Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2006
‎Volksgeistaren pentsamendu espainol bat seguruenik ez dago. Dagoena, Volksgeistaren pentsamendu kadukatuaren probetxamendu espainol bat itzelezko itzela eta ustela da, nazionalista eta gudakoia, erreakzionarioa, baina beti bere buruaren moderno eta aurrerakoi ustezko harrokeriaz puztua: Espainiaren arimaren mitologia.
2009
‎Ez zuen guztiz galdua. Azkenean lur horretan bere barneena berriro deskubritzen du, Orbelaundik Arantzazura, latina ikastera, desbaserritartzera, jendetzera, Eliza Erromatarreko apaiztera, humanitateen irakasletzera, etengabe atzerritartzera, urte eta urteetan beti bere buruagandik urrunduz eraman duen odisea luze baten buruan. Eta bera hilko da.
‎Gertatzen da, izan ere, esango zukeen Nietzschek, inoiz ez garela ateratzen judu kristautasunetik: mende eta mendetan ukoz uko beti bere burua baiesten diharduen teologo, filosofo, artista nahiz zientifikoen ondare komun hori, berdin da teistak ala ateistak garen. Alegia, mendebaleko pentsamenduan Jainkoa, absolutua, ez dela zinez hil, gehienez ere izenak aldatu baino.
‎Oraingo honetan ez du atzera egingo. Ez du beti bere burua anaiaren esanetara makurtuko.
2015
‎Koldo Izagirrek, Fernandoren bizialdiko pasarte jakin zenbaiten aukeratzeaz, eta kontakizunaren antolaera bereziaz, Fernando askatasun unibertsalari egiten ari zaion ekarpena nabaritu du: Fernandok ez du hartzekodunik onartzen, jaio berri eta libre sentitzen du beti bere burua, errugabe. Zorrak kitatzea berriro jaiotzea baita, eta jaiotze hitzak bere baitan du jaia.
2017
‎Pentsa dezagun beste norbaitekin egon zela. Jende gehiagorekin egoten zen neska hau, beraz, eta hala behar du, normalena da, eta ona da jakitea badabilela jende gehiagorekin, eta ez beti bere buruarekin solasean, beti etxean sartuta, beste asko bezala, edo... ni bezala egunotan, kar, kar, kar! Baina ni ez naiz honelakoa, zertarako larritu?
2018
‎Hemen literatura hori aztertuko ez badugu ere, bai erreparatuko diogu kritikoki, eta buelta emango, haren premisetako bati. Teoria filosofikoetan «identitate pertsonala» zertan datzan aztertzen denean, arretagunea ia beti izaten da zein barne ezaugarrik ematen dion pertsonari jarraitutasuna, edo denboran zehar beti bere buruaren berdina izatea. Hemen, aitzitik, hauxe izango da galdera:
‎Hemen, aitzitik, hauxe izango da galdera: ez al dira generoa eratzen eta banatzen duten jardun erregulatzaileak ezartzen dutenak identitatea, subjektuaren barne koherentzia, eta, areago, pertsona beti bere buruaren berdina izate hori. Ez al da «identitatea» ideal normatibo bat, eta ez esperientzia deskribatzen duen ezaugarri bat?
2019
‎Dirudienez,, gizontasunezko protestarik? gabe, berez berez erabat, gizasemetzat eduki zuen beti bere burua, eman zioten heziketari eta bere organismoaren taxuari esker; bistan denez, eragin erabakigarria izan zuen aitarekin bidaiatzen ibili izanak, haren bizimodu berean; hain irmoa zen Sandorren gizontasuna, non ez baitzuen inolako anbibalentziarik agertzen emakumeekin: gizon batek bezalaxe maite zituen, haienganako konpromisorik sentitu gabe; modu erabat menderatzaile eta aktiboan maite zituen, erreziprozitaterik onartu gabe.
2022
‎Sei hilabete geroago, arrakasta handiz ari zen denetariko fobia eta antsietate koadroak sendatzen OFtalen laguntzarekin, baita bere paziente kopurua eta ordainsaria igotzen ere, eta ez zuen inoiz gogora ekartzen Nikoren iradokizunari barre egin zioneko egun ez hain urrun hura, eta ez du inolako erreparorik erakusten paziente zenbaiten benetako aurpegia inoiz ikusi ez izanaren inguruan. Horregatik, Paulak behartuta sentitzen du beti bere burua aktibismo apur bat egitera, jendearen mesfidantza eta aurreiritziak suntsituz: halabeharrez gertatuko dena aurreratzeko besterik ez bada ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia