Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2005
‎Gisa bertsuan, ulertzen da hipoteka gaiei buruzko dekretu, agindu eta beste administrazio xedapen guztiak indarrik gabe geratzen direla, erregelamendu honetan ezarritakoaren kontrakoak diren heinean.
2007
‎Izaera pertsonaleko datuak, administrazio publikoek euren eginkizunak betetzeko bildu edo prestatutakoak, ez zaizkie komunikatuko beste administrazio publiko batzuei, eskumen desberdinak edo gai desberdinei buruzko eskumenak egikaritzeko, salbu eta fitxategia sortzeko xedapenek, edo komunikazio horren erabilera lerrun handiagoarekin arautzen duten xedapenek, agindu dutenean komunikazio hori, edo komunikazioaren helburua denean datuak gerogarrenean xede historiko, estatistiko edo zientifikoekin tratatzea.
‎Alten, bajen edo datu aldaketen eskabideak aurkezten badira Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren beste probintziako zuzendaritza batean edo honen beste administrazio batean, edo azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 38.4 artikuluak ezarri tokietan, kontuan hartuko da erregelamendu honen 27 artikuluko 1.1 idatz zatian eta, hala denean, 39 artikuluan xedatutakoa.
‎Aurreko artikuluak aipatu erregistro eta agiri sistemetako datuak Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaileek eta zerbitzu erkideek erabiliko dituzte euren xedeetarako. Hori gorabehera, datu horiek beste administrazio publiko batzuei eman behar zaizkie, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 4 artikuluan ezarritakoaren arabera, eta, bereziki, zerga administrazioei, ekainaren 20ko 1/ 1994 Legegintzazko Errege dekretuak onetsi Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bateginaren 36.6 artikuluan ezarritakoaren arabera. Halaber, laren 29ko 5/ 1994 Legegintzazko Erre datu horiek eman behar zaizkie parlamentuko batzorde ikertzaileei, apirige dekretuak xedatutakoaren arabera, eta hauteskundeak sustatzeko ahalmena duten sindikatuei, martxoaren 24ko 1/ 1995 Legegintzazko Errege dekretuak onetsitako Langileen Estatutuari buruzko testu bateginaren 67 artikuluan ezarritakoaren arabera.
‎2) Lege horrek zehatu arau hausteak egiten dituztenean Gizarte Segurantzaren administrazioko edo beste administrazio publiko batzuen zerbitzuko funtzionarioek, kontuan hartuko da lege horren 42 artikuluan eta ondorengoetan, eta Funtzio Publikoa Eraldatzeko Neurrien abuztuaren 2ko 30/ 1984 Legearen 31 artikuluan xedatutakoa. Halaber, kontuan hartuko da Estatuko Administrazioko Funtzionarioen Diziplinari buruzko Erregelamendua onetsi zuen urtarrilaren 10eko 33/ 1986 Dekretuan eta osterantzeko xedapen osagarrietan xedatutakoa.
‎2 Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak koordinazio egokia izango du, Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaileekin eta Enpleguaren Institutu Nazionalarekin, noiz eta, erregelamendu honetan xedatutakoarekin bat etorriz, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak berari dagozkion eginkizunak gauzatu eta eginkizunok ukitzen dituztenean erakunde horiei eratxikitako kudeaketa eta eginkizunak. Horrek ez diemenak koordinatzeari ere, Herri admi kalterik egingo, Diruzaintza Nagusiak beste administrazio publiko batzuekin dituen harremanei, ezta administrazio organo desberdinen artean eskunistrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buren 4 eta 18 artikuluetan eta gainerako aplikazio eta garatze xedapenetan ezaruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearritakoaren arabera
‎1) Eskabide, aukera adierazpen eta osterantzeko komunikazio horiek aurkezten direnean Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren beste probintziako zuzendaritza batzuetan edo honentan, beste administrazio batzuetako erre beste administrazio eta bulego batzuegistroetan, posta bulegoetan, edo Espainiak atzerrian dituen diplomaziako ordezkaritzetan edo kontsuletxeetako bulegoetan, eskabide, aukera adierazpen eta osterantzeko komunikazio horiek jaso dituen unitate edo bulegoak, egun berean edo hurrengo egun baliodunean, agiri horiek bidaliko dizkio artikulu honen 2 idatz zatiaren arabera...
