Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2010
‎Aniztasunean bildurik. dena den, europako batasunaren sorreraren aitzindari europako ekonomi elkartearen hastapenetatik egon den garapenari erreparatuta aniztasun partziala besterik ez dela izan ondoriozta dezakegu. ekonomi elkartetik gaur egungo europako batasunerako prozesuan zazpi itun aurkituko ditugu: ...na sustatzeko. hartara, gehienetan hizkuntzaren inguruko aipuak bildu zituzten arren, ez dira berariaz jasotzen hizkuntza eskubideak; bai, ordea, erakundearen hizkuntza irizpideak. estatuek osatutako erakundea dela kontuan harturik, europako batasuna ez da sartzen kide diren estatuek aplikatzen dituzten hizkuntza politiketan; haien ustetan barne arazoa baita. bitxia da, izan ere, ekonomiarekin edo beste eremu batzuekin hainbat arteztarau sortu ditu batasunak, eta estatu guztiek aplikatu beharrekoak dira. hizkuntzaren afera, aldiz, ez dute helburu; hainbat estatutan berezko hizkuntza gutxiagotuak suntsitzeko, eta ondorioz herritarrak eskubideez gabetzeko, politikak abiatzen badituzte ere. hala ere, badira europako batasunak, eta gutxiengoen hizkuntzei dagokienez, abian jarritako hainbat ekimen et...
2012
‎Gaur egun pentsamendu horrek euskaltzale askoren pentsaerarekin tupust egin dezake, baina ez al genuke nahi zumarragako eremu edo ekitaldi batzuk euskaraz funtzionatzea erdaldunei inongo arazorik suposatu gabe? Neurri batean hauxe lortua dago derrigorrezko hezkuntzan eta haurrei bereziki eta gazteei zuzenduriko kultur ekintzetan. ez al litzateke interesgarria beste eremu batzuk irabaztea, hortaz diglosia izan behar da bilatu behar duguna. zumarragako kaleetan gune jakin batzuetan edo egun jakinetan euskara nagusi izango eremuak. zeintzuk izan lukete eremu horiek?
‎Neurri batean hauxe lortua dago derrigorrezko hezkuntzan eta haurrei bereziki eta gazteei zuzenduriko kultur ekintzetan. Ez al litzateke interesgarria beste eremu batzuk irabaztea?
‎Dena dela, hizkuntza gutxitua zeri esaten diogun zehazteko, lehen esan bezala, François Grinen definizioa baliatu dugu hemen (Grin, 1990): eremu geografiko bateko biztanleriaren erdiak baino gutxiagok mintzatzen duen hizkuntza da hizkuntza gutxitua (minority language, orijinalean), definiziotik kanpo geratzen direlarik beste eremu batzuetan gehiengoaren hizkuntzak direnak (lurraldez kanpoko hizkuntzak).
‎Praktikan ez da ez saiakera juridiko berezirik ez bestelako ahalegin planifikatu zehatzik egin publizitatearen eta marketingaren eremuan euskararen erabilera sustatzeko. marketingaren arloan zehatzago, ez dela beste eremu batzuetan bezainbeste aurreratu. Gure gizartean nonahi eta presente dagoenez, lehen lehen mailako garrantzia du publizitateak euskararen normalizazio bidean.
2016
‎Ideia hori sendotzeko, baliogabetu litzateke eskolak berak bakarrik haurra betiko euskalduntzeko nahikotasuna daukanaren ustea. Eredu euskaldunean matrikulatuta ere elikatzen lukete haurren sozializazioan eragiten duten beste eremu batzuk ere.
2017
‎Euskaltzaleen mugimenduaren funtzioa izan behar da euskararen biziberritzea ipar lan egingo duten gune iraunkorren sorrera, herriko eragile askori zabalduta egongo direnak, hizkuntzaren gaian erreferente izanik herriko beste eragile eta mugimenduekin harreman sendoa izango dutenak. Bide horretan, herri eta eskualde batzuetan ematen ari diren dinamikak (Aiaraldean eta Elgoibarren, adibidez) interesgarriak dira, Euskaltzaleen Elkarteak egitasmo eta plangintza zehatzen bueltan ari direlako ohiko euskalgintzako eta beste eremu batzuetako eragileak batzea eragiten.
‎Gure kasuan aztertutako gazteak euskararekin duten erlazioa izango da. Bigarren ideia interesgarria da hitanoa ikusitakoaren araberalagunen artean erabiltzen delako eta beraz, lagunen artekoa izateak etxetik kanpora begiratzea ekartzen du, transmisioa beste eremu batzuetan jarriz lagunen artean kasu honetan. Azkenengo ideiak erakusten diguna da norberak bere hizkuntz hautuak egin ditzakeela eta gure ikerketara ekarriz, hitanoari egindako kontaktua izango zen ideia honekiko lotura.
‎...atuak gurutzatu (sexua, adina, lehen hizkuntza). horrela, lan zientifiko bati dagozkion urratsak jarraitu ditu (ikerketa objektua definitu, helburuak finkatu, marko teorikoa eraiki, hipotesiak egin, eta abar), finean emaitzak eta ondorioak ateratzeko. nola den ere, lana interesgarria da, ondorio horiek eskaintzeaz gain, baduelako metodo berritzailetik ere, eta, akaso, erabilgarri izan daitekeelako beste eremu batzuetan ere. hori da beraz, emaitza zehatzez gain benetan interesgarri agertzen dena. zenbakiari amaiera emateko Leticia Garciak, Nekane Arratibelek eta Asier Irizarek egindako" Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak" lana argitaratu dugu. ikerketan, ikasle horien hizkuntza ohiturak, jarrerak eta euskararen gaineko diskurtsoak aztertu dituzte, erabileran duten eragina ezagutzeko. ikerketa lehendik antzemandako irudikapen batetik abiatu zuten, alegia, ideia zabalduta zegoen ikasleek ezagutza maila ona izan arren, erabilera murritza zutela. beraz, ikerketarako metodologia kuantitatiboa eta kualitatiboa uztartuz, kale neurketaren metodoa erabiliz, galdetegi soziodemografikoa eta eztabaida saioa eginez bildu dituzte ikerketa datuak, aurreideia hori kontrastean jartzeko. horrela, datu errealak biltzeaz gain, ikasleen ohituretan sakontzeko aukera izan dute, eta baita ikasleen identitatea zein den ulertzeko ere. azkenik, identifikatu ahal izan dituzte ezagutzaren eta erabileraren arteko tartean eragina duten hainbat faktore ere. irakurlearen esku geratzen dira artikulu guztiak, beraz, interesgarriak izango direlakoan.•
2018
‎Uste du euskalgintzaren jardunean badagoela beste zeregin bat ere: beste eremu batzuetara iristea. " Jende askok ez gaitu ezagutzen, eta ez dakite zer nahi dugun.
‎Joerak ez dira orain agertu bat batean. Euskara biziberritzeko bidea geldialdi batean sartua ote den, aurreko urteetatik dator kezka; ezagutzan, bai, pausoak ageri direla urtez urte, baina beste eremu batzuetan aurrera egin ezin bat iritsi ote den. Kaleko erabileraren datuek geldialdi hori erakutsi zuten aurreko bi neurraldietan, eta azkenekoan jaitsieratxo bat agertu da, neurketa egiten dutenetik lehen aldiz.
‎Kanpotik begiratuta, bertso munduko hiztun berriei legitimitatea egotzi dakieke, beraz, zentzu horretan. Aldiz, hiztun berriok bertso munduaren baitan ikusten dute, beste eremu batzuetan ez bezala, haien hizkuntza identitatea auzian jarria.
2019
‎4.3 Euskararen egoera musikan euskarak musikagintzan duen osasuna ona dela diote hiru musikariek. Areago, etxezarretaren arabera, beste eremu batzuetan baino osasuntsuago dago euskara arlo horretan. Azken urteetan, gainera, euskarazko doinuak estilo berrietara zabaldu direla ere nabarmendu dute.
‎Areago, Etxezarretaren arabera, beste eremu batzuetan baino osasuntsuago dago euskara arlo horretan. era berean, gazteleraz kantatzen hasi zirenean en tol Sarmientoko kideek euren inguruko herrietan jotzen zuten batez ere. hau da, Arabako errioxa inguruan eta baita errioxako probintzian ere. euskaraz kantatzen hasi zirenean, ordea, plaza hori galdu zuten, eta horrek garbi erakusten du komunitate baten hizkuntzan kantatuz gero, bertan...
‎Bizi baldintza gogorrak dituzten etorkinak dira batik bat. Agian bestelako ezaugarriak dituztenak, euskarara hurbildu nahi badute, beste eremu batzuetara jotzen dute, euskaltegietara esaterako. " Auzokide" zerbait homogeneo bezala ikusi dezakegu, etorkinen taldea.
2022
‎Gainera, azken urteotako ikerketa gehien gehienak Gipuzkoan gauzatu dira, eta beraz ez ditugu argazki osoaren ertz zabalak ia ezagutzen. Hitanorik ez dagoen lekuan ezin da gehiegi ikertu, baina beste eremu batzuei begira jartzea interesgarria izan liteke. Bereziki Ipar Euskal Herria datorkigu gogora, ikusteko frantsesaren eraginez, edo bestela ere, zein puntutan dagoen hitanoaren afera eta zein norabide hartzen ari den.
‎Hala ere, eta K03 ri erreparatuta, badirudi aldaketa bat gertatzen dela. Goian aipatu den gisara, kanpaina horretako kartel gehienek" ikurrinaren" koloreak barnebiltzen zituzten, baina kanpainako ikurrak beste zerbaiti egiten dio erreferentzia, eta" euskal tradizioa" ez den beste eremu batzuetako paradigmekin jartzen gaitu harremanetan.
‎Elkarrekin sortutako irtenbide berri horiek probatu eta zabaltzeko moduak landu eta ebaluatzen dira. Modu horretan, zenbait irtenbide beste eremu batzuetara zabaldu edota" eskalatu" ahal dira.
2023
‎– Haurren etxeko euskararen erabilerak beste eremu batzuetan egiten duten erabileretan duen loturak identifikatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia