Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 49

2002
‎Spiga, Kataluniako Administrazioa bezalako beste batzuekin batera azalduko den esperientzia. Eskualdeko Exekutiboaren arabera, Asturiasek topaketa horretan parte hartzeak Asturiasko Printzerriko Gobernuak azken hiru urteotan administrazio elektronikoaren arloan egindako lanak beste administrazio publiko batzuetan izan duen interesa aitortzen du. Asturiasek proiektu bat diseinatu du (Spiga), dokumentu elektronikoetara sartzeko eta horiek zaintzeko arazoak konpontzeko.
2003
‎Bestalde, Askatasunen eta Informatikaren Batzordeak (CLI) adierazi zuen onartutako legea “akats tekniko garrantzitsuekin” sartuko dela indarrean. Besteak beste, CLIk deitoratu egin zuen administrazio publiko batek balio osoz igorritako ziurtagiriak “ez gaitzestea” printzipioaren testura ez sartzea, beste administrazio publiko batek jaso zituelako, eta onartutako ziurtagirien nazioarteko baliokidetasuna ez sartzea.
‎Informazioa ikerketarako bakarrik erabili ahal izango da, Espainiako Medikamentuen Agentziaren behar bezalako baimenarekin; osasun produktuak zaintzeko sistemaren funtzionamendurako eta osasun agintariek osasun arloko erabakiak hartzeko. Erregistroak mantendu eta kudeatzeko, Osasun eta Kontsumo Ministerioak akordioak eta hitzarmenak sinatzen ditu beste administrazio publiko, erakunde publiko edo entitate pribatuekin.
2004
‎Gutxieneko muga hura hasieran 300.000 eurotan ezarrizen baina handik urte gutxira jaitsi egin zen. Halaber xedatu zen beste administrazio publikoek emandako diru laguntzak ez zirela aintzat hartuko filmaren kostua aitortu eta diru laguntzak esleitzeko orduan.
2006
‎Institutuko lehendakari Diego Luis Fernándezek adierazi zuen erakunde horrek lan filologikoa, antropologikoa, soziologiakoa eta zuzenbidezkoa egin duela, eta, besteak beste, “gaztelaniatik erromatarrera eta erromanikotik gaztelaniara itzultzea, eta gazteen orkestra sortzea”. Fundazioak patronatu bat izango du gobernu organo gisa, eta bertan hainbat ministerio eta ijitoen komunitatearen kulturan interesa duten beste administrazio publiko batzuk egongo dira ordezkatuta, bai eta haien elkarte mugimenduaren elkarteak ere, besteak beste, emakume eta gazteak. Nafarroako Unibertsitate Publikoak, bestalde, Ijitoen Idazkaritza Fundazioak sustatzen duen “Zure aurreiritziak besteen ahotsak dira” izeneko sentsibilizazio kanpainarekin bat egitea erabaki du, jarrera arrazisten ondorio larriei buruz ohartarazteko.
‎Hori dela eta, oraindik LTDrik ez duten eremuetan edo seinalea jasotzeko antena instalazioak aldatu behar dituzten etxebizitza blokeetan bizi diren erabiltzaileek behar baino lehenago erosten dituzte aparatu horiek. Horri dagokionez, Federazioak adierazi du Industria, Turismo eta Merkataritza Ministerioak eta beste administrazio publiko batzuek garatzen edo aurreikusten dituzten informazio kanpainek eragina izan behar dutela LTD seinalea hartzeko ekipoak eta instalazioak egokitzeko beharrezko neurri eta prebentzio guztietan. “Ezjakintasunak ekar lezake telekomunikazioak instalatzen dituzten enpresen zerbitzuen eskaera, behar diren egokitzapenak modu masiboan egin daitezen, analogikoko emisioak amaitu baino lehen, sektorea saturatuta egotea eta behar diren epeetan eskaerari erantzuteko gai ez izatea”, adierazi du FACUAk.
2007
‎Izaera pertsonaleko datuak, administrazio publikoek euren eginkizunak betetzeko bildu edo prestatutakoak, ez zaizkie komunikatuko beste administrazio publiko batzuei, eskumen desberdinak edo gai desberdinei buruzko eskumenak egikaritzeko, salbu eta fitxategia sortzeko xedapenek, edo komunikazio horren erabilera lerrun handiagoarekin arautzen duten xedapenek, agindu dutenean komunikazio hori, edo komunikazioaren helburua denean datuak gerogarrenean xede historiko, estatistiko edo zientifikoekin tratatzea....
‎Aurreko artikuluak aipatu erregistro eta agiri sistemetako datuak Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaileek eta zerbitzu erkideek erabiliko dituzte euren xedeetarako. Hori gorabehera, datu horiek beste administrazio publiko batzuei eman behar zaizkie, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 4 artikuluan ezarritakoaren arabera, eta, bereziki, zerga administrazioei, ekainaren 20ko 1/ 1994 Legegintzazko Errege dekretuak onetsi Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bateginaren 36.6 artikuluan ezarritakoaren arabera. Halaber, laren 29ko 5/ 1994 Legegintzazko Erre datu horiek eman behar zaizkie parlamentuko batzorde ikertzaileei, apirige dekretuak xedatutakoaren arabera, eta hauteskundeak sustatzeko ahalmena duten sindikatuei, martxoaren 24ko 1/ 1995 Legegintzazko Errege dekretuak onetsitako Langileen Estatutuari buruzko testu bateginaren 67 artikuluan ezarritakoaren arabera.
‎2) Lege horrek zehatu arau hausteak egiten dituztenean Gizarte Segurantzaren administrazioko edo beste administrazio publiko batzuen zerbitzuko funtzionarioek, kontuan hartuko da lege horren 42 artikuluan eta ondorengoetan, eta Funtzio Publikoa Eraldatzeko Neurrien abuztuaren 2ko 30/ 1984 Legearen 31 artikuluan xedatutakoa. Halaber, kontuan hartuko da Estatuko Administrazioko Funtzionarioen Diziplinari buruzko Erregelamendua onetsi zuen urtarrilaren 10eko 33/ 1986 Dekretuan eta osterantzeko xedapen osagarrietan xedatutakoa.
‎2 Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak koordinazio egokia izango du, Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaileekin eta Enpleguaren Institutu Nazionalarekin, noiz eta, erregelamendu honetan xedatutakoarekin bat etorriz, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak berari dagozkion eginkizunak gauzatu eta eginkizunok ukitzen dituztenean erakunde horiei eratxikitako kudeaketa eta eginkizunak. Horrek ez diemenak koordinatzeari ere, Herri admi kalterik egingo, Diruzaintza Nagusiak beste administrazio publiko batzuekin dituen harremanei, ezta administrazio organo desberdinen artean eskunistrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buren 4 eta 18 artikuluetan eta gainerako aplikazio eta garatze xedapenetan ezaruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearritakoaren arabera
‎GEEAren doktrinari jarraituz (1981eko maiatzaren 6ko epaia. Buchholz kasua?), Konstituzio Auzitegiak esandakoaren arabera, Konstituzioan pertsona guztiek benetako babes judiziala lortzeko eskubidea dutela ezartzean, pertsona fisiko eta juridikoak, naziokoak eta atzerrikoak barruan daudela ulertu behar da, eta eskubide hori eskubide eta interes legitimoak ukitzen dituzten prozesu guztietara hedatzen dela, baita beste pertsona batzuek hasitako prozesuetan alderdi izateko eskubidera ere, prozesu horietan eskubide eta interes legitimoak ukitzen badira (apirilaren 12ko 64/ 1988 KAE; urriaren 17ko 287/ 1994 KAE). ...harago joanda, salbuespen moduan onartu du pertsona juridiko publikoak ere eskubide horren titularrak direla antolamendu juridikoak prozesuan alderdi izateko gaitasuna aitortzen badie horien jarduera ez administratibotik edo publikotik eratorritako eskubide eta interes legitimoak defenditzen dituztenean; izan ere, kasu horretan hirugarrenen egintzen aurrean erreakzionatzen dute (partikularrak edo beste administrazio publiko batzuk) eta horiei ezin diete euren borondatea ezarri horien aurrean ez dutelako gehiegizko botererik, auzi horietan pertsona publikoek ez baitute pribilegio edo onurabide prozesalik eta edozein partikularren moduan justizia eskatzen baitute, prozesura heltzeari eta horretan babesgabezia ez jasateko eskubideari dagokienez (KAE hauek: apirilaren 12ko 64/ 1988; ekainaren 19ko 91/ 1995; uztailaren 8ko 123/ 1996; uztailaren 26ko 175/ 2001; urriaren 9ko 173/ 2002; apirilaren 23ko 74/ 2003; martxoaren 23ko 45/ 2004, etab.).
