Emaitzak: 5
2021 | ||
Eta, hain zuzen ere, bi gaitasun horiek dira, komunikaziorako gaitasunarekin batera, bai konpetentzia emozionalak, bai konpetentzia literarioak beren baitan hartzen dituzten dimentsioak. Hezkuntzak ikasleak bizitzarako trebatu eta prestatu nahi baditu, edo, | bestera esanda, elkarbizitza eta ongizatea ahalbidetzeko giza garapena helburu izatea nahi badu, bizitzarako oinarrizko gaitasunetara XXI. mendeko gaitasun modura ere izendatzen dira zenbaitetan hurbildu behar ditu ikasleak (Bisquerra, 2009; Pellegrino eta Hilton, 2012; Reyzábal, 2016). | |
Horretan bi elementu funtsezkoak direla uste du IE2 k: baga, gaztearen testuinguru soziolinguistikoa eta kulturala zein den, hots, non eta nola bizi den; biga, euskarazko erreferenteekiko hurbilketak borondate edo ahalegin esplizitua eskatzen duela, edo | bestera esanda, jarrera militantea. Eta, oraindik ere beharrezkoagoak dira ikasleek askotan euskararekin harremanetan eskolan soilik dauden testuinguruetan (LIR1). | |
Gainera, dagoeneko konplexua den problematika bati are sakonago bihurtzen duen aldagaia erantsi behar zaio: teoria eta praktikaren arteko arrakala, alegia; edo, | bestera esanda, egunerokoan egiten denaren eta egin litzatekeenaren artekoa. Azpiatal honetan, batez ere zehaztu den bigarren gako hori aletzen saiatuko gara. | |
Horretarako literatura balioetsi eta landu behar da, modu mailakatu eta sistematikoan ahal dela. Literaturan ere aintzat hartu beharreko elementua da profilarena, alde batetik, dagoena, hots, emakumea irakurle gisa, eta sormenean hartzen ari diren tokia; eta bestetik, nahi dena, edo, | bestera esanda, heziketa literarioak aldarrikatzen duen irakurle konpetentearena eta kritikoarena. | |
Definizio horretan eskaintzen den perfekzioaren ideia argitzen du Durkheim ek eta, bere esanetan," giza ahalmen guztien garapen harmonikoa" litzateke perfekzio kantiarra," gugan dauden potentzia guztiak espero daitekeen punturik handienera eramatea", hain justu ere. Potentziez edo ahalmenez ari zaizkigu Kant eta Durkheim bi mendeko diferentziaz; | bestera esanda, gaur egun ere indarrean jarraitzen duen norbanakoaren gaitasunaren edo konpetentziaren kontzeptuaz ari dira autoreok hezkuntza testuinguruaren baitan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
beste | 5 (0,03) |
Lehen forma
bestera | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Labayru | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
beste esan | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |