Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎BEA gizabanakoak zaintzailearekin dituen eragintrukeen kalitatearen araberakoa da, eta atxikimendu irudiaren erabilgarritasunareneta eskuragarritasunaren inguruko itxaropenak, usteak eta emozioak ez ezik, norberak atxikimendu irudiaren babesa eta afektua lortzeko gaitasuna ere hartzenditu. Hala, haurraren premiekin sentiberak izan eta erne dauden zaintzaileakdituzten haurrek beren burua onartutzat, balioetsitzat eta besteen afektua lortzekogaitzat hartu ohi dute. Halaber, haurrek eraikitzen duten irudikapenaren arabera, zaintzaileak haien premiei erantzuteko prest dauden pertsona fidagarriak dira, eta, hortaz, harremanaren inguruko itxaropen positiboak garatzen dituzte.
‎Haurraren premiekin inongo sentiberatasunik izan ez eta erne ez daudenzaintzaileak dituzten haurrek, berriz, oso bestelako irudikapenak eraikitzen dituzte.Maitasunik merezi ez duen eta besteen afektua lortzeko gaitasunik ez duenpertsonatzat hartzen dute beren burua. Eraikitzen duten irudikapenaren arabera, zaintzaileak haien premiei erantzuteko prest ez dauden pertsona fidagaitzak dira, eta, azkenik, harremanaren inguruko itxaropen negatiboak garatzen dituzte (Bowlby, 1969).
2008
‎Nortasunaren aroan, hala ere, besteen afektua eta onarpena beharrezkoak dira, eta umea konturatzen da kontra egitearekin ez duela horrelakorik lortzen. Orduan, gutxi gorabehera lau urte dituenean, bere trebetasunik hoberenak erabiltzen hasten da besteen afektua eta onarpena lortzeko, besteak gogatzeko, haien arreta erakartzeko eta haien txaloak lortzeko.
‎Nortasunaren aroan, hala ere, besteen afektua eta onarpena beharrezkoak dira, eta umea konturatzen da kontra egitearekin ez duela horrelakorik lortzen. Orduan, gutxi gorabehera lau urte dituenean, bere trebetasunik hoberenak erabiltzen hasten da besteen afektua eta onarpena lortzeko, besteak gogatzeko, haien arreta erakartzeko eta haien txaloak lortzeko. Adin horri, graziaren adina?
2009
‎Hitzezko mezuak adierazi eta irakurtzeko ez ezik, ez hitzezko mezuakkodetu eta deskodetzeko ere trebetasun gehiago dituzte emakumeek. Emakumeekgizonek baino aurpegi eta keinu adierazkorragoak eta biziagoak erakusten dituzte.Afektuak eta emozioak errazago agertzen dituzte, eta besteen afektu adierazpenakerrazago irakurtzen dituzte. Hala ere, afektuak agertzeko erraztasun hori tristura, maitasun edo berotasun sentimenduak agertzean ikusten da; ez, ordea, haserreeta erasokortasun sentimenduak agertzean.
2011
‎Besteen lorpenen bekaitz dira. Ez dute onartu nahi besteen beharra dutenik, nahiz eta besteen afektuaren bila ibili.
2013
‎araberakoa da, eta atxikimendu irudiaren erabilgarritasunaren eta eskuragarritasunaren inguruko itxaropen uste eta emozioez gainera, norberak atxikimendu irudiaren babesa eta afektua lortzeko duen gaitasuna hartzen ditu barne. Hala, beren premiekin sentiberak izan eta erne dauden zaintzaileak dituzten haurrek beren burua onartutzat, balioetsitzat eta besteen afektua lortzeko gaitzat hartu ohi dute. Halaber, haurrek eraikitzen duten BEAren arabera, zaintzaileak haien premiei erantzuteko prest dauden pertsona fidagarriak dira eta, hortaz, harremanaren inguruko itxaropen positiboak garatzen dituzte.
‎Beren premiekin inongo sentiberatasunik izan ez eta erne ez dauden zaintzaileak dituzten haurrek, berriz, oso bestelako BEAk eraikitzen dituzte. Maitasunik merezi ez duen eta besteen afektua lortzeko gaitasunik ez duen pertsonatzat hartzen dute beren burua. Eraikitzen duten irudikapenaren arabera, zaintzaileak haien premiei erantzuteko prest ez dauden pertsona fidagaitzak dira, eta, azkenik, harremanaren inguruko itxaropen negatiboak garatzen dituzte (Bowlby, 1969).
2014
‎Erosten duenaren baliagarritasunari baino gehiago begiratzen dio berritasunari. Erosle konpultsiboaren helburua da hobeto sentitzea, besteen afektua erakartzea eta autoestimua igotzea. Familiako oreka ekonomikoa kolokan jarri eta txartela zenbaki gorritan uzten badu ere, une jakin batean tentsio handia sentitzen du, eta erosketa bidez bakarrik aska dezake tentsio hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia