiek adierazten dituzten jarrerak ereezberdinak dira, emakumeen azpiestereotipoek jarrera polarizatuak islatzendituztelarik. Hortaz, gizon sexistek emakume tradizionalen eta ez tradizionalenartean bereizten dituzte, alegia, genero estereotipoen inguruko ikertzaileen araberaegu neroko interakzioan gehien erabiltzen den maila, azpiestereotipoena (Deaux, Winton, Crowley eta Lexis, 1985; Haddock eta Zanna, 1994).
2020
‎On genuke bi dimentsio bereiztea: perspektiba globaleko hiztun elkartea batetik, eta erabilera zuzen egokiaz (de facto edo sinbolikoki) bateraturik euskaraz dihardu (t) en hiztun talde txikiagoa (k) bestetik.
2021
‎Alberdik aipatzen du, gainera, eremuaren arabera, lagun intimoenekin gure kontraesanei azaleratzeko baimena ematen diegula, umore inkorrekto horri toki gehiago eginez. Egizabalek ere, bide beretik, bi dimentsio bereizten ditu sortzeko espazioei edo eremuei dagokienez:
2023
‎Bizitzaren une ezberdinetan intentsitate maila ezberdinekin, baina etengabean ari gara zaintzen eta zainduak izaten. Era berean, zaintza hornitzerako orduan, bi dimentsio bereiz ditzakegu: materiala, hala nola gorputzari eta haren behar fisiologikoei erantzutea; eta immateriala, afektibitatea eta ongizate emozionala helburu dituena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia