2009
|
|
Natura amatzat hartzea ez da (berdin da orain bizia esaten badiogu) mitorik antzinakoenetako bat baino. Nietzscheren ildoanago,
|
beste
diskurtsoa Natura edo bizi barbaroarena da, epikoa, arranoak eta lehoiak aipatzea gustu duen hori: bizia indarra da, moralaren hesien gainetik dago, masak zapalduz doa aitzina; gizagaindikoa, eliteak, ekintza ekintzagatik,, la joie de l, action, l, air vif de la marche?, mobilizazio totala...
|
2015
|
|
2005 prozesuaren porrotaren ondoren, elkarrizketaren bidea defendatzen zuenik ez zen gelditzen Espainiako klase politikoan eta hedabideetan. ETAk armak entregatu behar ditu, kito; ez zegoen
|
beste
diskurtsorik. ETArekin edo ezker abertzalearekin elkarrizketatzea baino krimen politiko handiagorik ez zegoen, 2007tik aurrera.
|
|
Etxebarriaren irudiko, ahalegin baten isla izan zen izendapen hori, baina ahalegina
|
beste
diskurtso batek zapuztu zuen: elebitasunaren eta eraginkortasunaren aldeko diskurtsoak:
|
2016
|
|
Berdintasuna hartu du argudiotzat hark ere: «Elebidunari erdararen erabilera inposatzen dion testuinguru diskurtsibo honen aurrean, on handia egingo luke hiritarren arteko berdintasuna eta hiritarrek gizarte elebiduneko zeinahi eremutan eurek nahi duten hizkuntza hautatzeko askatasuna bermatzen duen hizkuntzen normalizazioaren inguruko
|
beste
diskurtso batek». Kontzeptu hau jarri du mahai gainean:
|
2017
|
|
Joan den mendearen erdi aldera piztu zen euskalduntze mugimenduan ba omen zuen erakarpenik abertzaletasunaren mezuak; orain, aldiz, orduko xarma galdu ondoren, erdaldunak euskararen mundura erakarriko baditugu, beste motibazio eta pizgarri batzuk behar dira, antza. Euskararen inguruko diskurtso zaharkitu horrek, hortaz, eman beharreko onenak emanda edo,
|
beste
diskurtso euskaltzale berri baten bila dabiltza euskaltzale batzuk azkenaldi honetan.
|
2018
|
|
Testuok batu ditut feminismoaren, generoaren ikuspegi gay eta lesbikoen eta teoria postestrukturalistaren elkarganatze politiko bat bideratzeko. Filosofia da une honetan autore subjektu hau aktibatzen duen mekanismo akademiko nagusia, filosofia gutxitan azaltzen bada ere
|
beste
diskurtso batzuetatik bereiz, inoiz agertzen baldin bada. Ikerketa honen asmoa da bizitza akademikoaren muga kritikoetan dauden posizioei sostengua ematea.
|
|
Zein aukera dago sexuaren eta generoaren izaera eraikiari esker? Foucaultek ez du argi azaltzen sexu kategoria sortzen duten «jardun erregulatzaileen» izaera zehatza, eta Wittigek ugalketa sexualari eta haren tresna den nahitaezko heterosexualitateari leporatzen bide die oso osoan eraikuntza horren ardura, baina, hala ere, badira
|
beste
diskurtso batzuk ere alegiazko kategoria hori ekoizten dutenak, beti argi ez dauden edo beren artean bateragarri ez diren arrazoiengatik. Ez da erraza askatzea biologia zientzietako botere harremanen mataza, eta Europan XIX. mendean sortutako aliantza mediko legalak aurreikusi ezin ziren alegiazko kategoriak ekarri ditu.
|
|
Horra artearen funtzioa: erakutsi gure diskurtsoen zentzurik eza, eta aldi berean eman zentzurik ezari
|
beste
diskurtso bat, beste mundu bat.
|
2019
|
|
Bitartean, kontzientzia profesionalak eskatzen dio, gutxienez, orriak poliki poliki pasatzea, begi adituak hitzen gainean noraezean bezala galduz, horrela, arreta maila aldatuz, munta txikiagoko edozein hutsegite ustekabean harrapatuko zuelako esperantzan, argi fokua bat batean mugitzeak tokiz aldatu duen itzala balitz bezala, edo zeharkako begirada ezagunak ihesean doan irudia, azken unean, atzematen duen bezala. ...ri begira gelditzea On Afonso Henriquesek gurutzatuei egin zien diskurtsoa berrirakurtzen duenean, Osbernorena deitzen den aldaeraren arabera, Setioaren egileak berak hantxe bertan latinetik itzulia, ez baita besteren ikasgaiez fio, are gutxiago horrelako erantzukizun handiko gai batean, gure errege fundatzaileari aurkitu zaion lehen diskurtsoa, ez gehiago, ez gutxiago, adituek ontzat ematen duten
|
beste
diskurtsorik, gainerakoan, ez delako ezagutzen. Raimundo Silvaren aburuz, diskurtso guzti guztia, alderik alde, absurdoa da, ez da itzulpenaren zehaztasunaz duda egiten duela, beoa bezalako zuzentzaile arrunta latinez urri baitabil, baizik eta ezin daitekeelako, benetan ezin daitekeelako sinetsi elizgizona izan ez zen Afonso errege honen ahotik halako harenga korapilatsua atera zitekeenik, harenga horrek antz handiagoa daukalako fraideek handik sei edo zazpi mendetara botako dituzten prediku bihurriekin, orduan doi doi zezeltzen hasten zen hizkuntza baten ahalmen laburrak eskain zezakeenarekin baino.
|