2001
|
|
Hau frogatzeko onar dezagun aurkakoa, badagoela izadiaren lehen kausa aske bat. Kausen katea denboran hasiko da une batean eta
|
beste
une bat egongo da horren aurretik; hala ere, aurreko une honek ez du ondorengoa inolaz ere determinatzen, kausen katea hasi aurretik baitu ezer determinatu. Baina honek bigarren analogia, hau da, kausalitatearen legea apurtuko luke, eta hori ezinezkoa litzateke esperientziaren eremuan.
|
|
Kantek uste du kritikaren lan zaila osatu ondoren, gero sistemaren osotasuna garatzea erraza izango dela, baina bestela gertatu zen egiatan. Hala ere, hori
|
beste
une batean aztertuko dugun kontua da.
|
2004
|
|
Zergatik delako sentipen bati jarraitzen dio arimaren tristurak edo beste bati alaitasunak eta pozak? Are gehiago, zergatik nire bizipozerako izan daitekeena izango da beste baten barruan, edo neuregan
|
beste
une batean, malenkoniaren edo ezkortasunaren pizgarria?; urrutitik biribila ematen duenak gertutik karratua ematen du, handiak gero txikia, alaigarriak tristea...; eta ametsetara etorrita, iratzarrita nagoenean kolore batez agertzen zaidana beste batez iziotuko da nire ametsean, pertsona baten irudia beste baten izenean agertuko da...
|
2008
|
|
Baina bigarren mundu hori, zerizantasunena edo egitura egonkorra den heinean, subjektuak ezarritako mundua besterik ezin da izan; edo, Kantek erakutsi zuen moduan, adimenaren legeen mundua. Bestalde, hemen
|
beste
une bat daukagu, Kan ek adierazi zuen bezala: mundu ob jektiboa hautematen zuen subjektuari kontrajarritako mundua da, eta kontrajartze hori bere burua ezagutzen duen subjektuak bakarrik jar dezake.
|
2011
|
|
Osotasuna esatean agertzen den moduan geureganatzen dugu, hala uste dugu, baina horretarako alde batera utzi behar dugu ezen gizakiak hor dagoen hori baino ez duela biltzen, nahiz eta haraxeago ere izan zerbait, pentsaturik gabeko zerbait, beste modu batez eta
|
beste
une batean ezagutza berri gisa ager dakigukeena, edo giza ikuspegiak inoiz inola irits ez dezakeena. Horixe adierazten digu paradigma holografikoak:
|
2014
|
|
Ez. Balio duena da gai baten harreman sarea, une jakin batean abestutako gai bat gero
|
beste
une batean beste batek abestuko duena. Wotanek eta Siegmundek, biek abesten dute heroiei heriotza iragartzeko Walkiria ko gai hori; balio duena, beraz, batarengandik bestearengana zirkulatzen duen gai hori da, Brunnhilderengandik pasata.
|
2017
|
|
Eta, haatik, lotsaren izatea balitz bezalakoxea da. Lotsa Bestearen agerpena da, baina ez kontzientzia batek objektu bat agerrarazten duen modura, baizik eta kontzientziaren une batek zeharka
|
beste
une bat inplikatzen duen modura, bere motibazioa balitz bezala. Kontzientzia purua atzeman bagenu ere cogitoaz, eta kontzientzia puru hori lotsa (izatearen) kontzientzia hutsa balitz ere, oraindik ere Bestearen kontzientziak habitatuko luke, presentzia atzemanezina bezala, eta ihes egingo lioke zeinahi erredukziori.
|