2007
|
|
Hala ere, euren ustez: " arrantzaleek jaso duten ezagutza, merezitakoa bada ere, konparaziozko bidegabekeria izan dela ematen du, bitartean
|
beste
pertsona eta gizarte talde batzuei ez baitzitzaien kontuan hartu. Azken finean, arrantzaleek eta patroiek eskerrekin eta sariekin batera dirua ere jaso zuten egindako lanagatik".
|
2009
|
|
Baina, David Humerekin bat eginez, zera esan daiteke: norbaitek esango balit pertsona baten berpizkundearen lekukoa izan dela (edo
|
beste
pertsona bat berpizkunderen baten lekukoa izan dela, edo...), nik, sen onez, lekukotasun hori zalantzan jarriko nuke. Bestela, zalantzan jarri nuke nire bizitza osoan izandako esperientzia guztia.
|
2010
|
|
Batzuek beraien kontsumo moduak aldatu behar dituzten bitartean, beste batzuek hazkunde demografikoa moteldu behar dute. Hori dela eta, helburu nazionalak jartzeko premia ikusten du kontserbazioaren eta garapenaren helburuetara hurbiltzeko, gogoan izanik naturaren babesak obligazio morala duela
|
beste
pertsonekiko eta hurrengo belaunaldiekiko.
|
2012
|
|
Konturatuta zegoen maitasuna deitzen diogun hori gezur polit bat besterik ez dela. Ez garela
|
beste
pertsona batez maitemintzen, pertsona horrekin gaudenean garenaz baizik. Eta elkarrekin bizitzearen kontua beharra dela, bakarrik ez sentitzeko beharra, funtsean; eta berak ez zuen jasaten besteren beharra sentitzerik (42 or.).
|
2015
|
|
Gainera, zaintzeko eta ez borrokatzeko heziak izan direnez, militantzian gehiago direla erakustera behartuak sentitzen dira, etengabeko ebaluaketa batean egongo balira bezala. Azkenik, salbuespenak diren neurrian, alboan dituzten
|
beste
pertsona guztiek (full time ko beste militante zein full time ko zaintzaileek) beraiekin harremantzeko arazoak dituzte. Full time ko militante gizona ez dago ohitua full time ko militante neska laguna, besterik ez, izaten.
|
2017
|
|
norberarentzat idatzitako gidoi horretatik ateratzeko aukera badago, norbere baldintzez ohartuz gero. Intersekzionalitateak badu transformatzeko ahalmena, ohartzen zaren neurrian ez zarela zeu bakarrik, baizik eta zu, ezaugarri batzuekin, abagune batean,
|
beste
pertsona batzuekiko harremanean... Beraz, aukera ematen du norbere buruaz beste modu batera pentsatzeko.
|
|
Nire prozesuak, beharbada, bizitzaren uneren batean ‘pertsona pobreen’ alde zerbait egitea erabakitzen duten borondate oneko
|
beste
pertsona zuri batzuenaren antza izan dezake (ikus bedi ironia). Baina, nire kasuan eta ez diot horri bitxitasun kutsurik eman nahi, halako prozesuak, egon, esperimentatu nahi dituen edozeinen eskura daudela uste baitut, munduarekiko nire deserosotasuna edo beste leku batera joateko erabakia ez dute eragiten telebistako albisteak ikusteak sortzen duen ustekabeak edo moja ikastetxeetan misioez hitz egiten entzun izanak.
|
2019
|
|
Asensiorentzat, maitasuna muturreko enpatia litzateke. Enpatia" gizakiak
|
beste
pertsona baten tokian jartzeko edota sentitzen duena antzemateko ahalmena da. Besteen beharrizanak, sentimenduak eta arazoak ulertzeko eta beraien erreakzio emozionalei egoki erantzuteko gaitasuna da". 10 Enpatia horretan sakontzeak maitasun sentimendua sorraraz lezake.
|
|
Aitortza soziala:
|
beste
pertsonak entzutetik eta entzuna izatetik sortzen den zaintza mota
|
|
Praktika zibersexualen hiru maila bereizi zituen artistak: zibersexu pasiboa, erdi aktiboa baina gainerako pertsonekin harremanik gabea (bideo-jokoen, animazio grafiko interaktiboen edo estimulazio elektromekaniko automatikoen bidez, kasu) eta
|
beste
pertsona batzuekiko harremanetan oinarritzen ziren praktika aktiboak. Azken talde horretan, Second Life nabarmendu zuen.
|
2020
|
|
" gaixo batek bakardadea behar du". Egoera horretan, hau da, bere bizitza berri horrek gaixotasuna bidaide duenean,
|
beste
pertsona baten aurrean jartzen da. Nabarmen, beste bat da.
|
|
Gizakiok, animaliek ez bezala, gaitasuna dugu
|
beste
pertsonen egoera mentalean kokatzeko. Horrenbestez, gizakia izaki soziala da:
|
|
Neurozientziaren perspektiba batetik ere, gizakia espezie guztiz soziala da, giza naturaltasun sozialak egiten gaituelako gizaki kontziente. Izan ere, lotura dute beraien artean emozioak eta arrazoimenak, ekintzak eta pertzepzioak eta
|
beste
pertsonen eta gure buruaren arteko irudikapenak. Garuneko erregioetan oinarritzen dira giza portaera sozialaren arrazoiketak, borondatezko orientazioak, auto erregulaziorako erantzunak eta ekintza emozionalak; eta horrela integratzen eta erlazionatzen dira gizakiaren pentsamenduaren helburuak dituzten portaerarekin.
|
|
Garuneko erregioetan oinarritzen dira giza portaera sozialaren arrazoiketak, borondatezko orientazioak, auto erregulaziorako erantzunak eta ekintza emozionalak; eta horrela integratzen eta erlazionatzen dira gizakiaren pentsamenduaren helburuak dituzten portaerarekin. Hala, giza portaera sozialak esentzialak dira harremanak mantentzeko; eskatzen dute
|
beste
pertsonen adimen batzuk ulertzea eta pentsatzea, enpatia edukitzea (ispilu neuronak).
|
|
Ikuspuntu sozioekonomikoaren begiradatik, kapitalismotik eta Homo economicus etik harago, Frantziako eta Ingalaterrako korronteek Homo cooperativus a kokatzen dute ekonomia sozial solidarioaren muinean. Homo coooperativus a pertsona mota jakin bat da
|
beste
pertsonen interes onenak kontuan hartzen dituena eta etorkizuna pentsatzeko gaitasuna duena. Altruista mota moduko bat da, zentratzen dena norberaren eta beste pertsonen helburuak erantzuten.
|
|
Homo coooperativus a pertsona mota jakin bat da beste pertsonen interes onenak kontuan hartzen dituena eta etorkizuna pentsatzeko gaitasuna duena. Altruista mota moduko bat da, zentratzen dena norberaren eta
|
beste
pertsonen helburuak erantzuten. Ezaugarri nagusi bezala kokatzen dira epe luzerako ekintzara bideratutako kooperaziorako gaitasuna eta enpatia.
|
|
Kategoria horrek hiru ezaugarri ditu: talde lana, talde kudeaketa eta
|
beste
pertsonak kontuan hartzea.
|
2021
|
|
Proposamen berri honen inguruan bildu dira ohiko irakasgaiekin moldakaitz ibiltzen diren neska mutiko batzuk, hezkuntza arautuak batzuetan jartzen dituen inbutuetatik pasatzeko zailtasunak dituztenak. Eta aske sentitu direnean, zer egin nahi duten galdetu diegunean,
|
beste
pertsona batzuk agertu dira, beste gogo eta ikasteko intentziorekin. Ustekabe ederra izan da.
|
|
(Haur Filosofiaren esperientzia konkretu bat Ce n’est qu’un debut dokumental ederrean ikus daiteke. Frantziako Jacques Prevert eskolan Pascaline Dogliani irakasleak lau urteko umeekin gidatutako tailerra deskribatzen da bertan.) Egia esan,
|
beste
pertsona batek ez badigu hitz egiten, hizkuntza ez dugu garatzen, eta erlazioen errealitate hori ezin da burmuinera sinplifikatu. Harremanetan dago, hortaz, hizkuntzaren ‘kokagunea’?
|
2022
|
|
Egia inposatzen denean, ez dago beste ezer eztabaidatzerik. Ez dira kontuan hartzen
|
beste
pertsona batzuen iritziak, eta, Arendten arabera, horiek kontuan hartzea da pentsamendu politiko ororen ezaugarria.
|
|
Pentsamenduak judizioaren ahalmena askatzen du, eta, Arendten arabera (kantiar kontzeptua zabalduz), judizioa ahalmen mentalen artean politikoena da. Izan ere, judiziorako dugun ahalmena erabiltzeak
|
beste
pertsona batzuen jarrerak barne hartzea eskatzen du, hau da, besteen ikuspegi aniztasuna txertatzea.
|