2005
|
|
Ezezko enuntziatu batean egin izanahizkuntza eraiketa polemikoaren adibide bat da, informatzen duen gatazka aintzathartu ez ezik, bere testuingurua ere osatzen duena, diskurtsoan beste ahots bat, aurkakoa pentsa dezaketenena, tartekatzen duelako. Hots, ukazioa
|
bestearen
diskurtso propioan txertatzeko era bat da, aurrez aurre jarritako bi jarreren elkarrizketa birtual moduko bat. Azalpen bat emateko izan ohi den argazki oin bat egitean, bere ohiko diskurtsoaren baieztapen bat bereganatzeak eta inpertsonalaren bidezbilatutako objektibazioak editorial kutsua, argazki oinari ez dagokion egitekoa, ematen dio.
|
2009
|
|
Eta poesiari buruz eta bere gaur egungo balioari buruz ere badu zer esana. Olerki batean bere burua erretratatzen du, gela batean, poeta puztu baten poesia sorta entzutera beharturik,
|
bestearen
diskurtso egozentrikoari berak bere iruzkin mentalak egiten dizkiola. Beste nonbait poesiaren definizio hau ematen du:
|
|
Espezializazioa, konpartimendu estankoak, elkarren arteko urrutiramendua, batak
|
bestearen
diskurtsoa ulertu ezina... Zientzian eta artean fenomeno bertsuak gertatu dira, eta, bitxia da, jardunaren prozedurak berdintsuak dira bi esparruetan.
|
2010
|
|
begien bistan ez izatea hizkuntza formen eta komunikazio egoeraren (hots, instantzia sozio diskurtsiboaren) arteko lotura. Gure sermoien kasuan, zehazki, galduko genuke aukeratu ditugun bi azter unitateen lotura aktiboa fenomenook gertatzen diren komunikazio egoerarekin; bestela esanda, ez genuke jakingo izernordainak eta diskurtso ekarria(
|
bestearen
diskurtsoaren) nola lotzen diren enuntziazio instantziarekin, gure kasuan, Elizaren aurpegi linguistiko batekin, sermoiarekin. Gogora bedi sarreran esan dugula fenomeno linguistikoak goitik beherako norabidean aztertu beharrean gaudela.
|
2012
|
|
Enuntziatu parentetikoa oinarrizko enuntziatuan gurutzaturik aurrez aurre bi solaskide baleude bezala funtzionatzen du. Batak
|
bestearen
diskurtsoa hautsiko balu bezala, eta bi enuntziatuen arteko harremana askozaz ere zuzenagoa, gertuagoa, lotuagoa edo hertsiagoa da bigarren adibideko bi enuntziatuena baino.
|
2013
|
|
Enuntziazioaren heterogeneitatearekin lotuta dago; esatari batek berbazko jarduera bat gauzatzen du, baina esaten dituen hitzak beste norbaiti esleitutakoak izan daitezke. Besteen ahotsak, sarritan, berbaldi ekarriaren(
|
bestearen
diskurtsoa) eskutik sartzen dira.
|
2014
|
|
Pertsonen arteko elkarrizketetan, horrenbestez, negoziatzeko gaitasuna eskuratu behar da: besteari aktiboki entzun, besteak dioena kontuan hartu,
|
bestearen
diskurtsoa norberaren jardunean txertatu, ikuspegiak trukatzean egoki modalizatu, gure hitzek eragiten dituzten inplikazioakkalkulatu, adeitasun maila egoeraren arabera neurtu eta egokitu, txanda hartu etatxanda eman^
|
|
Garbi dago goiko eta beheko adibideek ez dutela efektu bera erdiesten.Enuntziatu parentetikoa oinarrizko enuntziatuan gurutzaturik aurrez aurre bisolaskide baleude bezala funtzionatzen du. Batak
|
bestearen
diskurtsoa hautsiko balubezala, eta bi enuntziatuen arteko harremana askozaz ere zuzenagoa, gertuagoa, lotuagoa edo hertsiagoa da bigarren adibideko bi enuntziatuena baino.
|
2015
|
|
Gehienetan, ordea, erabilpen makiavelikoa edo interesatua aurkitzen dugu: egia inpartzial, neutro eta unibertsalaren segurtasunetik (norberaren diskurtsoa), balio partzial eta interes partikularrez betetako identitate gaien faltsukeria salatzen da(
|
bestearen
diskurtsoa).
|