2007
|
|
BEA gizabanakoak zaintzailearekin dituen eragintrukeen kalitatearen araberakoa da, eta atxikimendu irudiaren erabilgarritasunareneta eskuragarritasunaren inguruko itxaropenak, usteak eta emozioak ez ezik, norberak atxikimendu irudiaren babesa eta afektua lortzeko gaitasuna ere hartzenditu. Hala, haurraren premiekin sentiberak izan eta erne dauden zaintzaileakdituzten haurrek beren burua onartutzat, balioetsitzat eta
|
besteen
afektua lortzekogaitzat hartu ohi dute. Halaber, haurrek eraikitzen duten irudikapenaren arabera, zaintzaileak haien premiei erantzuteko prest dauden pertsona fidagarriak dira, eta, hortaz, harremanaren inguruko itxaropen positiboak garatzen dituzte.
|
|
Haurraren premiekin inongo sentiberatasunik izan ez eta erne ez daudenzaintzaileak dituzten haurrek, berriz, oso bestelako irudikapenak eraikitzen dituzte.Maitasunik merezi ez duen eta
|
besteen
afektua lortzeko gaitasunik ez duenpertsonatzat hartzen dute beren burua. Eraikitzen duten irudikapenaren arabera, zaintzaileak haien premiei erantzuteko prest ez dauden pertsona fidagaitzak dira, eta, azkenik, harremanaren inguruko itxaropen negatiboak garatzen dituzte (Bowlby, 1969).
|
2008
|
|
Nortasunaren aroan, hala ere,
|
besteen
afektua eta onarpena beharrezkoak dira, eta umea konturatzen da kontra egitearekin ez duela horrelakorik lortzen. Orduan, gutxi gorabehera lau urte dituenean, bere trebetasunik hoberenak erabiltzen hasten da besteen afektua eta onarpena lortzeko, besteak gogatzeko, haien arreta erakartzeko eta haien txaloak lortzeko.
|
|
Nortasunaren aroan, hala ere, besteen afektua eta onarpena beharrezkoak dira, eta umea konturatzen da kontra egitearekin ez duela horrelakorik lortzen. Orduan, gutxi gorabehera lau urte dituenean, bere trebetasunik hoberenak erabiltzen hasten da
|
besteen
afektua eta onarpena lortzeko, besteak gogatzeko, haien arreta erakartzeko eta haien txaloak lortzeko. Adin horri, graziaren adina?
|
2009
|
|
Hitzezko mezuak adierazi eta irakurtzeko ez ezik, ez hitzezko mezuakkodetu eta deskodetzeko ere trebetasun gehiago dituzte emakumeek. Emakumeekgizonek baino aurpegi eta keinu adierazkorragoak eta biziagoak erakusten dituzte.Afektuak eta emozioak errazago agertzen dituzte, eta
|
besteen
afektu adierazpenakerrazago irakurtzen dituzte. Hala ere, afektuak agertzeko erraztasun hori tristura, maitasun edo berotasun sentimenduak agertzean ikusten da; ez, ordea, haserreeta erasokortasun sentimenduak agertzean.
|
2011
|
|
Besteen lorpenen bekaitz dira. Ez dute onartu nahi besteen beharra dutenik, nahiz eta
|
besteen
afektuaren bila ibili.
|
2013
|
|
araberakoa da, eta atxikimendu irudiaren erabilgarritasunaren eta eskuragarritasunaren inguruko itxaropen uste eta emozioez gainera, norberak atxikimendu irudiaren babesa eta afektua lortzeko duen gaitasuna hartzen ditu barne. Hala, beren premiekin sentiberak izan eta erne dauden zaintzaileak dituzten haurrek beren burua onartutzat, balioetsitzat eta
|
besteen
afektua lortzeko gaitzat hartu ohi dute. Halaber, haurrek eraikitzen duten BEAren arabera, zaintzaileak haien premiei erantzuteko prest dauden pertsona fidagarriak dira eta, hortaz, harremanaren inguruko itxaropen positiboak garatzen dituzte.
|
|
Beren premiekin inongo sentiberatasunik izan ez eta erne ez dauden zaintzaileak dituzten haurrek, berriz, oso bestelako BEAk eraikitzen dituzte. Maitasunik merezi ez duen eta
|
besteen
afektua lortzeko gaitasunik ez duen pertsonatzat hartzen dute beren burua. Eraikitzen duten irudikapenaren arabera, zaintzaileak haien premiei erantzuteko prest ez dauden pertsona fidagaitzak dira, eta, azkenik, harremanaren inguruko itxaropen negatiboak garatzen dituzte (Bowlby, 1969).
|
2014
|
|
Erosten duenaren baliagarritasunari baino gehiago begiratzen dio berritasunari. Erosle konpultsiboaren helburua da hobeto sentitzea,
|
besteen
afektua erakartzea eta autoestimua igotzea. Familiako oreka ekonomikoa kolokan jarri eta txartela zenbaki gorritan uzten badu ere, une jakin batean tentsio handia sentitzen du, eta erosketa bidez bakarrik aska dezake tentsio hori.
|