2008
|
|
Zer gertatzen da herri honetan, hori eta horrenbestez, berez osagarriak izan litezkeen egitasmo etnokulturalak eta politiko juridikoak, munduko estatu nazional demokratikoetan, ez, haatik, nazio estatu inperialisten kasuan? hezurmamitu diren bezala, gurean ere nazio eraikuntzaren
|
bi
alderdi horiek batera ez uztartzeko. Zergatik ematen dugu amore, amore ematea herri euskaldunaren duintasuna lurperatzea denean?
|
2017
|
|
Jopuen helburu nagusia beren lan soberakinari eta produktuei eustea eta eskubide ekonomiko nahiz juridikoen esparrua zabaltzea zen. Jopu borrokaren
|
bi
alderdi horiek estu uztartuta zeuden, mirabeen lege egoeratik eratorritako betebehar asko bezala. Hala, XIII. mendeko Ingalaterran, estamentu laikoan nahiz elizakoan, isunak ezartzen zizkieten sarritan nekazari gizonezkoei, aldarrikatzeagatik haiek ez zirela jopuak, gizon askeak baizik.
|
|
Alderdi batek bestea du beharrezko, baina biek dute iturri bera. Totalitarismoaren lezioa da fantasiaren
|
bi
alderdi horien kodependentzia: naziek aurkeztuko duten komunitate harmoniatsuak berekin behar du judeguen konplota; Stalinen, gizon sozialista berria, ren ametsak berekin sortuko ditu edonon amaitu behar diren etsaien paranoia.
|
2018
|
|
Azkenaldian esan izan denez, Lockeren posizioak ez zuen, hainbesteko zerikusirik emakumeen inguruan zeukan jarrera jakinarekin, baizik eta esparru familiarra eta esparru politikoa bereizteko erabili zuen bidearekin?. Lockeren diskurtsoaren
|
bi
alderdi horiek, baina, ezin dira bereizi: patriarkatu modernoaren nolakoa eta Lockek haren eraikuntzari eginiko ekarpen teoriko funtsezkoa ezin dira antzeman baldin eta ez bada orobat ikusten ezen familia bizimodu politikotik bereizte horrek zerikusi osoa zuela Lockek emakumeez zuen ikuspegiarekin.
|
|
Bi sortze mota, bata bestearekin zerikusirik gabea, kontraesankorrak ere bai agian? Sormenaren
|
bi
alderdi horiek eta bien arteko harremanak arakatu ditu Katixa Agirrek bere bigarren nobela honetan, irrikaz irensten den fikzioa eraikiz eta aldi berean gogoan luzaroan geratzen diren hausnarketekin aberastuz.
|
2019
|
|
Printzipio femeninoa bere indar gorenean orduan dagoela pentsatzen denez, beldur dira kontaktu intimoan ez ote zaion nagusituko printzipio maskulinoari. Modu lausoago batean, gizonak higuin du amaren muin beldurgarria aurkitzea gorputzez izan duen emakumearengan; feminitatearen
|
bi
alderdi horiek bereizteari lotzen zaio: horregatik da intzestuaren debekua lege unibertsala hala exogamia gisa nola molde modernoagoetan; horregatik aldentzen da gizona sexualki emakumearengandik hura ugaltzeari bereziki emana dagoenetan:
|
|
–Sekula baino gazteagoa? sentitu eta sekula baino zaharrago ageri den emakumeak ez du asmatzen nola uztartu
|
bi
alderdi horiek; ametsetan bezala pasatzen da denbora, ametsetan bezala higatzen du adinak. Hala, errealitatea urrundu egiten da, txikiagotu:
|
|
Bere etikotasunak gizonarenarekin duen aldea honetan datza, hain zuzen: banakotasuneranzko determinazioan eta bere atseginean bitarte gabe orokor dirauela, eta irrikaren banakotasunetik urrun geratzen dela; gizonarengan, aldiz,
|
bi
alderdi horiek bananduta agertzen dira, eta gizonak, hiritar bezala, orokortasunaren indarra daukanez, bere buruaz jabetzen den orokortasunarena, horrela irrikaren eskubidea erosten du eta, aldi berean, horretatiko askatasuna lortzen du. Emakumearen erlazio horretan, beraz, banakotasuna nahasita dagoen heinean, bere etikotasuna ez da hutsa; baina bere etikotasuna hutsa den neurrian, banakotasuna axolagabea da; eta emakumeari bere burua norbera hori bezala bestearengan berrezagutzeko unea falta zaio.
|