2009
‎Irletako Jatorrizko Deitura duten ardoak kontrolatzeko dekretu proposamenari dagokionez, Diaz-ek aurreratu zuen kontrol sistema bat ezarri nahi dela, ardatzen kalitatea aztertzean kontseilu erregulatzaileei protagonismo handiagoa ematen laguntzeko. Etorkizuneko autokontrol sistemak, beste administrazio publiko batzuetan erabiltzen denaren antzekoa izango denak, aurreikusten du ekoizle guztiak arduratzen direla egiten duen jardueraz, eta aplikatu beharreko araudiaren arabera egin duela.
‎Aurrerago beste administrazio publiko batzuek egin zuten bezala, kasu honetan Vietnamgo gobernuak software librea estandar modura hartu du. Vietnamgo Informazio eta Komunikazio Ministerioak software librearen erabilera areagotzeko araua onartu du.
2011
‎Atzerrian dauden pertsona horiek PFEZren zergadun izan behar dute. Barne hartzen dira Espainiako funtzionario publikoak, Estatuko Administrazioaren zerbitzuko langileak, beste administrazio publiko batzuetarako lan egiten dutenak eta destinoa atzerrian duten enpresetako langileak. Beste langile talde batek ere ematen ditu zerbitzuak lantoki mugikor edo ibiltarietan.
2013
‎Airearen kalitateari eta poluitzaileen emisio mugei buruzko estatuko, Europako eta nazioarteko legeria betetzen dela bermatzea. Estatuko Administrazio Orokorrak (AGE) airearen kalitatearen arloko jarduerak bultzatzea, beste administrazio publiko batzuek onartutako ekintza planak osatzeko, arlo horretako erreferentzia izanik, eta administrazioen arteko koordinazio eta lankidetza eragile gisa. Poluitzaile garrantzitsuenen eta osasunean eta ekosistemetan inpaktu handiena duten poluitzaileen atmosferarako emisio mailak murriztea, batez ere poluzioak gehien eragiten dien eremuetan.
2015
‎Drogen Plan Nazionalean ezarritako markoan, Espetxe Administrazioa, beste Administrazio Publikoarekin eta ziurtatutako beste erakunde batzuekin koordinaturik, eta bertan dauden barneratuek borondatez eskaturik, droga mendetasunen inguruko programa espezializatuak aurrera eramango dituzte espetxeetan (116 artikulua).
‎Azken alderdi horri dagokionez, prozesu desberdin bat identifikatu da beste administrazio publikoei dagokienez, horientzat guztientzat eredu metodologiko bihurtu daitekeena.
2019
‎Usoak, bere enpresa izaeragatik, lege berriarekin, zenbait betekizun hartu lituzke kontuan. Esate baterako, akziodunen artean beste administrazio publiko bat egotea. " Hori da egun dagoen aukeretako bat.
2020
‎Amasa Villabonako Udalak konpromiso irmoa hartzen du genero indarkeriaren aurka etengabe borrokatzeko, indarkeria hori pairatzen duten emakumeekiko koordinazioan eta lankidetzan, bai eta beste administrazio publikoekin ere, bide bakarra indarrak batzea baita indarkeria matxistarik gabeko gizarte bat lortzeko.
‎Elgoibarko Udalak, beraz, kobrantza geldituko du salbuespenezko egoera honek iraun bitartean. Behin normaltasunera itzulita, data berriak eta zerga kontzeptuak kobratzeko egutegi berriaren berri emango du. Honez gain, udal eskumenen barruan eta egungo legedia errespetatuz, Elgoibarko Udala dagoeneko lanean ari da beste administrazio publikoekin, eragin ekonomikoari elkarlanean erantzun eta neurri koordinatuak eta bateratuak hartzeko.
‎Udalak LEP batean dei ditzakeen plaza hutsen gehieneko kopurua bi aldagaik zehazten dute: alde batetik, erretiroa hartu duten edo Udalean behin betiko baja hartu duten funtzionarioek, beste administrazio publiko batzuetatik datozen diru sarrera berriak kentzen baitzaizkie; eta, bestetik, bitarteko langileek 2019ko abenduaren 31n hiru urte baino gehiago daramaten lanpostu kopuruak. Hain zuzen ere, Udalak azaldu duenez, data horretan Comptos Ganberak lanpostuen %45 hutsik zeuden udal plantilla organikoan, eta horietatik% 80 aldi baterako beteta zeuden.
2021
‎Sail batzuk baino ez daude, eta horiek ez ditu aintzat hartzen metodologiak: barne transferentziak, finantza aktibo eta pasiboen aldaketa eta beste administrazio publiko batzuetarako eta atzerrirako transferentziak, gastua egiten duen administrazioari baitagokio. Beste metodologia batzuetan, berriz, gastu soziala soilik hartzen da kontuan, eta ikuspegi horrek gastu osoa hartzen du kontuan.
‎Osasuneko sailburuaren 2021eko urriaren 6ko Aginduan erabakitako neurriak indarrean mantentzea eragotzi gabe, eta beste administrazio publiko batzuen eskumenak eta eskumen horiek erabiliz hartzen diren neurriak errespetatuz, honako hau erabakitzen da:
2023
‎Herritarrek, Espainiako Konstituzioak 106.2 artikuluan adierazten duen bezala, eskubidea dute zerbitzu publikoen funtzionamenduagatik (ondasun edo eskubideetan) jasaten duten kaltea erreklamatu eta kalte ordaina jasotzeko. Eta betebeharra edozein administrazio publikori dagokio, dela Estatuko Administrazio Orokorrari, autonomia erkidegoei, aldundiei, udalei eta beste administrazio publiko batzuei lotutako edo haien mendeko edozein erakunderi. Noiz erreklama dezaket?
‎Gasteizen alokairuko etxebizitzaren udal parkea sortzea du xede, berriz, EH Bilduk. Rocio Vitero hautagaiak azaldu du Gasteizko Udalaren eskumenekoak diren etxebizitza guztiak alokairuko parke publiko bat hornitzeko erabiliko direla, eta nabarmendu parke horri beste administrazio publiko edo eragile pribatu batzuen etxebizitzak gehitu ahal izango zaizkiola, lankidetza hitzarmenak sinatuta.
‎Horretaz gain, Osakidetzak gogorarazi du hautagaiek erregistro orokorretan ere aurkez dezaketela dokumentazioa, hala nola Correosen bulegoetan eta beste administrazio publiko batzuetan.
‎Bigarrenari dagokionez (hau da, erakunde publiko bat beste erakunde publiko batek ezarritako tributuen menpe egoteari dagokionez), arazo nagusia zen Estatua beste administrazio publikoetako tributuen menpe egon zitekeen ala ez argitzea. Dakigunez, tributuaren oinarria Estatuak duen subiranotasunean datza, eta ez dirudi Estatuak bere menpeko Administrazio baten tributuak ordaindu behar dituenik.
‎(b) Laguntza teknikoa (enpresei eta langileei, Gizarte Segurantzako erakundeei, beste administrazio publiko batzuei edo auzitegiei informazioa emateko).
‎Baina, TAOLak tranpa egiten du eta tranpa horretan jausi gara. TAOLaren 10 artikuluak adierazten duenari jarraituz, Toki Administrazioek eta beste Administrazio Publikoek euren arteko harremanetan honako betebehar hauek izango dituzte: elkarri informazioa eman, elkarlana, koordinazioa eta bakoitzaren eskumenei errespetua.
‎• Administrazio publikoek beste Administrazio publiko batek bere eskumenak egikaritzean horretarako duen legitimazioa errespetatu dute. Hau da, administrazio publikoek bere eskumenak egikaritzeko legitimaturik daude eta, legitimazio horrek beste Administrazio publikoen errespetua merezi duenez, horiek errespetatzeko betebeharra ezartzen du legeak.
‎• Administrazio publikoek beste Administrazio publiko batek bere eskumenak egikaritzean horretarako duen legitimazioa errespetatu dute. Hau da, administrazio publikoek bere eskumenak egikaritzeko legitimaturik daude eta, legitimazio horrek beste Administrazio publikoen errespetua merezi duenez, horiek errespetatzeko betebeharra ezartzen du legeak.
‎• Administrazioen berezko eskumenak behar bezala egikaritzeko beharrezkoa duten informazioa errazteko beharra izango dute beste Administrazio publiko guztiek.
‎Toki Administrazioek beste Administrazio publikoekin dituzten harremanen esparruaren arauketa izan zen administrazio harremanen lehenengoa. EKko sistema egituratzean toki erakundeen gaineko fiskalizazioeta zaintza harremanak aldatu behar ziren eta horregatik, eta toki autonomiaren ezarpena bermatzeko lehenengoak izan ziren.
‎• Eskumen propioen egikaritzan gauzatzen den jarduerari buruzko informazioa beste Administrazio publikoei ematea.
‎Grifo Benedictori jarraituta245, toki erakundeen eta horien eta beste Administrazio publikoen arteko harremanak honako hauetan sailkatu daitezke:
‎Doktrinak honi borondatezko kooperazioa deitu izan dio, besteak beste, izaera orokorra duelako. Artikuluaren arabera, toki administrazioen eta beste Administrazio publikoen arteko kooperazio ekonomikoa, teknikoa eta funtzionala edota administratiboa borondatezkoa izango da eta zerbitzu edota interes amankomunen ingurukoa izan behar da. Kooperazio hori aurrera eramateko legeek beharrezko forma zehaztea jaso dute.
‎Lehen adierazi dugun bezala, koordinazio harremanetan, boluntarioak diren kooperazio harremanetan ez bezala, Estatuak edo autonomia erkidegoek toki erakundeei euren eskumenak egikaritzeko marko normatiboa zehaztuko diete, hau da, koordinazio harremanak bakarrik egoera jakin batzuetan emango dira, eta beti ere betekizun jakin batzuen mende. Azken finean, koordinazioaren bitartez toki erakundeek beraien jarduera edo jokabidea beste Administrazio publiko batek definitutakoari egokituko diote250.
‎Labur bilduz, TAOLren 59 artikuluak zehazten du koordinazioaren nondik norakoa. Toki administrazioek beraien artean eta, bereziki, beste Administrazio publikoekin koordinatzeko betebeharra izango dute honako kasu hauetan:
‎Organo horrek ahalmenak edukiko ditu kontrolpean jarritako jarduera eta ekintza horiek zuzentzeko eta aurretiaz zehaztutako eredu edo arauari egokitzeko. Antzeko moduan, Covilla Martinez jaunak adierazten duenez, kontrola da Administrazio publiko batek beste Administrazio publiko bat gauzatutako jardueraren gainean egiten duen balorazioa. Definizio honetan, nire ustez, kontrolak berez dakarren zuzenketa ez da aipatu, baina adierazgarria da ere kontrolaren subjektua eta objektua behar bezala adierazten dituelako.
‎Ogasun Ministerioari dagokio AEFJLOren 2 artikuluan jasotzen diren subjektu guztien inguruko informazioa ematea, eta ondorioz jasotzea ere bai. Beraz, beste Administrazio publikoentzako betebeharra ezartzen da: Ogasun Ministerioari informazioa emateko betebeharra.
‎Autonomia erkidegoei gauza berdina esaten zaie toki erakundeekiko. g) Erakundeen arteko leialtasun printzipioa (9 art.) Aurrekontuen esparruan Administrazioen arteko lankidetzak harmonizatu eta errazten duen printzipioa da. Horretarako, Administrazio publiko bakoitzak honako hau egin du: Administrazio publiko bakoitzak bere jarduerak AEFJLOren esparruan beste Administraziotan sorraraz ditzakeen eraginak baloratuko ditu. Administrazio publiko bakoitzak esleituta dituen eskumenen erabilera legitimoa errespetatzea. Bere eskumenak baliatzean, interes publiko guztiak haztatzea, eta, zehazki, beste Administrazio publiko batzuek kudeatu behar dituztenak. Gainerako Administrazio publikoei berezkoak dituzten eskumenekoak diren jarduerak gauzatzean informazioa ematea, eta, bereziki, AEFJLOren esparruan informazioa emateko eta gardenak izateko betebeharrak betetzetik eratorritakoa. Norberaren esparruan, gainerako Administrazio publikoek beraien eskumenak eraginkortasunez gauzatzeko eska ditzaket...
‎Zein gastu hartuko da kontuan eta nola ezartzen da muga hori? AEFJLOren 12.1 artikuluak ezarri duenez, toki erakundeentzat gastu konputagarritzat joko dira Nazio eta Eskualde Kontuen Europako Sistemaren arabera definitutako gastu ez finantzarioak, zorraren interesak eta EBtik edo beste Administrazio publiko batzuetatik datozen funts finalistekin finantzatutako gastuaren zatia izan ezik. Gastu konputagarri horiek ezin izango dute gainditu Espainiako ekonomiaren epe ertaineko Barne Produktu Gordinaren hazkundearen erreferentzia tasa.
‎3 Toki erakundeek bigarren pausuan lortutako gastu ez finantzarioei gastu arauak berezkoak dituen doikuntzak egin dizkiote eta gastu horiei aurrekontu finkapenaren doikuntzak (toki erakundeen mendeko erakundeak ere kontuan sartu behar dira) eta EBtik edota beste Administrazio Publikoetatik datozen izaera finalista duten finantzatutako gastuak kenduko dira. Modu horretara, gastu konputagarria kalkulatu dugu eta hori doitzeko diru bilketan egondako jarraikako gehikuntzak edo murriztapenak aplikatuko dira.
‎Informazio guztia eskuragarri jartzea administrazio publiko eta Ogasun Ministerioari dagokio eta eskuragarri jarriko dute informazioa Estatuak eta Europar Batasunak zehazten duen maiztasunarekin. Modu honetan, betebehar hori ganoraz gauzatu ahal izateko, beste Administrazio publiko guztiek (AEFJLOren 2 artikuluko erakunde publikoek) honako betebeharra edukiko dute: Administrazio publiko eta Ogasun Ministerioak eskuragarri jarri behar duen informazio hura ematea.
‎Esan bezala, horiek izango dira berezkoak ez diren eta eskuordeturik ez dauden eskumenak. Hauek honako baldintza hauetan egikaritu ahal izango dira: Toki ogasunaren finantza jasangarritasuna ez denean arriskuan jartzen Aurrekontu egonkortasunerako eta finantza jasangarritasunerako arauketak ezartzen dituzten baldintzak eta betekizunak betetzen direnean Eskumenetik eratorritako zerbitzu publikoa ez duenean beste Administrazio publiko batek ematen, hau da, zerbitzuen bikoiztasunik ez egotea
‎Toki erakundeek ez dituzte beren gain hartu behar legeak esleitzen ez dizkien eskumenak eta finantzaketa egokia ez duten eskumenak. Beraz, udal ogasun osoaren finantza jasangarritasuna arriskuan jartzen ez denean eta zerbitzu publiko bera beste Administrazio publiko batekin aldi berean gauzatzen ez denean bakarrik erabili ahal izango dituzte berezkoak ez diren edo eskuordetzaz esleitutakoak ez diren eskumenak. Era berean, aurrekontu egonkortasunak zuzenean lotzen du Administrazioen arteko hitzarmenak egitea eta administrazio bikoiztasunak ezabatzea" 541.
‎Lehenengo eta behin eta TAOLren 7.4 artikuluari jarraituz, toki erakundeek eskumen propioak eta eskuordetzaz esleitutakoak ez diren beste eskumen batzuk erabili ahal izango dituzte, baldin eta udal ogasun osoaren finantza jasangarritasuna arriskuan jartzen ez bada, aurrekontu egonkortasunari eta finantza jasangarritasunari buruzko legeriaren eskakizunen arabera, eta zerbitzu publiko bera beste Administrazio publiko batekin aldi berean gauzatzen ez bada. Ondorio horietarako, beharrezkoak eta lotesleak izango dira gaiaren arabera eskumena duen Administrazioaren aurretiazko txostenak, bikoiztasunik ez dagoela adierazten dutenak, eta eskumen berrien finantza jasangarritasunari buruzko finantza zaintza esleituta duen Administrazioarenak.
‎TAOL 26.2 probintziak planifikatzen dituen kudeaketa formulak abian jartzea, hain zuzen ere, udal autonomiaren mende dago. Irizpide erabakigarria ez da ekonomikoa, ezta beste Administrazio publiko batzuen erabakia ere; udalaren borondatea bera da. Udalerriak adostasuna edo desadostasuna eman diezaioke bere zerbitzuak kudeatzeko modua baldintzatuko duen plan bati.
‎De Diego GoMEZek gaiaren inguruan, udal plantaren inguruko ikerketa beharrezkotzat jotzen du: " Espainia ez da hirien herrialdea, hirien eta herrien herrialdea baizik; izan ere, udalerrien %95 ez da 20.000 biztanlera iristen, %60k 1.000 biztanle baino gutxiago dituzte, %47k 500 baino gutxiago eta %14 ez dira 100era ere iristen, eta ia guztietan udalak eskaintzen ez dituen zerbitzuak ez ditu beste Administrazio publikorik ematen. Hemen ez dago bikoiztasunik, baina bai prekarioan dauden zerbitzuak edo horien falta, gure toki administrazioaren arazoa bere oinplano mapa delako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia