2000
|
|
Halaber, efektu higigarri batzuk higiezin moduan har daitezke, norberak ere efektu horiek har ditzakeelako funts eta
|
beste
objektu zibilen gauza erantsi eta menekotzat.
|
|
Gai militarrak, merkataritza, ogasun eta
|
beste
objektu batzuek, harreman partikularrak dakartzate; horiek ere ez dira erraz moldatzen aurreko sailkapen horrekin.
|
2001
|
|
Nia, apertzepzioa, kategoria ororen oinarrian dagoela ikusi dugu hauen jatorri bateratzaile gisa. Beraz, ez da zilegizkoa kategoriak beregain aplikatzea, ezta substantziarena ere; ni hori era berean espazio eta denboraren batasunaren jatorria da, eta ez espazioan eta denboran agertzen den
|
beste
objektu bat gehiago. Zentzurik ez du gauzez hitz egiteak, agerpenez ari garenean.
|
|
Hauek" pentsamenduaren baldintzak baino ez dira esperientzia ahalgarri batean" (A111 (E163)). Kategoria matematikoak espazioan eta denboran objektuez judizioak egiteko baldintzak dira (kantitatea eta nolakotasuna); kategoria dinamikoek objektu bat
|
beste
objektuekin harremanetan nola determinatua dagoen (erlazioa), edo objektuok adimenarekin nolako harremana duten (modalitatea) zehazten dute.
|
2004
|
|
Gogora dezagun, azken puntu honi gagozkiola, Françoise Dolto k nola ezaugarritzen zuen kultura La cause des enfants liburu bikainean: " Kultura osoa desiraren objektua edo pultsioa bera
|
beste
objektu batera lekualdatzearen fruitua da, objektu hori hizkuntza subjektuen arteko komunikazioaren zerbitzura dagoela". 33
|
2006
|
|
14 Berez desiragarria izateak esan nahi du intentzionala ez izatea: ‘izan ere, hori da azkeneko helburua, eta ez dio
|
beste
objektu bati erreferentzia egiten’ (SM 18). Lehen esan dugunaren aurka, badirudi EPMn ere (SM EPMren eranskina da) grinen izaera ez intentzionala aipatzen dela.
|
|
Arrazoi bat eskuratu nahian, beste galdera bat egiten badiozu, zergatik diozu gorroto minari?, ezin izango dizu eman inongo arrazoirik. Izan ere, hori da azkeneko helburua, eta ez dio
|
beste
objektu bati erreferentziarik egiten.
|
|
Arrazoi bat eskuratu nahian, beste galdera bat egiten badiozu, zergatik diozu gorroto minari?, ezin izango dizu eman inongo arrazoirik. Izan ere, hori da azkeneko helburua, eta ez dio
|
beste
objektu bati erreferentziarik egiten. (SM 18)
|
2012
|
|
Objektu bat besteetatik bere ezaugarriengatik ezberdintzen da, bere predikatuengatik. Posible da
|
beste
objektuetatik ezberdintzen duen hori atzematea, bere identitatea eta ezberdintasunak identifikatzea. Baina gauza bat ez da oraindik objektua; ezen gauza batek, objektu izatera iristeko, mundu batean egon behar du.
|
2017
|
|
Alegia, hartuko nuke aulkien ‘ondoan’ kokatua bezala, zelaitik 2,20 metrora, lurrean nolabaiteko presioa egiten, eta abar. Bere erlazioa
|
beste
objektuekin soilik emendiozkoa izango litzateke; horrek esan nahi du desagerraraz nezakeela beste objektuek euren artean gordetzen duten erlazioa gehiegi eraldatu gabe. Hitz batean esateko, beregandik ez litzateke inongo erlazio berririk agertuko nire unibertsoko gauza horien artean:
|
|
Alegia, hartuko nuke aulkien ‘ondoan’ kokatua bezala, zelaitik 2,20 metrora, lurrean nolabaiteko presioa egiten, eta abar. Bere erlazioa beste objektuekin soilik emendiozkoa izango litzateke; horrek esan nahi du desagerraraz nezakeela
|
beste
objektuek euren artean gordetzen duten erlazioa gehiegi eraldatu gabe. Hitz batean esateko, beregandik ez litzateke inongo erlazio berririk agertuko nire unibertsoko gauza horien artean:
|
|
Ni naizen objektua da munduan arriskuan dagoena eta, ni horrek nik izateko dudan izatearekin daukan izatezko batasun bereizezina dela kausa, hondamendia ekar diezaioke, berearekin batera, nik izateko dudan bere baitarakoari. Beraz, beldurra zera da, nire ni objektua deskubritzea nire pertzepzio eremuan
|
beste
objektu bat agertzen denean. Horrek beldur ororen jatorrira igortzen du, berau nire objektutasun hutsaren beldurrezko deskubrimendua, nire posibleak ez diren posible batzuek gainditzen eta transzenditzen dutenean.
|
|
Eta Beste subjektuaren, hots, Bestea bere baitarako denaren, eta Beste objektuaren artean dagoen desberdintasuna ez da osotasunak zatiarekin eta ezkutuak agerikoarekin duenaren modukoa; zeren Beste objektua printzipioz osotasun subjektiboaren hedadura bereko osotasuna baita. Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek
|
beste
objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea. Beste objektuaren eta Beste subjektuaren arteko desberdintasuna printzipioz zeretik dator, Beste subjektua ezin da inola ere bere horretan ezagutu eta ulertu.
|
|
Baina nire alienazioa den begiratua izateak, orduan, berarekin dakar nik antolatzen dudan munduaren alienazioa. Aulki horretan eserita naiz ikusia, baina aulkia ikusten ez dudalarik, ezinezkoa delarik nik ikustea, ihes egiten didalarik, beste erlazio eta distantzia batzuekin,
|
beste
objektu batzuen erdian antolatzeko; objektu horiek niretzat alde ezkutu bat dute, era berean, sare berri eta beste era batera orientatu batean.
|
|
Begirada horren inguruan, alde batetik, objektuak antolatzen dira distantzia existitzen da orain nigandik begiratuenganaino, baina nire begiradak itxia, zedarritua eta konprimitua; ‘distantzia objektuak’ multzoa atzealde moduko bat da eta begirada nabarmendu egiten da mundua atzeko planoan duen ‘hori’ bat bezala; eta, beste alde batetik, nire jarrerak agertzen dira, begirada ‘mantentzeko’ bitartekoak balira bezala. Horren arabera, nik osotasun antolatu bat osatzen dut, hain zuzen ere, begirada dena; ni objektu begirada bat naiz, hau da, tresna sare bat barne jomuga bat duena eta bere kabuz antola daitekeena, bitarteko jomuga moduko erlazio batean, distantziaz harago presentzia bat gauzatzeko
|
beste
objektu jakin bati buruz. Baina emana zaidan distantzia da.
|