Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Zibernautak gehien interesatzen zaizkion informazioak irakurtzen ditu, berriketa guneetan edo eztabaida foroetan sartzen da, irakurleen lehentasunak ikertzeko erabiltzen diren bozketetan parte hartzen du, denda birtualetan nahi dituen produktuak aukera ditzake eta, horrez gain, posta elektronikoaren bitartez erredakziora helaraz ditzake bere iritziak nahiz iradokizunak, baliabide honek daukan berehalakotasunaz baliatuz. Egunkari hauek guztiek on line prozesua garatzen duten heinean, bertan sortzen den feedback aberasgarriak gero eta komunikazio maila handiagoa lortzen du.
2002
‎Hemen bertan sorturiko edo munduko beste edozein tokitatik iritsiriko jakintza da, beraz, Unibertsitateko jardue rek gizarteari eskaini behar diotena. Jakintza gizart eratzeko bide nagusiak garden gardenak dira:
‎Egun, ordea, bakarrik Euskal Herrianaritzen diren Unibertsitateen artean egon badago nahiko irakasleria, ikasleria, testugintza eta abar Euskal Unibertsitatearen asmoa dena egikaritzeko. Asko dira espainiar estatuan bertan sortu diren unibertsitate txikiak (hamar mila baino unibertsitario gutxiago biltzen dituztenak: Lleida, Malaga, Alacant...).
2004
‎E redua Boloniatik ekarri dute, bertan sortu baitzen Europako lehen irrati librea, eta orain Telest reet ekimenare kindabiltza bertako mediaktibistak. Antena parabolikoak manipulatuz, ukituz eta aldatuz, emititzea lortzen dute.
2006
‎Bestetik, testuliburu horien egileek, pedagogia eta didaktika gaietan adituak izateaz gainera, euskaraz idazten ondo jakin eta lekuan lekuko eta Euskal Herriko kulturaren ezaugarriak ondo ezagutu dituzte. Testuliburuak Euskal Curriculumean oinarritzen badira, Euskal Herrian bertan sortuak eta Euskal Herriko ikasleentzat egitea da bidezkoena. Testuliburuen egileak bertakoak izatea giza baliabideetan garrantzi handiko inbertsioa egitea da, izan ere egile horiek lan horretan asko ikasten dute eta horrek berarekin dakar erabiltzaileen prestakuntza lana.
‎Euskal Curriculumak baditu ordea berari bakarrik erantzutea dagozkion beste era bateko erronkak. Espainiako eta Frantziako curriculum ofizialek ez dituzte jasoko Euskal Herriko berariazko kultur ezaugarriak, hau da, gizabanakoen eta bereziki giza taldeen beharrak erantzuteko bertan sortu edo sustraitu diren kultur adierazpenak. Horien artean aipa ditzakegu, adibidez, Euskara eta Euskal Literatura; Matematikako zenbakikuntza sistemaren eta neurri sistemaren ezaugarri espezifikoak; Euskal Herrian garatutako Teknologiaren bilakaeraren ezaugarriak; Euskal Musika eta Dantza;
‎Bestalde, liburu salmentaren murrizketa izugarria izango litzatekeenez, Euskal Herriko argitaletxeen iraupena oso kinka larrian geratuko litzateke eta, ondorioz, euskal kultura bera ere oso ahuldua, kanpoko argitaletxeen esku hartzeak eraginda. Abantaila handia izanik ere garapen bidean dugun euskal curriculumaren planteamendua finkatzea edota teknologia berriak hezkuntzaren curriculumean garatzea, arrisku handia letorkiguke ikasmaterialak, bertan sortu ordez, itzulpen hutsak bihurtzeko. Euskal curriculumaren garapena ezinbestekoa dela sinisten duten alderdi politikoek neurri hau bultzatzea ez da inolaz ere ulergarria.
2009
‎Ziurrenik ideia honek oso adostasun zabala jasoko luke Europan, Obamarekin dauden asmotan. AEBetan eraman duten kapitalismoa erreformatzeko zama azken mendean izaniko krisietan, eta oraingo finantza sistemaren kataklismoa, bertan sortu eta handik hedatu da mundu osora. Obamaren ardura, beraz, horri konponbidea topatzea.
2012
‎Gainera, euskarazko hedabide publikoak Euskal Herritik kanpoko edukiekin kritikoen azaltzen diren legez, albiste agentziek hautatutako berriak izaten dira batik bat. Hortaz, Euskadi Irratiak eta ETB1ek beste hizkuntza erkidegoetako albisteen berezko ikuskera zabaltzen dute; ez, ordea, bertan sortutako berriena. Ondorioz, euskarazko hedabide publikoek asebete gura duten gizarteak esku hartzerik ez duen eremuetako albisteak interpretatzen dituzte, haien sorrera helburuetan zehaztutako aginduak desnaturalizatuz.
‎Azken batean, berri agentziek zabaldutako albiste arinen trataera informatibo nagiak Euskal Herrian bertan sortutako albisteak ordezkatu ditu. Azken horien lanketa prozesuari ere kazetaritza lasterreko ezaugarriak nahastuko balizkio, euskarazko kazetaritzaren gainbehera ekarriko luke.
‎Euskalduna, bai, gure hizkuntzaz jabetu egin baitzen Euskal Herrian iragan zituen urteetan. Bretainiako seme honek kontzientziazko urrats hori egin zuen... hemen bertan sortu hainbatek ez dutelarik egin eta ez eginen ere! Yann Tellu...
2015
‎Hor bertan sortzen dira, bai, guretzat lehiakide ziren eta arriskutsu bezala ikusi genituen aldizkari elebidunak: Punto y Hora, Garaia eta Berriak.
2016
‎Orduan hasi eta gaur arte, 30 dira gutxi gorabehera Hala Bedin bertan sortzen diren irratsaioak eta 90 pertsona inguru astero estudioetatik pasatzen direnak. Horrek, gabeziak gabezia, irratia osatzen duten pertsonen arteko aniztasuna bermatzen du; bai jatorriari, bai estiloari zein adinari dagokienez ere.
‎2001ean, teknologia berriei dagokienez, beste irrati batzuk baino esperientzia eta eskarmentu handiagoa baitzuen Hala Bedik zeregin hartarako, eta baita baliabide gehiago ere. Gaur egun Arrosa sareari esker Euskal Herriko 20 irratitan emititzen den arratsalderoko magazina ere bertan sortu zen duela 15 urte inguru. Gainera, oraindik lehen pausoak ematen ari bada ere, Gasteizko euskarazko lehen irratia Hala Bediren ekimenez sortu da duela hiru urte.
2017
‎Hasieran, Argentinako etxe batean antzezten zuten lan hau. Obra bera hain justu bertan sortu zuten inprobisazioen bitartez, eta, arrakastaren ondoren, etxe hura ohiko antzokietako kutxa beltzera eraman zuten. Mundu osoan zehar ibiliak dira.
2019
‎Hau da, etxekoandre eta dendari, biak aldi berean izan ahal zirelako koek lan eskua saltzea behar beharrezkoa zuten, biziraungo bazuten. Hala, normatik atera gabe, dirua etxean bertan sortzen zuten josiz, sukaldatuz edo komertzioa izanda. Gaztetatik hasi eta helduetaraino:
‎• Hiriek planetako lurraren %2 bakarrik hartzen badute ere, berotegi efektua sortzen duten gas emisioen %70 bertan sortzen da. Gainera, gaur egun munduko biztanleriaren %50 hirietan bizi gara, baina 2050ean %75 izango garela aurreikusi da.
2020
‎esplotazioa begi bistakoa da. Eta bertan sortzen da esplotazioaren logika behin eta berriro arrakalatzen duen indarra. Truke balio kapitalistak bizi balio singularrak behar dituelako, jendearen bizitza esplotatu behar duelako gainbalio gehiena lortze aldera.
2022
‎Sortzeko zeuden denak. Lur argitaletxea urte hartan bertan sortu zuten, eta euskaraz lan egiteko aukera bakarra irakaskuntzak ematen zigun, ikastolen bitartez.
‎Ikerketa gune horietan egiten den lana oso baliotsua da, zalantzarik ez. Halaz ere, guneon norabidearen erabakimena dutenek eta bertan sortutako ezagutzaren subjektuek dituzten ezaugarriek mugarritu egiten dute eraiki dezaketen ezagutza zientifikoaren nolakotasuna; besteak beste, androzentrikoa, merkantilizatua eta hierarkizatua izateko joera izan dezake ezagutza horrek. Baina baita baztertzailea ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia