Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2008
‎Emaitza hauek, hau da sintoma somatikoak, antsietatezkoak eta depresiboak, beste ikerketa batzuetan aurkitu dira (Achotegui, 2002; Elgorriaga et al., 2007; Tizón et al., 1992). Azalpen asko eman dira adierazteko nola eta zergatik gertatzen diren, horietatik ezagunenak hurrengoak dira:
2009
‎eta subjektu artean, talde esperimentala eta kontrol taldeak elkarrekin alderatuz?. Ondoren, eta kontuan izanda bai gurean baita beste ikerketa batzuetan ere aktibazio eta hersturaren adierazgarri kognitibo eta fisiologikoen arteko erlazioa ikusi dela, talde esperimentaleko lehenengo grabaketako bihotz tasaren eta egoera psikologikoaren arteko korrelazioa, r=. 633, p=. 008; eta bigarren grabaketan, r=. 870, p=. 002, analisi berdina egin da herstura egoera eta egoera psikologikoa kobariable moduan.
2010
‎Gure emaitzak beste ikerketa batzuetako datuekin erkatuz gero, aldaketaren zenbateko orokorrei dagokienez (Tolosan% 22,8, Ataunen% 21,1), esan dezakegu Otxandio eta Aramaiokoen (biak% 23,2) antzekoak direla (Ormaetxea 2008, 2009), bai eta Zeanuri(% 26), Areatza eta Artea (biak% 25) eta Igorreko(% 24) portzentajeen antzekoak ere, Lemoa(% 42) eta Dimakoetatik(% 44) urruntxo (Aurrekoetxea)....
2012
‎Bourdieu ren terminologia erabiliz, laburbilduta esan genezake Donostialdean adin tarte jakin honi dagokionez kapital ekonomikoa, kulturala, soziala eta sinbolikoa erabakigarriak direla, eta lau horiei gehituko genizkieke generoa eta hizkuntza. Nolanahi ere, kontuan hartu behar da ikerketa honetan aztertu ditugun guztiak adin tarte jakin batekoak direla eta, halaber, Donostialdean jaiotzetik edo umetatik bizi direla, eta, ondorioz, zenbait aldagai ikerketak berak neutralizatzen dituela, baina esango genuke beste ikerketa batzuetan aintzat hartu liratekeela adina, jatorri nazionala eta eskualde mota.
‎Barrutietan dauden emakumeen kopuruak zehaztean, beste ikerketa batzuetan ikusitako joerak agertu dira gure azterketan ere: emakumeen partaidetza barrutietako Kontseiluetan minoritarioa da oraindik ikertutako agintaldietan, doi doi ukitzen du% 30a.
2014
‎R SPQ 2F Eren fidagarritasunari dagokionez, baiezta daiteke tresnaren eskalen barne tinkotasuna egokia dela; R SPQ 2F Eren eskalen Cronbach alphen emaitzak beste ikerketa batzuetan lortutakoekin pareka daitezke (Biggs et al., 2001; Blanco et al., 2009; Gijbels eta Dochy, 2006; García Berbén, 2005; Hernández Pina et al., 2005; Leung et al., 2008; Skogsberg eta Clump, 2003).
‎motibo sakona, estrategia sakona, azaleko motiboa eta azaleko estrategia. Dena den, beste ikerketa batzuetan gertatu den bezala (Justicia et al., 2008; González et al., 2011; Duff eta McKinstry, 2007), azaleko estrategiaren eskalaren emaitzak ahulak dira, gogoratu behar da ereduaren eta datuen arteko doikuntza aztertzen duten estatistikoen artean,? 2 estatistikoaren probabilitatea eta? 2 estatistikoaren balioaren eta askatasun graduen arteko zatiduraren indizeak ez zirela egokiak iza... Ikasmolde bakoitzaren item guztiak kontuan hartuz (motiboa eta estrategia) sortutako eskalen dimentsiobakartasuna ez zen egokia izan, nahiz eta bi eskala hauen fidagarritasun koefizientea aurretik aipatutako lau eskalena baino hobea izan.
2015
‎Emaitza hauek beste ikerketa batzuetan aurkitutakorekin bat egiten dute, non biktimak diren, normalean, indarkeriaren gaia gehien jorratzen dutenak. Adibidez, Espainiako Estatuan zera aurkitu zuten ikertzaileek:
‎Era horretara, espetxeen zeregina birgizarteratzera zuzendua bada, aske sentitzen diren lipar horiek indartu behar lituzke espetxe politikak, benetan kalea hartzen duten egun hori xamurragoa izan dakien. Jarduera fisikoa egiteko aukera kenduko baliete, espetxeko giroak okerrera egingo lukeela uste dute ikerlan honetako elkarrizketatuek, bat eginik beste ikerketa batzuen emaitzekin (Fornons, 2009, Martos Garcia et al., 2009). Gizonezko zein emakumezkoen kasuan antzeman da ariketa fisikorik egongo ez balitz, giro estresagarriagoa eta bortitzagoa nagusituko litzatekeela.
