2009
|
|
Horregatik, interesgarria litzateke Sarrionandiaren
|
beste
lan batzuk, itzulpenak ez direnak, ikuspegi honetatik aztertzea, mugimenduzko ekintzak lexikalizatzeko eredu berberak edo beste batzuk erabiltzen dituen ikusteko. Era berean, narratibazko lanak ere aztertu lirateke, prosan ere poesian erabilitako estrategia berak erabiltzen ote dituen frogatzeko.
|
2010
|
|
15 Baina biak daude bilduak,
|
beste
lan batzuetan, bai Ataunen, bai eta Tolosan ere (cf. Izagirre 1967, Azurmendi 1996 eta Hurtado 2001).
|
|
Emaitza honek bat egiten du akatsak gertakizunaren gidoian oinarritutakoak izan ohi direla aurkitu duten ikerketekin (Bower eta haren laguntzaileak, 1979; Holst eta Pezdek, 1992). Hala ere, akatsik gehienak ez ziren ekintzekin erlazionaturikoak izan,
|
beste
lan batzuetan aurkitu izan den bezala (Heuer eta Reisberg, 1990), baizik eta detaileekin loturikoak izan ziren. Bestalde, akats gehiago izan ziren detaileekin pertsonekin baino, bi kasuetan ekintzekin ezberdintasunik behatu gabe.
|
2012
|
|
Garai horretan 1981 urteko lan bat aurkitzen dugu, izenbururik gabea, non Bilboko Kasilda parkeko pergola ikus daitekeen hondoan. Hemen pop hizkuntzatik aldenduz joan dela esan daiteke,
|
beste
lan batzuk kontuan hartzen baditugu. Kolore argietako lan errealistagoa da, itsututako argazki bat izango balitz bezala, non bankuetan eseritako atsoak agertzen zaizkigun, adinak eta janzkerak zigortuak diruditenak.
|
|
Aldaketa 1984 urtean gertatu zela esan dezakegu. Aurreko etaparen adibidetzat Plaza Nueva lana daukagu, Esperanza 8 edo Estación de Abandorekin batera, noski,
|
beste
lan batzuen artean. Etapa berri horretan, errealitatearen irudikapen garbia erabiltzen du, ametsetako paisaiak sortuz zenbait jatorritako benetako elementuen gainjartzeaz baliatuz.
|
|
Irudian erromantizismo iluna nagusitzen da. Garaiko
|
beste
lan batzuetan bezala, erromantizismo horren ezaugarriak ondorengoak dira: aurriak (kasu honetan arkeologia industrialean jartzen dutenak helburua, baina ikusiko dugunez jomuga ezberdinekin erabiliko direnak, hurrengo hamarkadan ere haien erabilera luzatuko delarik), hondamena, kontrastea, fantasia irudikorra edota naturaren astindua.
|
|
Bertan, artistaren azken lanen artean Bilbao Scraps [Anagram (A Pun)] lana zegoen, 1997 urtean egina, polilaminatu gaineko tinte begetalen transferentzia bidez sortua, 155,6 X 314 cm ditu eta gaur egun New Yorkeko VAGA bilduman dago. Bilbo hiriko leku ezberdinetako argazkien irudiekin eginiko collage moduan burutua dago, autoreak denboran gertu eginiko
|
beste
lan batzuk bezala.
|
|
Horren ondorioz, eta dakigunez, urteetan bertan behera utzitako eta hondatutako pabiloiek eratutako ikuspegi samingarria dago agerian. Lehen planoan, paisaia industrialaren ikuspegiaren aurrean, behatzailearen itzalpeko profil malenkoniatsua luzatzen da, artistaren
|
beste
lan batzuetan bezalaxe. Izan ere, badirudi bere buruaren irudikapena egiten duela bere agerpenaren irudi erdibituan.
|
2017
|
|
Industria eta kulturaren azpitaldeak, kuantitatiboki txikia izanik, gure behin behineko klasifikazio honetan leku bat merezi duela uste dut, komunikabideen ekosistemaren gestalt osoa Euskal Herriaren baitan ezezik termino ekonomiko eta industrialetan eta industria kulturalaren parametroetan kokatzen duelako. Begirada hau,
|
beste
lan batzuetan aurki daitekeena ez bezalakoa izateaz gain, estrategikoa da lan hauetan, eta azterketa epearen() hasiera hasieratik aurki daiteke:
|
|
Beste alde batetik, Magrebeko gizonek emakumeekin alderatuta eta Latinoamerikako populazioarekin alteratuta oztopo gehien duen azpitaldea da (prekarietate handiagoa du lanean, arlo legalean eta etxebizitza lortzeko arazo gehiago ditu eta haien sare sozialak txikiagoak dira). Bestetik, Magrebeko emakumeek gehiagotan emigratu dute familiarekin elkartzeko edo arrazoi desberdinengatik (ekonomikoak, politikoak eta formakuntza izan ezik),
|
beste
lan batzuetan ikusi den bezala (Gregorio eta Ramirez, 2000). Baieztatzen da diskriminazio gehien hautematen duen taldea dela (Solé, 2000), baina bertako gizartearekin gehien idenfikatzen direnak dira, seguruenik orekatzeko konparazio baten emaitza kaltegarria (Tajfel eta Turner, 1979; Montero, 1996).
|
2022
|
|
7 Jean Baptiste Bullet ek, Besançonen katedradun zenak, Memoires sur la langue celtique eman zuen argitara 1755, 1759 eta 1760 urteetan, eta, berak ere, berariaz aitortuta, HH baliatu zuen euskarazko datuen iturri gisa,
|
beste
lan batzuez gain (ik. Aquesolo, 1967).
|
|
jatorriz PSak direla adierazten da, eta adberbiotzat hartzeko arrazoia da esanahi lexikalizatua edo estereotipatua hartu dutela, eta ez euren itxura morfologikoa edo jokabide sintaktikoa. Horrelakoak, 2 atalean esan bezala, EGLUk hiru multzotan bereizten ditu, adberbializaziomailaren arabera, baina kontuan hartu behar da hiru maila horietatik hirugarrena, PS argi direnena, EGLUren adizlagun klaseari dagokiola, hots,
|
beste
lan batzuetan eta hemen zuzenean PStzat hartu direnei.
|
2023
|
|
" Daukagun sozializazio herentziagatik, figura erreferentzialak gizonak dira, eta normalean emakumeak hasieratik daude horrelako mugimenduetan, baina ez dira erreferentzialak, atzean daude,
|
beste
lan batzuk egiten dituzte. Eta hori gainditzea oso traumatikoa izan daiteke.
|
|
COVID aurretik gauzatutako ikerketen arabera, eremu artistikoetan aritzen diren langileen batez besteko diru sarrerak, musikarienak adibidez, oso baxuak izaten dira (Abbing, 2008). Hori dela eta, sorkuntzari lotutako langileek askotan
|
beste
lan batzuk ere izaten dituzte (Throsby eta Zednik, 2011; Longden eta Throsby, 2020) 1 Izan ere, artearen edota sorkuntzaren ekosisteman proiektuetan oinarritutako ekoizpen sistema gailentzen da, non epe laburreko kontratuak diren nagusi. Era horretan arriskua beherantz, langileengana transferitzen da bertikalki desintegratutako antolakuntza ereduan.
|