2000
|
|
" Euskal poesiak bere izaera garatu nahi badu, kanpora begira egon duela erakutsi digute poeta biek. Eta horrela, politika bai ala ez eztabaidaren
|
bi
aldeak jartzen dituzte ageritan euren lanean."()" J. Sarrionandiaren kasua oso esanguratsua da.
|
|
Barne bilaketa horretan, pixkanaka pertsonaien irudi ezkutuak azaleratuz joango dira. Honela, gauzen
|
bi
aldeen berri ematea lortzen du, argazkiek osaturiko hezurdurari haragia gehituz: iraganari oraina erantsiz.
|
|
Honela, argazkiek ere betierekotasuna eta hilezkortasunaren ispiluak lirateke. Teknikari bagagozkio, plano ezberdinekin jolasteko joera nabaria da, aipaturiko gauzen
|
bi
aldeak azpimarratu asmoz: batetik, dirudiena edo uste duguna; eta bestetik, dena edo uste dutena.
|
2002
|
|
J. Olezak dioskunez (1994), errealismo garaikideak fruitu oso interesgarriak eman ditu Atlantikoaren
|
bi
aldeetan. Abiapuntu gisara onartzen den baieztapena izango genuke oinarrian:
|
2005
|
|
Ez bota harririk zabor biltzaileei, laztana Tanger blues Filosofoen bulebarra Kabinak ziren garaian Atearen
|
bi
aldeak
|
|
Isilik egon nintzen ahal bezainbat, neure burua salatuko nuelako beldurrez. Mahain ttipi baten
|
bi
aldeetan ginen jarririk. Bien artean mahainaren erdian, dupin bat, gatz larriz betea.
|
|
Gaur egun noiz nahi gurutzatzen dira kostaldeko eta Gipuzkoako auzapezak, gure departamenduko eta Eusko Jaurlaritzako arduradunak, mugaz
|
bi
aldeetako komertzio ganberetako kargudunak eta abar. Aldi bat gehiago mugimendu zabal hortarik kanpo dago Eliza.
|
|
Ez ote da hain zuzen Madrilen mintzatu goraki Joan Paulo II.a Europaren alde 2003an, maiatzeko 4an azkenik? Zer dira bada Elizaren mugakeria horiek Bidasoako
|
bi
aldeetan. Eliza unibertsaleko apezpiku dira, baina lehenagoko mugen esklabo!
|
2013
|
|
Azken finean, Espainiako trantsizioan gerra zibileko
|
bi
aldeen erantzukizuna parekatu zen eta gatazkako bi bandoren artean banatu zen errua. Era berean, trantsizio prozesuan Espainia, nazioa, ama balitz bezala irudikatu zuten, eta gerra bi anaiaren arteko borroka gaitzesgarria bezala (Narotzky 2004) 181 Dena den, XXI. mendearen hasieran berriro azaleratu zen gerra zibilaren oroimena, trantsizioan ez bezala.
|
2017
|
|
Eszena horretan, narratzaileak deitoratu egiten du bere bizitzako urterik gehientsuenetan bortizkeria horrekin bizi behar izana. Indarkeria paramilitarra ere aipatuta, narratzaileak gehiegikeriak bi aldetatik egin zirela argitu egiten du.107 Atutxaren ustez, ordea, Uriberen asmo nagusia
|
bi
aldeetako indarkeria bainoago ETAren jarduera bera salatzea izan da. Atutxak argudio indartsua dauka hemen, euskarazko jatorrizkoan independentismoa ere biktima modura agertzen bada ere, gaztelaniazko itzulpeneko testuak ia ezkutatu egiten baitu errealitate eztabaidaezin hori.108 Atutxaren ondorioa da BNYB k ETAren indarkeria arbuiatzeaz gain," neutralizatu egingo du [ela] independentzia eta autodeterminazioa estrategia politiko gisa proposatu dezakeen subjektu politiko euskalduna." 109 Azkenik, horixe da Gabilondok eta Atutxak darabilten arrazoia Uriberen lana euskal diferentziaren aurrean indiferentea dela baieztatu eta horrenbestez gaitzesteko.
|
|
Ohartuki zein oharkabean, beti jokatuko dugu hein batean, bederen geure onura bilatze aldera. Izua hemenen izua da, hain zuzen ere, jokaera horren sinbolo nagusia, nor izateko desiraz gain, nor ez izateari zaion izua ere nartzisismoa baita, desira eta izua txanpon beraren
|
bi
aldeak baino ez direlarik. Izu horrek eragin zituen Kepak Euskal Herriko zein Finlandiako gerretan ikusitako azpi-joko eta saldukeriak; izu horrek bultzatu zituen Kepa eta Tania elkarrekin egotera; izu horrek eraman zuen Kepa, azkenik, familia abandonatzera, herrikideak hondamendia pairatu bitartean berak abertzale zintzo modura ez agertzeko zuen ikara, hain zuzen ere.
|
|
Arazoa mundu ikuskera modernoaren hatsarre nagusian da47 Ibid., 218 orr. tza, alegia, munduak, non edo non, egia absolutu, aldaezin eta transzendental bat gorderik izan behar duelako sinestean. Sineste horrek ezin du berekin ekarri txanpon beraren
|
bi
aldeak bezalakoak diren bi muturren arteko oszilazio etengabea baizik, hau da, batetik noiz edo noiz ezinbestez krisian sartu beharreko idealarekiko atxikimendu utopikoa, eta bestetik irudi utopiko horren kontrapuntu negatibo zehatza, ezereza, isiltasuna, alegia.
|
|
Horrela sorturiko errealitateirudikapenak gero eta fidelagoak izan dakizkioke lengoaiak inoiz zehatzmehatz agertzerik izango ez duen errealitate dyferentzialari. Obabakoak en etengabe seinalatzen zaigu errealitatea interpretazioa delako ideia, ugariak dira, oso, arrazionaltasunaren muga hautsita beste errealitate bat besarkatzen duten pertsonaiak, mugaz bestalde betiko irauteko, mugaren
|
bi
aldeen artean zanga137 Azken hitzaren bila ko narratzaileak eta bere lagun medikuak ipuin onen ezaugarriak analizatzean esandako gauzak dira goian aipatuak. Obabakoak, 217 orr. latrau geratzeko zein mugaz alde honetara berriro itzultzeko izan.139 Geure mundu ikuskeraren berregituratze asmoarekin lotu behar da, hain segur, errealitatearen eta fantasiaren arteko muga zalantzan jarriz Atxagak eginiko esplorazio irmo, sakon eta jarraitua.
|
2019
|
|
Estalkiak egurrez estalitako kapitela zuen. Hartatik, horizontalean, ardatz nagusia ateratzen zen, zeinak
|
bi
aldeetan lau hegal zituen, eta haien gainean mahoizko ehun lodiko haize oihalak jartzen zituzten. Beste aldean lema zegoen, pertikarekin luzatuta, kapitelari bira emateko eta hegalak haize nagusiari begira jartzeko erabiltzen zirenak.
|
2021
|
|
Berak sortutakoa nola erakusten duen. Ez guk sortu eta berak irakurri, baizik eta
|
bi
aldetik ze sentitzen den edo ze sortzen den.
|
2023
|
|
Baserrietako beheko sua eraikitzeko, hiru aldeko markoa behar izaten zen, gaztaina zurez edo haritz giharrez egina. Bazterreko
|
bi
aldeak hormari josten zitzaizkion, eta hirugarrena horiei biei. Irmo eta sendo finkatu beharra zegoen, eror ez zitezen.
|