2016
‎Gure lehenengo helburua den eduki analisia burutzeko, Alcesterekin burututako beste ikerketa batzuetan bezala (Vizeu eta Bousfield, 2009), klase bakoitzeko hitz garrantzitsuenak hiru irizpideren bidez sailkatu ziren: 1) Hitzaren errepikakortasun maiztasuna klasean bertan 5 baino handiagoa izatea; 2) khi karratuaren asoziazio probaren balioa klasearekiko? ²?
2017
‎Akitania Espainia elkarlanak joera irregularra aurkezten du 2008 urtetik aurrera, baina ditugun datuen argitan geldotzeko joera nahiko argia erakusten duela esan genezake. Salbuespen horren arrazoiak ezin ditzakegu jakin lan honetan erabili ditugun datuetatik abiatuta, beste ikerketa batzuen eskutan uzten dugu fenomeno hori argitzea. Euskal Herria Akitania elkarlanak, aldiz, joera gorakor nabaria hartzen du 2012 urtetik aurrera.
‎Hautemandako diskriminazioa: beste ikerketa batzuetan bezala (Basabe et al., 2009; Jasinskaja Lahti et al., 2006), Likert motako lau item sortu dira (1= ezer ez; 5= asko). Adibidez, (Zer diskriminazio maila hautematen duzu zure lantokian?).
‎Ikerketa transkulturaletan edo atzerriko etorkinekin egiten direnetan prozedurarekin zerikusia duten alborapenak ager daitezke, hori ekiditeko zenbait baliabide martxan jarri ziren (Vergara eta Balluerka, 2000): hau da, beste ikerketa batzuetan etorkinekin erabilitako tresnak aukeratu ziren, galde sortak egin zituen pertsonak gaitasun kulturaletan entrenamendua jaso zuen eta bitartekarien laguntza izan genuen gaztelania menperatzen ez zuten pertsonei laguntzeko. Gainera, ikerketa piloto bat egin zen etorkin beste talde batekin (N= 103) zihurtatzeko ulertzen zituztela egindako galderak eta probatzeko tresnen fidagarritasuna.
‎Magrebeko taldea aztertzen denean, akulturazioaren estresaren hipotesiaren suposizioak konfirmatzen dira, etorkinek bertako pertsonek baino estres edo ondoez gehiago adierazten dutelako (Berry eta Sam, 1996). Emaitza hauek beste ikerketa batzuetan baieztatu dira (adibidez, Cuellar et al., 2004; Singhammer eta Bancilla, 2011). Aldi berean, kultur distantziaren suposizioen norabide berdinean doaz, hau da, distantzia handiagoa dagoenean zailtasun sozioekonomiko eta kultural gehiago, azaltzen dira, baita bazterketa egoera gehiago ere (Nesdale eta Mak, 2003) eta horrekin estresa edo ondoez agertzeko probabilitatea handiagoa da (Ward et al., 2001).
‎Hirugarrenik, interesgarria izango litzateke metodologia kuantitatiboa metodologia kualitatiboarekin osatzea, horrela, etorkinen egoera eta ongizatearen inguruan gehiago sakonduko litzateke. Azkenik, lagina lortzeko zailtasunen ondorioz, biztanleria immigrateen estres maila alderatu egin da beste etorkin talde batekin edo bertako biztanleria talde batekin, beste ikerketa batzuetan egin den bezala (adibidez, Cuellar et al., 2004; Singhammer eta Bancilla, 2011). Hala eta guztiz ere, horrek ez du baimentzen migrazioa gertatu eta gero estres maila haunditu, mantendu eta txikitu egiten denik.
2018
‎Beraz, esan dezakegu lokala hartzen duten gazteen adinak erabateko eragina duela lokala erabiltzeko moduan zein lokalaren barnean ager daitezkeen arazoetan. Hori horrela, bi ideia horiek beste ikerketa batzuetan azpimarratu den lokalaren eta adinaren arteko lotura sendotzen dutela esan dezakegu (García, Alonso eta Berasategi, 2016); izan ere, Bermeoko kasu azterketan parte hartu duten agenteen aldetik lotura hori ikusteko aukera izan dugu, hau da, lokal bat izatean gazteen adinak duen garrantzia ezagutzeko aukera izan dugu. Aldi berean, adinak hazkunde pertsonalaren garrantzia azpimarratzen du; izan ere, lokalaren erabilera adinarekin erlazionatzen da eta adina hazkunde pertsonalarekin erabateko lotura daukan elementua da.
‎Ondorioei buruz hitz egiterakoan, ezinezkoa da beste ikerketa batzuetako emaitzekin izandako parekotasunari ez erreparatzea. Bermeoko kasu azterketa honen bitartez, ohartu gara lokal bat izatearen joera errepikatu egiten dela, lokala izatearen grina espazio propio bat izatearen beharretik abiatzen delarik.
‎Bermeoko kasu azterketa honen bitartez, ohartu gara lokal bat izatearen joera errepikatu egiten dela, lokala izatearen grina espazio propio bat izatearen beharretik abiatzen delarik. Baina, nahiz eta antzekotasunak agertu beste ikerketa batzuetako emaitzekin, Bermeoko kasu azterketan ildo garrantzitsu bat azpimarratu nahi izan dugu, hau da, hezitzailearen papera.
2019
‎Reinert metodoarekin burututako beste ikerketa batzuetan bezala (Vizeu eta Bousfield, 2009), klase edo gai nagusi bakoitzeko hitz garrantzitsuenak hiru irizpideren bidez sailkatu ziren: 1) Hitzaren errepikakortasun maiztasuna klasean bertan 5 baino handiagoa izatea; 2) khi karratuaren asoziazio probaren balioa klasearekiko? ²?
2020
‎Eta toka egiten duten emakumezkoak gehiago dira noka egiten duten gizonezkoak baino. Ikerketak ez du zehazten hartzailearen sexua, baina, beste ikerketa batzuek erakutsi dutena kontuan hartuta, ez da segurua emakumezkoei hika egiten zietenek nokako formak erabiltzea.
2021
‎Beraz, ondoriozta dezakegu ezkutuko inhibizioaren efektua egiaztatzea lortu dugula arratoi kumeekin, aurreazalpena jaio ondorengo 14 egunetan burututa. Gure emaitzak sarreran aipatutako zapore higun baldintzatuaren inguruan egindako ikerketen emaitzekin alderatuta, beste ikerketa batzuetan ez bezala (Guanowsky et al., 1983; Manrique et al., 2009; Misanin et al., 1985; Nicolle et al., 1989), esperimentu honetan ezkutuko inhibizioaren efektua jaio ondorengo 24 eguna baino lehen behatzea lortu dugu. Aitzitik, gure emaitzak bat datoz ezkutuko inhibizioa jaio ondorengo 24 eguna baino lehen aurkitu duten beste ikerketekin (Chotro eta Alonso, 1999, 2003; Gaztañaga et al., 2015; Kraemer et al., 1988; Revillo et al., 2014).
‎Reinert metodoarekin egindako beste ikerketa batzuetan bezala (Vizeu & Bousfield, 2009; Idoiaga eta Belasko, 2018), klase bakoitzeko hitz garrantzitsuenak hiru irizpideren bidez sailkatu ziren: 1) Hitzaren errepikakortasunaren maiztasuna klasean bertan 5 baino handiagoa izatea; 2) Khi karratuaren asoziazio probaren balioa klasearekiko X2> 3.89 [p=. 05]; df= 1 baino handiagoa izatea; eta 3) hitz horren% 50 edo gehiago klase horri egokitu izana.
‎Ildo horretatik jarraituz, eta euskararen erabilera bultzatzeko asmoz, euskal identitatea indartu litzateke zuzenean; Garciak (2001: 160) dioen bezala," eta ez orain arte instituzioetatik bultzatu den identitate integratzailea, edo euskal espainiarra (elebiduna, kulturbiduna, edo antzekoa, beste ikerketa batzuetan), identitate kulturbiduna ez baita euskararen erabilerarekin lotzen", lan honen emaitzetan antzematen den bezala.
2022
‎Aurkikuntza horiek atzerritar osasuntsuaren paradoxaren hipotesia babesten dute (Markides eta Coreil, 1986), zeinaren arabera, populazio migranteak bertakoarekin konparatuta, osasunari dagokionez, hainbat abantaila fisiko eta psikologiko dituen, nahiz eta aldaketa desberdinei aurre egin eta batez beste estatus sozioekonomiko txikiagoa eduki. Europako herrialdeetako heldu migranteekin egindako beste ikerketa batzuek ondorioztatu dutenez, etorkinek zein harrerako herrialdeko biztanleek osasun mental eta ongizate berdina erakutsi dute (Elgorriaga et al., 2016, 2019; Erlinghagen, 2011; Glaesmer et al., 2009). Orokorrean, aurkikuntza horiek harrerako herrialdeko (jatorrizko herrialdearekin alderatuta) egoera politiko hobeak (Glaesmer et al., 2009) edota lan baldintza hobeek (Elgorriaga et al., 2019) azaldu ditzakete, baita faktore soziokultural babesleek ere; hala nola kultura kolektiboen gizarte babesak edo sinesmen erlijiosoek (Vega et al., 1998).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia