2008
|
|
105). Zentzu horretan, lehenik eta behin, Vienako Hitzarmenaren 54 artikuluak dioenera jo genuke9, bertan jasotzen baitira tratatuen amaierari dagozkion jarraibideak espresuki ondorengo tratatu batean edota horietatik kanpo
|
beste
modu batean hori izan bada aldeek zuten borondatearen kasua. Hori gure kasua ez dela ikusita, bigarren pauso moduan 59 artikuluak10 jasotzen dituen isilbidezko amaiera suposturen batean gauden aztertu litzateke, bai ondorengo tratatuetatik ideia hori eratortzerik zegoelako, bai aldeen borondatea beste bide batetik hori zela ondorioztatzeagatik edota tratatu ezberdinen xedapenak bateraezinak direla ondorioztatzeagatik aplikazio bateratua ezinezkoa bihurtuz.
|
|
Elkarrizketatu dugun jende askok ez du ikusten izenetan genero bereizketa ezartzeko inongo behar praktikorik, ez, behinik behin,
|
beste
modu batez bete ezin den beharrik. Hala ere, asko izan dira haien ustetan inozoa den lege mugapen bati aurre egin behar izan diotenak.
|
|
Beraz, gaur egungo beharrak ase baina hurrengo belaunaldien beharrak arriskuan jartzen ez dituen garapen eredua da jasangarritzat jotzen dena. Hau da, belaunaldi berekoen eta desberdinetakoen arteko elkartasunaz hitz egiten digu, edo
|
beste
modu batean esanda, solidaritate intragenerazional eta intergenerazionalaz.
|
|
kontzeptuaz galdetzean helduak oinestuhitza esan duela eta geroago tximista. Gazteak, aldiz, tximista hitza eta
|
beste
moduren batera esaten ote duen galdetzean oinestu hitza esan du. Termino horrek duen bilakabidea azaltzen du zalantzarik gabe, estandarra sartzen ari dela, ondare zaharreko hitza alboratuz.
|
2009
|
|
Horren arabera, informazioa eta ezagutza dira aldekotasunaren aurrebaldintza; proiektua ezagutzeak aldekotasuna sendotzeko balio badu, ezagutza faltak aurkakotasuna eragiten du. Gaur egunean, hipotesi hori baliogabetua geratu da, nahiz eta larregitan euskal politikarien ahotan ikuspegi hori nabarmendu ohi den15 Halere, hipotesia baliogabetua geratzeak ez du esan nahi ezagutzak inporta ez duenik, bere rola
|
beste
modu batean ulertu behar dugula baizik. Horren inguruan osatuko dugu atala.
|
|
bestetik, ezagutzak ez du aldekotasuna egonkortzen. Ezagutzak
|
beste
modu bateko garrantzia du: ezagutza duenak (proiektuaren dimentsio teknikoak, instituzionalak eta sozialak ezagutzen dituenak) bere posizioa egonkortu egiten du, baina posizio hartze hori aldekoa zein aurkakoa izan daiteke.
|
2010
|
|
3 Aurreko irizpidea
|
beste
modu batera ere formula daiteke: kanpo utzi dira egunkarietan (Euskaldunon Egunkaria, EginEnbata...) eta informazio orokorreko aldizkarietan(, Argia...) idatzitako artikuluak, eta beste guztia bildu da.
|
|
Eleonor Gibson-en (1969) hitzetan, estimuluekin dugun praktika edo esperientziak berauen hautematean aldaketa sakonak eta iraunkorrak sortzen ditu; fenomeno hau ikaskuntza pertzeptibo izendatua izan zen. Ikaskuntza pertzeptiboa ulertzeko
|
beste
modu bat Nicholas Mackintosh ek (2009), ikaskuntzaren teoriko garrantzitsuak, eman zuen, zeinak, Fahle ri (2002) jarraituz, ikaskuntza eman aurretik bereizi ezin diren estimuluen bereizketaren areagotze edo hobetze gisa definitu baitzuen ikaskuntza pertzeptiboa.
|
|
Azken batean, ekimen kolektiboaren subjektuek paper aktiboa dute errepublikaren eraikuntzan, estatuak bezala, sindikatuek, mugimendu sozialek, giza eskubideen aldeko sareek, etab., eta testuinguru kultural bati loturiko komunitateek (Pettit, 1996) parte hartzen dute. Haien garapen osorako aukerak, edo
|
beste
modu batera esanda, inoren interferentzia arbitrarioaren esku ez egoteak, agente kolektibo hauen konpromiso instituzionala oinarritzen duela argudiatuko du Pettitek. Agenteen unitate kolektibo horiek, banakoak agregatzea baino gehiago, adierazten dute beren burua eraikin sozialean integratzeko ahalmena.
|
2012
|
|
Hiri espazioa agertzearen arrazoia ez da bakarrik leku honen arkitektura agertzea; ikusleari hiriari begiratzeko
|
beste
modu bat eskaintzea ere bada. Arkitekturaren garrantziaren bitartez egiten da hori, baina momentu batean bertan zeuden eta jada eraitsiak egon daitezkeen eraikinak agertuz.
|
|
Espazioarekin batera, denborarekin ere jokatu egingo da, haren erlatibitatea agerian jarriz. Espazio eta denboraren hausnarketa hauekin, ikusleari eskeintzen zaiona, hiriari begiratzeko
|
beste
modu bat izango da. Horrekin lotuta dago, arte publikoaren eta, konkretuago, eskultura publikoaren agerpen gero eta oparoagoa, espazioaren egituraketan eragin nabarmena daukana.
|
|
Hizkera teknikoko maileguak erabiltzen dira: «A gertaera B rekiko askea da, baldin eta soilik baldin,?..,... eta norantza, lehenengo bektoretik bigarrenera joanda torlojoaren aitzinapenarena» (aurreko liburuetan ikusi den «kortxoa ateratzeko legea» da, baina
|
beste
modu batean adierazia).
|
|
Bigarren maila batean geratu da ezinbestean, gehiegizko sozializazioak subjektu modernoa askatu baino alienatzen amaitu baitzuen kasu gehienetan, eta, hala eta guztiz ere, lehen esan dugun bezala, Modernitatea Ni-aren edo subjektuaren filosofia gisa agertu ohi zaigu; edo,
|
beste
modu batean esanda, self made man edo bere burua eraiki duen gizakia ekoiztea xede izan duela aldarrikatzen du diskurtso modernoak, benetan subjektibazioa ilusioa izan denean kasu gehienetan?.
|
|
Sloterdijk ek zinismoa eta kinismoa aurrez aurre jarri dituen bezalaxe jarri behar ditugu hemen ere sadomasokista faltsua eta egiazkoa bata bestearen aurrean; edo
|
beste
modu batean esanda, barne indarrak erreaktiboak dituen eta barnerantz begiratzen duen gizaki inflexiboa eta barne indarrak aktiboak dituen eta kanporantz begiratzen duen gizaki erreflexiboa nor baino nor.
|
|
Sadomasokista egiazkoa bitalismo nietzschetarraren paradoxa gauza egina da, bizitza bizitzeko nahiaren arrazoia bizitzaren gehiegikeria delako, bizitza arriskatzeko nahikoa den zer edo zer baden kontzientzia duelako;
|
beste
modu batean esanda, sadomasokista egiazkoa benetan bizirik sentitzen da bizitza arriskatu nahi duelako (Zizek, 2005: 74).
|
|
Esandako guztiarekin ere, Foucault-ek esan bezala gizabanakoak benetan nor den ikertu eta aztertzeari uko egin behar badio ere errefuxatzeari ekiteko, lan honen helburu nagusia egun ekoizten den Gizaki mota benetan nor den ikertzea da;
|
beste
modu batean esanda, lan honen helburua Mendebaldeko kulturan gizaki berrien artean gertatzen diren botere harremanen inguruko analisia egitea da, non analisiak, gure analisia esan nahi duen?.
|
|
Sadomasokismo sexualak gure gizartean gertatzen diren menderakuntza harremanak fantasiaz hornitzen dituen bezala, uste dugu, horrezkero, badagoela modu paraleloan Mendebaldeko gizarte bizitza botere harremanen ekonomia sadomasokistaz hitz egiterik. Sadomasokismo sexualean eta Mendebaldeko gizarteetan gertatzen diren botere harremanen artean paralelismoa egon daitekeela iruditzen zaigu;
|
beste
modu batean esanda, uste dugu Mendebaldeko gizartean matrize sadomasokista batek biltzen dituela botere harreman mota guztiak, non matrize sadomasokista horrek sekulako antzekotasunak dituen sadomasokismo sexualean gertatzen diren botere harreman motekin.
|
|
galdetu dute adituek sarritan? gogorarazi behar dugu interes ez hori pertsonen bizi baldintzekin eta genero harremanekin lotu duela pentsamendu politiko feministak, eta, ondorioz,
|
beste
modu batez formulatu duela galdera: politika ez da emakumeen intereseko jarduera, beraz, zer izango ote du politikaren eredu horrek?
|
2013
|
|
Lan honen helburua Friedrich Nietzsche filosofoak idatzitako Honela mintzatu zen Zaratustra lan ezagunaren inguruko irakurketa bat egitea da. Aipatu lanak dituen irakurketa posible guztien artetik, irakurketa honek espektrologiaren alde egiten du;
|
beste
modu batean esanda, hemen defendatuko den tesiak zera dio, Honela mintzatu zen Zaratustraren oinarrian mamu bat dagoela; are gehiago, Nietzsche-k berak mamu edo espektro bat zuela xede. Zaratustra, ondorioz, Nietzsche-ren eta berak horren beste deseatzen zuen mamuaren arteko zubia litzateke.
|
|
Teresa Oñate-k liburu baten hitzaurrean aldarrikatu bezala, ongi determinaturiko arazo nietzschetarren bilduma batek ederki eta aktiboki konektatu eta deskonektatu ditzake elkarren artean egungo pentsatzearen artxipelagoak (Vattimo, 2002: 11);
|
beste
modu batean esanda, Nietzsche-k jarraitzen du izaten betiere zer edo zer esateko duen pentsalarietariko bat.
|
|
«Izaki laberintiko gisa ez dugu Egia bilatzen, gure Ariadna baizik» (Nietzsche, 2010: 55); edo,
|
beste
modu batera esanda, lan honen helburua ez da Nietzsche-k benetan esan zuena argitzea edo interpretazio posible guztien berri ematea, bestelako irakurketa bat eskaintzea baizik, gure garaian lagungarri izan daitekeen eta ate berriak zabal ditzakeen interpretazioa; popatik ematea, zentzu deleuzetarrean. Helburua ez da horrenbeste Nietzsche-rekin justuak izatea, Colli ren ustearen kontra uste baitugu ezin dela berarekin justua izan, den dena idatzita utzi zuela egia bada ere, kontrakoa ere idatzi zuelako.
|
|
Ondorioz, gaingizakia baldin bada Nietzsche-ren fantasia, bizi duen errealitatearen aurkakoa?, Zaratustra litzateke Nietzsche-ren eta gaingizakiaren arteko zubia edo mamua, eraiki nahi den errealitatearen oinarri, erreala bera ere?. Zaratustra litzateke,
|
beste
modu batean esanda, gaingizaki fantasiaren eta bigarren hirutasun nietzschetarraren profeta: botere nahia (iragana), betiereko itzulera (oraina) eta gaingizakia (geroa); eta, noski, Honela mintzatu zen Zaratustra lana bere liburu sakratua.
|
|
Azkenik, hipotesi honen ildoari jarraituz zera aldarrikatu nahi dugu, proiektu nietzschetarrak jarraitzen duela egunerokotasuna izaten, oraindik ere asko eskaini dezakeela;
|
beste
modu batean esanda, Nietzsche ezberdinetan aurkitu daitezkeela, beharbada, egungo arazoei aurre egiteko moduak, mamuaren agerkundeak badenarekin apurketa bat dakarrelako; mamuaren konjurak transgresioa dakar ezinbestean, mamuak errealitatea eraldatzea ahalbidetzen duelako. Mamuak ekarri du berekin egungo aniztasun eta heterogeneo tasuna bermatzen duen ordena berria, mamuaren bitartez, fantasia baliokideen bidez, artikulazio baliokideen bidez (Laclau, 2007:
|
|
Honela mintzatu zen Zaratustra guztiontzat zein inorentzat ez idatzitako liburua da; hau da, Nietzsche-k ulertua eta ez ulertua izan nahi zuen aldi berean; edo,
|
beste
modu batean esanda, gutxi batzuentzat baino ez zuen idazten, lagunentzat, komunitaterik gabeko komunitate kideentzat. Hemen ez dago, hala eta guztiz ere, inolako izaera aristokratikorik, mamuari eta etortzear dauden horiei mintzatzeko beharra baizik.
|
|
Gaingizakia ager dadin, azkenik, zubia zeharkatu beharra dago;
|
beste
modu batean esanda, artzainak egin bezala, kosk egin behar zaio nihilismoari, barre egin eta aurrera egin bidaian. Zubia gainditzeko, berriz, Gizakia gainditu behar da salto batez eta, horretarako, zendu nahi duen gizakia agertu behar da.
|
2014
|
|
Jarraian aurkezten den artikulu honen helburua, bereziki, erakunde lokaletan, Erakundeen Ebaluatze eta Ikaskuntza Gaitasun Eraikuntzaren bitartez ebidentzietan oinarrituriko kirol politika bat sustatu beharra azpimarratzea da. Zentzu horretan, badirudi, kirolak nolabaiteko paper anbibalentea jokatzen duela gure gizarteetan zeren, guztirako balio baitu eta ezertarako ez baitu balio, edo
|
beste
modu batean esate aldera, paper zentral bat izatetik hutsaren hurrengoa izatera pasatzen ari da egun bizi dugun kontingentzia sozioekonomikoan, lehenengoetarikoa izaten ari baita murrizketak pairatzen. Beharbada ez du guztirako balio, ez behintzat hala moduz, baina bai askorako gizarte baten garapenean estrategikoak diren osasuna, kohesioa eta antzeko dimentsioak landu eta garatze aldera.
|
|
Gipuzkoako Foru Aldundiko Diputatu Kontseiluak, 2011ko ekainaren 21ean, hartutako erabakian erosketa eta kontratazio publikorako prozesuetan emakumeen eta gizonen arteko berdintasunari buruzko klausulak barneratzeko jarraibideak jasotzen dira. Onartutako jarraibideko klausula horiek derrigorrez bete beharrekoak dira generoaren ikuspuntua garrantzitsua bada, bai kontratuaren xedeari dagokiolako, bai garrantzia hori
|
beste
modu batera agertzen delako.
|
2015
|
|
39). Are gehiago, ohiko telebistako bideoek ez bezala, idatzizko hedabideetako bideoek testua dute lagungarri, gehiago ala gutxiago, eta horrek ezinbestean,
|
beste
modu batean jardutea dakarkie. Cebrianek bideoez egin zuen sailkapenetik asko aldatu da bideogintza, ez bakarrik aldaketa teknikoek hala eragin dutelako.
|
2017
|
|
Sontag). Nola ez, honakoa zinez probetxugarriagoa litzateke jakin baleki, baita, hura
|
beste
modu batean izan zitekeela ere. Oteizak esaterako, «teoria kritiko» bat asmatu eta gorpuztu zuen, non («euskal arimaren») «izate estetikoa» ezagutza zientifiko ororen anitz zirrikituetan kokatzen den; zehar gurutzapenetan, gizakiaren salbamen existentzialaren promesa gisa.
|
|
espazioa, ingurunea eta eraikinak; garraioa; etxebizitza; errespetua eta gizarte inklusibitatea; gizarte parte hartzailea; komunikazioa eta informazioa; lanbidea eta gizarte parte hartzea, eta, azkenik, gizarte eta osasun zerbitzuak. Horietan zer eta nola kudeatuko den, zenbat diru esleituko den eta abar,
|
beste
modu batean egitea dago. Zeharkako irakurketan landu behar dela proposatzen digu.
|
2019
|
|
Gaur egun, aldiz, merkatu kapitalistak eta administrazio publikoek euren logika merkantilistak eta normatibistak ezartzen dituzte eta ondorioz, gure bizimoduak gero eta merkantilizatuago eta normatibizatuago daude. Herritarren autoantolakuntzak, auzolanak eta herrigintzak, bere logika propioetan autozentratuz,
|
beste
modu batez produzitu daiteke (Martinez, 2014: 22).
|
2020
|
|
Erruduntasun printzipioa kontuan hartuta, doluzko edo erruzko jarrera egon behar da, arau haustearen beste elementu bat balitz moduan, emaitza sortu duen egintza doluzko elementu argi batekin edo zuhurtziagabekeriazko batekin eman da89; eta horrela jaso du, egun, SPAJLk90 AGren arabera, erruduntasuna pertsona batek jasotzen duen gizarte gaitzespen edo erantzukia da,
|
beste
modu batean jokatu behar izan zuelako91; hau da, Aristoteles filosofo greziarraren teoria filosofikoari jarraiki, norberaren bertuteak gizartearen alde erabili ez direnean, norbait hiritar ona izan ez denean (Bueno Trill, 2011: 256 eta hur.), etorriko litzatekeen gizarte erantzuna.
|
|
Ze nik aurkitzen dudana da, erasoen justifikazioa, normala da, garapenaren fase bat, batzuk ezin dutelako
|
beste
modu batean ba.. adierazi. ja. Batzuk pentsatuko dute eh, arazoak datozela, etorriko direla geroago, Lehen Hezkuntzan, Haur Hezkuntzan ez dela ezer gertatzen eta Haur Hezkuntzan gauza asko geratzen dira eta...
|
|
Plan instituzionaletatik at, badira
|
beste
modu batera gauzatzen diren hainbat proiektu(% 5), eskola mailan gauzatzen direnak, modu indibidualean gauzatzen dituztenak. Horiek guztiak jomuga eta helburu anitzekin.
|
2021
|
|
Iruditzen zaidalako HERRIA egiteko modu bikaina dela. Jendarteari mezuak helarazteko
|
beste
modu bat. (8)
|
|
Eta egoera horren aurrean, ekonomia kapitalistarekiko edo/ eta ideologia neoliberalarekiko kritikoak ziren zenbait ikuspegi teoriko, errealitate sozioekonomiko eta praktika enpresarial areagotzen hasten dira. Hegoaldetik zein Iparraldetik datozen esperientzia hauek, ezberdinak direnak, baina guztiek ekonomiaren eta prozesu ekonomikoen papera
|
beste
modu batean ulertzen dutenak, ekonomia solidarioaren terminoaren aterkipean kokatzen hasten dira (Perez de Mendiguren al., 2009).
|
|
Hots, lankidetzan eta komunikazioan oinarritutako sozializazio dinamikak bultzatzeko elementua izango da lana. Beraz, ekonomia solidarioaren markoan dagoen ekimen bat aurrera eramateak duen oinarri militanteaz gain, langileak euren lanaren jabe izateagatik, euren lanaren gaineko erabakiak hartzeko gaitasunagatik, sozializaziorako elementua izateagatik, lan burujabearen duintasuna eta motibazioa berreskuratzeagatik eta abar,
|
beste
modu batean lortuko ez lituzketen abantailak lortzen dituzte (Gaiger eta Da Silva, 2011). Hurrengo taulan, ekonomia solidarioaren gutunak aitortzen dituen lanaren dimentsioak laburbiltzen dira (REAS, 2011:
|
2022
|
|
Gauzak egiteko
|
beste
modu batean antolatzea eta funtzionamendu eta harreman berdinzaleagoa izatea, pertsona bakoitzaren gaitasunekin bat datozen helburuak lortzeko, eta horrek aldaketak eragiten ditu gizartean izateko eta egoteko moduan.
|
|
1995etik aurrera Ajuriaeneko Itunaren sinatzaileen arteko tirabirak are agerikoagoak egin ziren. Urte horretako urtarrilean jada, Mahaiaren urteko lehen bilkura egin eta gero, Xabier Arzalluzek" gauzak
|
beste
modu batera egiteko" 26 aukera publikoki planteatu zuen. Baina Itunaren barne orekak ez ziren errazak eta ordura arte horren era hertsian gotortutako lerratzeak deseraikitzen hasteak denbora bat eskatu zuen27 1997ko otsailean Lehendakariak" Mahaiaren bigarren faseari heltzeko" konpromisoa hartu zuen.
|
|
Baina gurean politikaren polarizazioa ez zen fenomeno berria izan. Berritasuna, prozesu horri forma ematen zioten bi mutur edo poloen eraketan zetzan; edo
|
beste
modu batera esanda, abertzaletasunaren eremu batzuetan hainbatetan amestutako Maltzagaren metafora gauzatzean.
|
|
Bilduma horretan 2.500 fitxa baino gehiago daude, sailetan antolatuta, besteak beste, sexua, anatomia, alkohola eta drogak... Hortik abiatzen da, baina, liburu honetan argitaratua dagoena
|
beste
modu batean aurkeztuta dago.
|
|
Hezkuntzaren inguruko diskurtsoak, egiturak eta praktikak sortzen eta garatzen direneko testuinguruak aztertzen ditu historiografia mota horrek, eta arreta berezia jartzen die kolektiboei, egiazko subjektu historikoak haiek direlakoan, eta ez, ordura arte bezala, historiografia tradizionalak jasotako norbanako bikain eta apartekoei. ...uztartzeko (arauak, teknologiak.) baita sistema soziala osatzen duten gainerako alderdiekin (ekonomia, demografia, gizarte egitura, mentalitateak.) zer nolako interakzioak dituen aztertzeko ere, eta, hori gutxi ez, eta horrek guztiak diziplinartekotasuna eta ikuspegi berritzaileak ere ekarri zituen berekin, Hezkuntzaren Historiako betiko gaiak (ideia pedagogikoak, hezkuntzaerakundeak, politikak.)
|
beste
modu batean ikertzeko aukera eman zutenak, baina gai berriagoak ahaztu gabe, hala nola alfabetatzea, haur eta emakumeen historia, landaeta hiri giroko hezkuntzarena, eskolatzearen inguruko mentalitate eta jarrerena, curriculumarena, sektore sozial bazterreko eta minoritarioei hezkuntzan emandako arretarena, hezkuntzasistemen historia konparatua, etab. b) Historiografia berriak denborazko egiturar... Gaur egungo kezkak, arazoak eta auziak argitzen:
|
2023
|
|
" Uste dut niri bai izan zaidala faktore potente bat mutila izatea [nire mugimenduko ibilbidean](.) Mutiloi erakusten zaigunez gehiago izaten" echado para adelante", ahotsa altxatzen eta
|
beste
modu batera konportatzen. Hau bai pentsatu dut askotan.
|
|
Azken hamarkadetan, aldaketa handiak izan dira" gaztetasunetik heldutasunera igarotzeko" prozesuan. Gaur egun, iraganean ez bezala, gazteen bizitza aktiborako trantsizioa" ez dago hain argi eta hain definituta" (UPV/EHU, 2014);
|
beste
modu batera esanda, trantsizio hori ahalbidetu duten" arau egitura tradizionalen ezegonkortasuna" handitu egin da (Moreno et al., 2012: 21).
|