‎1) Eskabide, aukera adierazpen eta osterantzeko komunikazio horiek aurkezten direnean Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren beste probintziako zuzendaritza batzuetan edo honentan, beste administrazio batzuetako erre beste administrazio eta bulego batzuegistroetan, posta bulegoetan, edo Espainiak atzerrian dituen diplomaziako ordezkaritzetan edo kontsuletxeetako bulegoetan, eskabide, aukera adierazpen eta osterantzeko komunikazio horiek jaso dituen unitate edo bulegoak, egun berean edo hurrengo egun baliodunean, agiri horiek bidaliko dizkio artikulu honen 2 idatz zatiaren arabera agiri horien izapideak egiteko esku...
‎Hala ere, administrazio egintzak legearen eta zuzenbidearen mende daudenez, horien legezkotasuna eta berdintasun printzipioa errespetatu diren erabakitzeko azken hitza epaitegi eta auzitegiek dute. Horrenbestez, Administrazioak berdintasuna urratu egin duela frogatu nahi bada, eta horretarako beste administrazio egintza batzuen aurrekariak alegatzen badira, eta horietan, kasu honen antzekoak izanda, administrazioak erantzun desberdina eman badu, arretaz aztertu behar da zer den zehazki «konparazio osagai» gisa alegatzen ari dena. Edozelan ere, berdintasun printzipioa urratzeagatik antolamendu juridikoaren aurkakotzat jotzen diren administrazio egintzei normalean bide judizialetik errekurtsoa jartzen zaienez, organo judizialek izango dute azken hitza Administrazioak berdintasun printzipioa eragingarritasunez aplikatu duen erabakitzeko.
‎GEEAren doktrinari jarraituz (1981eko maiatzaren 6ko epaia. Buchholz kasua?), Konstituzio Auzitegiak esandakoaren arabera, Konstituzioan pertsona guztiek benetako babes judiziala lortzeko eskubidea dutela ezartzean, pertsona fisiko eta juridikoak, naziokoak eta atzerrikoak barruan daudela ulertu behar da, eta eskubide hori eskubide eta interes legitimoak ukitzen dituzten prozesu guztietara hedatzen dela, baita beste pertsona batzuek hasitako prozesuetan alderdi izateko eskubidera ere, prozesu horietan eskubide eta interes legitimoak ukitzen badira (apirilaren 12ko 64/ 1988 KAE; urriaren 17ko 287/ 1994 KAE). ...harago joanda, salbuespen moduan onartu du pertsona juridiko publikoak ere eskubide horren titularrak direla antolamendu juridikoak prozesuan alderdi izateko gaitasuna aitortzen badie horien jarduera ez administratibotik edo publikotik eratorritako eskubide eta interes legitimoak defenditzen dituztenean; izan ere, kasu horretan hirugarrenen egintzen aurrean erreakzionatzen dute (partikularrak edo beste administrazio publiko batzuk) eta horiei ezin diete euren borondatea ezarri horien aurrean ez dutelako gehiegizko botererik, auzi horietan pertsona publikoek ez baitute pribilegio edo onurabide prozesalik eta edozein partikularren moduan justizia eskatzen baitute, prozesura heltzeari eta horretan babesgabezia ez jasateko eskubideari dagokienez (KAE hauek: apirilaren 12ko 64/ 1988; ekainaren 19ko 91/ 1995; uztailaren 8ko 123/ 1996; uztailaren 26ko 175/ 2001; urriaren 9ko 173/ 2002; apirilaren 23ko 74/ 2003; martxoaren 23ko 45/ 2004, etab.).
2008
‎Lurralde Historikoetan, zor osoaren ordainketa edo horren zati batena eten egingo da hamabi hilabeteetan zehar, bermerik ekarri gabe, tributu zorra beste Administrazio bati bidegabe ordaindu zaionean.
‎Hurrengo kasuetan, zergadunak Gordailuen Kutxa Orokorrean edo beste Administrazio baten pareko organoan zainpetu edo kontsignatu dezake ordainketaren dirua:
‎a) Datu zein txostenak eskatu zaionean beste Administrazio bati Espainian ala Europar Batasuneko estatukideetan. Halakoetan, epea, gehienez, sei hilabeteetan geldiaraz daiteke, edo hamabi hilabeteetan beste Estatu bati eskatu behar zaionean.
‎Ebazpena emateko gehieneko epea urtebetekoa da. Ebazpen horren aurka ezin da beste administrazio errekurtsorik jarri, baina Administrazioarekiko auziak zabalik geratzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia