Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2006
‎Izan ere, argot ak ala frantses ez legitimoak hiru eginbehar ditu: 1) ludikoa, 2) kriptikoa, esan nahi baita hizkuntza kode bereziak sortzen direla beste pertsonek ez dezaten hizkuntza hori ulertu, eta 3) nortasun funtzioa, hots, hizkuntza, taldearen ezaugarria bilakatzen dela. Hizkuntza merkatu hori eta bertan erabiltzen den hizkuntza, modu bat da eskola porrotari eta haustura sozialari aurre egiteko baita hizkuntza ez zilegia baieztatzeko.
‎Izan ere, argot ak ala frantses ez legitimoak hiru eginbehar ditu: 1) ludikoa, 2) kriptikoa, esan nahi baita hizkuntza kode bereziak sortzen direla beste pertsonek ez dezaten hizkuntza hori ulertu, eta 3) nortasun funtzioa, hots, hizkuntza, taldearen ezaugarria bilakatzen dela. razleetariko bat da, batez ere maila soziokultural apaleko jendeetan eta usadio legetimoekin itsututa dauden pertsonetan. Garbizaletasuna hizkuntzaren ikuspegi atzerakoi bati lotua dago non arauei toki garrantzitsuegia ematen zaien.
2008
‎Soziolinguistika Klusterreko kide bat, HPSko ordezkari bat, BAT Soziolinguistika Aldizkariko ordezkari bat. Aurreko mahaikideren bat ordezkatua izan daiteke euskal soziolinguistikan aditua den beste pertsona batekin.
2010
‎Hasiera batean, gaztelania eta ingelesa erabiliko dira; lehena, Kataluniako hizkuntza koofiziala delako, eta bigarrena, nazioarteko komunikaziorako lingua franca delako. Horien bidez, jakintza transmititu eta harremanak ezarri ahal izango dira beste pertsona eta erakunde batzuekin, eta, horrela, unibertsitateak bere jarduerako esparru guztietan ospe ona lortzen duela bermatuko da. Eta, azkenik, beste hizkuntza batzuen erabilera selektiboa sustatu edo sartu da unibertsitateko jardueretan.
2012
‎Zer dira ordea aktitudeak? Pertsona batek objektuen, beste pertsonen, gaien eta proposamenen inguruan egiten dituzten ebaluazio orokorrak dira (Eagly eta Chaiken, 1998; Petty eta Cacioppo, 1986; Petty eta Wegener, 1998). Ia edozer har daiteke aktitude objektutzat eta, pertsonek aktitude objektu horiek nola epaitzen dituzten –zenbateraino positiboki edo negatiboki– islatzen dute aktitudeek (Eagly eta Chaiken, 1998; Petty eta Wegener, 1998).
‎2 Hizkuntza ahula fisikoki eten urratzea (dislokazio fisikoa) Gosetea, katastrofe naturalak eta norbaitek (beste herri batek edo beste pertsona batzuek) eragindako txikizioak (gerrak eta gerraondokoak, genozidioak," scorched earth" edo" tierra quemada" ko inbasio politikak, mehatzeeta oihan esplotazio neurrigabeak eta, berrikitanago, airea, ura, lurra, fruitu landareak, animaliak eta are gizakiak berak pozointzeak...).
2014
‎Ez dakit. Hai... hainbeste jartzen zaren beste pertsonen tokietan, ba azkenean, bueno, beri behintzat, pentsarazten... ni behintzat pentsarazten nau. Neska [U], 17 urte.
‎Ikerketa honen bidez, hizkuntza ohituren gaineko hausnarketa saioetan proposatzen, lantzen eta entrenatzen diren hizkuntza portaera asertiboak gipuzkoarren begietara duen onarpena ezagutu nahi izan da. Izan ere, ezinbestekoa da euskal hiztunek egokitzen zaizkien egoera anitzen aurrean baliabideak izatea beren nortasunari eusteko, autoestimuari eusteko eta, hiztun komunitate moduan indartuko badira, beste pertsona batzuentzat eredugarri izateko.
‎Ezinbestekoa da euskal hiztunek egokitzen zaizkien egoera anitzen aurrean baliabideak izatea beren nortasunari eusteko, autoestimuari eusteko eta, hiztun komunitate moduan indartuko badira, beste pertsona batzuentzat eredugarri izateko. aukerak areagotuko lituzke. Hizkuntzaren erabileran eragiteko laguntza ezinbestekoa ere izan daiteke.
2017
‎zelan hitz egingo dut?"(...) orain jada ez · ez[! ] ados jartzen bazara beste pertsonarekin jada ez · estresa sortzen du besteak ez dakienean · noski[! ] eta orduan esan egin behar duzu · egon behar da une bat ados jartzeko esateko" bale" · orduan une batzuetan ezagutzen ez ez zaituztenean eta orduan · ea badaude une batzuk nik esfortzua egiten dudana aldatzeko baina batzuetan pentsatzen dut:
‎Badakit hemen egon naitekeela irakasle bezala eta nire irlandera nahikoa ona dela/ tira espero dut hala izatea behintzat/ Gaelcholáiste ikastetxe batean irakasle aritzeko eta pozik nago horrekin/ nire irlandera beste pertsona batzuenarekin alderatu nahi dudanean guztiok ari gara elkarrengandik ikasten eta hori zoragarria da/ nire irlandera ez da izango beste irakasle edo beste hiztun batzuena bezain ona/ hori horrela da eta onartzen dut/ baina pozik nago nire estandarrarekin/ nik ezagutzen dudan estandarrarekin (B14, 88).
‎Hitz egitea niri bost LF badakit soinuak oso garrantzitsuak direla baina are garrantzitsuagoa da ahalegintzea ezta// Ez naiz Gaeltacht eremukoa ez dakizu eta ez naiz inoiz ere ez han bizi izan Dublingo irlandera dut kito ez da besterik ez dakizu? Eta ahalegintzen naiz eta beste pertsona bat naiz irlanderaz hitz egiten duen beste pertsona bat naiz (B6, 199).
‎Hitz egitea niri bost LF badakit soinuak oso garrantzitsuak direla baina are garrantzitsuagoa da ahalegintzea ezta// Ez naiz Gaeltacht eremukoa ez dakizu eta ez naiz inoiz ere ez han bizi izan Dublingo irlandera dut kito ez da besterik ez dakizu? Eta ahalegintzen naiz eta beste pertsona bat naiz irlanderaz hitz egiten duen beste pertsona bat naiz (B6, 199).
‎...in dute, hau da, irlanderaren erabilerarekiko aldaketa nabarmena egin zuten uneei buruz. aldaketa horien eragile ohikoena Gaeltacht eremuko esperientzia izan da, hiztun berriek udan izan ohi zutena gazte garaian. nolanahi ere, hizkuntza maila handia duten hiztun askok adierazi dute unibertsitatean emandako urteak oso garrantzitsuak izan direla harremanetan jarri baitira irlanderaz mintzo ohi diren beste pertsona batzuekin, eta aldaketa soziolinguistiko horrek muda bat eragin izan du sarritan. identifikatu dira, baita ere, identitateari eta ideologiari lotutako eragileak, hala nazionalismo kulturala nola antiglobalizazioa. hiztun berrien artean, batzuek positiboki eta besteek negatiboki ebaluatu dute nork irlanderaz egiteko bere gaitasuna. are, maila oso handia duten hiztun berri askok adierazi d...
‎Nerabezaroan gaztelaniaz hitz egiteko dauden motiboak aipatzerakoan gaztelaniaren prestigioa eta euskararen prestigioa (eza) behin eta berriro agertzen da, eta argi dago hizkuntza baten prestigioa hizkuntzaideologia dela. gaztelaniaz egiteko arrazoiei dagokionez, ikerketan parte hartzaileek aipatzen dituztenak ohiturarekin lotuta daude. hori bai, beraiek ez diren beste pertsonen ohiturei egozten diete erdaraz hitz egitearen motiboa. gehien errepikatu dena beste adinkideek dituzten ohiturak dira: " ez dakitelako, erdara gehiago egiten dutelako, gogorik ez dutelako...". helduen ohiturak ere askotan ageri dira:
‎" Nik uste dot jakitea ondo eongo zala, baino oaintxe bertan ez dala beharrezkoa, ezta? Ze azkenenan ahal zea harreman, o sea, ahal dituzu harremanak euki beste pertsonekin ta eztaukazu zertan euskara jakin behar" (H7) hala ere, arestian aipatu da, ikasleen eguneroko bizitzan gaztelerak presentzia handia duela eta euskara gehiago erabiltzea gustatuko litzaiekela onartzen badute ere, diskurtso estereotipikoak azaldu dira:
2021
‎(3) Hasieran pixka bat kohibituta sentitzen zara ez dituzulako beste pertsonak ezagutzen, baina gero ja pixka bat zabaltzen zara eta bai egia dela, lotsa gutxiago duzula, gauza gehiago esan ditzakezula, eta ez zaudela hain urduri, ezta. Ikerketa batean zaude eta normala da, baina ez zagoz hain urduri.
‎(5) Nik uste dut ezetz... Nik uste dut azken finean guztiak ezagutzen badituzu, besteen bizitza ere ezagutzen duzu, eta batzuetan zuk zeuk ez duzu zerbait esango zure lagunek jada badakitelako, edo zure lagunek zure ideia bat dute eta baliteke zuk esaten duzu hori, zure lagunek duten ideia horretatik zu ateratzea eragin dezakeelako, edo ez dakit, nik uste dut beste pertsona batzuekin zaudenean, zu ezagutzeko, zuk esaten duzu nahi duzuna eta besteek ez dute ideia bat zutaz, orduan esaten duzu nahi duzuna eta konfidantza guztiarekin, inork ez du pentsatuko ezer zutaz, ze ez zaituzte ezagutzen, bai izan daiteke lotsaren gauza hasieran, ez duzuelako elkar ezagutzen, baina zerbait egin daiteke ezagutzeko, baina igual ba Kafe Antzokian egin zena [F1 amaitutakoan ... ez dakit, nire pertzepzioa da...
‎Konfiantza izatea gauzak esateko, ere, ona izan daiteke. Azkenean, beste pertsonak ezagutzea, esan nahi dut bata eta bestearen ideiak konplementatzea. (BAM Ander, F3 Elk6:
2022
‎(64) gaudenez beste pertsona batzuekin agian ez dakitela euskaraz, ba kostatzen zaigu gehiago edo, ez dakit, baldin bagaude talde batean e badagoela norbait ez dakiela euskaraz, gero ateratzen gara talde horretatik, ba ya hasi garenez gazteleraz hitz egiten, kostatzen zitzaigun gehiago ba euskerara itzultzea eta gehienetan geratzen ginen gazteleran. (BE J)
2023
‎Aztertutako taldea Orion bizi diren 14 urteko" nerabeek" osatu dute, baita haiekin harremana duten beste pertsona batzuk ere: irakasleak, lagunak, senideak eta beste udalerri batzuetan bizi diren ikaskideak.
‎Aztertutako taldea Orion bizi diren 14 urteko nerabeek osatu dute, baita haiekin harremana duten beste pertsona batzuk ere: irakasleak, lagunak, senideak eta beste udalerri batzuetan bizi diren ikaskideak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia