2006
|
|
• Udako Euskal Unibertsitatean (UEU), berez unibertsitate mailako titulaziorik ez da ematen, baina bai zenbait kreditu osagarri lortzeko gorago aipatutako unibertsitateetako titulazioetako baliagarriak diren ikastaroak, unibertsitate mailakoak kontsideratzen direlako, baita soziolinguistikarekin lotzen direnak ere. Duen antolaketa malguarengatik, urtero (edo ia urtero) irakaskuntza mota ezberdinak eskain ditzakete, edo ikastaroen aztergaiak aldatu; zenbait ikastaro
|
beste
erakunde batzuekin batera elkarlanean eskaintzen dituzte, gizartean sumatzen diren premiazko beharrei erantzun nahian. Horrela, gaur egun (2006an), 26 sailen artean, Soziolinguistika eta Glotodidaktika izenekoak ere badaude.
|
2008
|
|
Testu andana hori oinarrizko baliabidea litzateke, hizkuntza teknologiarako eta giza zientzia guztietarako ere bai. Biblioteka Nazional zenbait, eta
|
beste
erakunde batzuk ere, ari dira alor honetan neurriak hartzen. 2002ko urtarrilean nazioarteko bilkura bat24 egin zen horren inguruan.
|
|
Kanadako gainerako lurraldeko komunitate frankofonoek ongi dakiten moduan (Ottawako Montfort ospitalearen kasuaren bidez, esaterako), gutxiengoek babes instituzionalaren nolabaiteko galera izaten dutenean, atsekabe handiagoa sorrarazten die hizkuntza gutxiengoei gehiengoa osatzen duen taldeari baino. Izan ere, gehiengoak
|
beste
erakunde batzuk lortzen ditu tokiko galerak konpentsatzeko.
|
2009
|
|
Eta horretarako, eredugarri jo ditugun erakundeak aukeratu, beraiek lortutako arrakastaren gakoak aztertu, eta horien berri emateko dibulgaziozko argitalpenak idatzi ditugu. Hori dira, azken batean, kasu aurreratuak, alegia, erakunde jakin batzuen esperientzien gakoak,
|
beste
erakunde batzuentzat normalizazio bidea egiteko baliagarri gerta daitezkeenak.
|
|
zer egin euskara norbere erakundean normalizatzeko? Hori jakin dezagun,
|
beste
erakunde batzuetan zer egin duten ikusi eta ikasi nahi izan dugu.
|
|
Eta horretarako, eredugarri jo ditugun erakundeak aukeratu, beraiek lortutako arrakastaren gakoak aztertu, eta horien berri emateko dibulgaziozko argitalpenak idatzi ditugu. Hori dira, azken batean, kasu aurreratuak, alegia, erakunde jakin batzuen esperientzien gakoak,
|
beste
erakunde batzuentzat normalizazio bidea egiteko baliagarri gerta daitezkeenak.
|
2012
|
|
1) hAuSNArTu euskal Soziolinguistika Sariak egitasmo interesgarria, aurten 2012an IV. ediziokoa argitaratuko dena; 2) Soziolinguistika klusterrak antolatzen dituen euskal Soziolinguistika Jardunaldi aberatsen ekarpenak argitaratzea, aurten V.a izango dena. 3) Soziolinguistika klusterra
|
beste
erakunde batzuekin elkarlanean ere hasi da, eta horren emaitzak erakusten dira BAT aldizkari honetan, adibidez:
|
2013
|
|
9 Aholkularitza enpresak sarri agertzen dira ikerlanen egile,
|
beste
erakunde batzuen eskariz. Hemengo aipamenak, aldiz, EMUN kooperatibak egindako ikerketak dira, ekimen propio bezala ulertu behar direnak, ez hirugarren baten aginduz egindakoak.
|
2021
|
|
Haatik, 2015ean Nazio Batuek onartutako 2030 Agendan, ageri diren 17 Garapen Iraunkorrerako Helburuen (GIH) artean ez dira kontuan hartzen ez kultura eta ezta hizkuntza ere mundu osorako garapenerako egitasmorik indartsuena izan nahi duen programa horretan. Horren aurrean, Katedrak,
|
beste
erakunde batzuekin batera, tartean Donostiako Easo Politeknikoa eta Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU, 2019)," 17+ 1" deituriko egitasmoa jarri zuen martxan Nazio Batuen 2030 Agendaren hutsunea salatzeko, eta batez ere, tokiko hizkuntza lantzeak garapen iraunkorrarekin duen lotura agerian jartzeko, eta alde horretatik, behar diren (edo ahal diren) ekimenak bideratzeko ahalegina egi... " 17+ 1" egitasmoaren helburua 2030 Agendaren inguruan Euskal Herrian bideratzen ari diren ekimenetan hizkuntzen aldagaia kontuan
|
|
Irizpide horiek zehaztuta, formalki onartuta, erakundean zabalduta eta langileek barneratuta dituzten erakundeetan hala izan da eta ez da atzerapausorik eman euskararen erabileran. Irizpideak ohitura informalen eta norbanakoen borondateen menekoago diren
|
beste
erakunde batzuetan, praktika eta erabilera gune berriak agertzean euskararen erabileran gabeziak edo atzerapenak izan dira.
|
|
Badaude praktika eta ikasgai interesgarriak zentzu horretan. Hala ere, barne komunikazioan gabezia nabarmenak azaldu dituzte
|
beste
erakunde batzuk, ziurrenik beste arlo batzuk baino plangintza eta protokolizatze maila baxuagoa duen arloa delako.
|
2022
|
|
d) Kide diren elkarteetan sustatzekoak: entitate gehienek
|
beste
erakunde batzuetan parte hartzen dute eta horietako batzuek egin dezaketen lana funtsezkoa da.
|
|
Gainera, aurrera begirako proiektu berriak lantzen ari da une honetan, horietako batzuk,
|
beste
erakunde batzuekin elkarlanean. Eusko Jaurlaritzako HPSrekin ere ari da harremanetan, 2023an proiektu pilotu bat abiatzeko asmoz.
|
|
II. Dokumentu honek aurrerapausoa eman nahi du hizkuntza alderdiak enpresen eta
|
beste
erakunde batzuen gizarte erantzukizunaren materialtasunean txertatzeko metodologian, RSCaren egiteko moduan sakoneko txertaketa egiteko esparrua eskainiz, eta horrek alderdi guztien balioa ekar dezakeenez.
|
2023
|
|
Azpiegiturak eta hizkuntza politikak garatzen, terminologia berria eta curriculum eta hizkuntza baliabideak sortzen ere lagun dezake elkarlan horrek (King 2010, 599). Halaber, unibertsitate, ikerketa zentro eta
|
beste
erakunde batzuekin aritzea ere baliagarria izan daiteke (Walsh 2010, 29; Al Munawwarah 2019, 251), lankidetza akordio argiak sinatzen badira, komunitateen beharretan oinarritutakoak (Walsh 2010, 28).
|
|
hasteko, HIGAko lan-taldeari dagokionez, proiektuaren hazkundea egotekotan planifikazio eta informazio gehiagorekin egitea komeni da (adib. bidaiak eta bisadoak), lan karga neurrigabea saihesteko asmotan. Horretaz gain, HIGA antolatzen lehenago hasi litzateke, dedikazio handiagoa eskaini ahal dion lan-taldea hautatuz eta ahalik eta lan gehien
|
beste
erakunde batzuei esleituz. Azkenik, lan-taldearen presentzialitatea areagotzeko moduak bilatzea ere komenigarria izan daiteke.
|
|
Horrez gain, gomendagarria izango litzateke sei eguneko HIGA bat antolatzea, denbora gehiago izateko eta Erasmus+ diru-laguntzak lortu ahal izateko. Horretarako,
|
beste
erakunde batzuen elkarlana eta babesa lortzea litzateke.
|