2003
|
|
Ingeles hizkuntza frantsesaren ostean ikasi zuen, etxekoek dioskutenez, baina segitu segituan izan behar zuen. Beste gauza askotan bezala autodidakta sinetsia eta ekina zenez artean, literaturgintzan, euskal gramatikan, eskulanetan... eta igeri egiten, Frantziako egotaldian edo gudu denboran
|
bertan
hasiko zen ingelesarekin, geroago alemanarekin egin zuen bezala. Haren hainbat liburu gordetzen dira Iruñeko etxean, frantsesez, ingelesez eta italianoz, matematikari buruz.
|
2009
|
|
Baina behin berbea emon ezkero, ez egoan atzera bihurtzerik. Eta gure Nikolasa iluntze haretantxe
|
bertan
hasi zan hurrengo egunerako mahaikoak gertatzen.
|
|
Bazkaldu, eta orduantxe
|
bertan
hasi jakezan ibilera barria irakasten. Orain bat, gero bestea, hartu eskutik banan banan, eta ibiltalditxu bat eragiten eutsien bakotxari.
|
|
Pozik hartu eban Erramonek abadearen nahi hau. Ardiak batuta, orduantxe
|
bertan
hasi jakon Aitagurea esaten:
|
2015
|
|
TXAK (Txorakerien Aurkako Komandoak) edo CACH (Comandos Anti Chorradas) hoietara apuntatzen dena hitzaldietan edota aldizkarietan infiltratuko da. Exenplua ematearren hementxe
|
bertan
hasten gara aktibismo berri hau praktikatzen.
|
2018
|
|
Edanari emanda, emakume nasaiaren traza hartua zen bere egonezin, algara eta zantzoekin. Hortara, ezinbesteko era harrapatu zuen Patroiak andrea bereganatzeko; hantxe
|
bertan
hasi zitzaiolarik, zirri zital eta orakadak egiten lotsa gabe denen begien bistan.
|
|
Egunsentia iritsi baino lehen, etxekoneko oilarrak tematsu jotzen zuenean, oilarraren kukurrukuarekin batera jaikitzen zen ohetik, nahiz eta eguna argitu gabe egon. Eta orduantxe
|
bertan
hasten zen geroari zentzua emango zion itxaropen baten bila. Ez zitzaion, hala ere, erraza gertatzen ari; baina bizitzari ezer eskatu ez egitea, erabakiak hartzeko, hautaketak eta bazterketak egiteko, askatasuna galtzea izango zelako, arin altxatzen zen ohetik, itxaropen ezaren lehen aztarna suntsitzaileak agertu orduko, eta nola edo hala bizirik irauteko ahalmena hartzeko.
|
2021
|
|
Hala eta guztiz ere, eskolaren gain ardura guztiak utzi ezin daitezkeen antzera (DGIR1), gurasoak kontzientziazio eta praktika horietara hurbiltzeko baliabideak eskaini behar zaizkiela uste dute IE3 k, DGIR1 ek eta IE11 k. Aurreko atalean BIR1 ek aipatzen zuen kulturarekiko zein literaturarekiko atxikimendu sozial falta hori etxean
|
bertan
hasten dela dio DGIR1 ek, baina sustapen eta aldaketa horretan eskolak aitzindari izan behar duela aldarrikatzen du, eta duen arduraz eta rolaz ohartarazten du:
|
|
Izan ere eta GE4 k esaten duen moduan," egia da, umegaztetxoek, etxeko eta gizarteko ereduak ere badituztela eta horrek eragin handia duela hartuko dituzten ohitura eta zaletasunetan". Hots, etxean eta inguru hurbilean gertatzen denak pertsona oinarritzen, eraikitzen eta zehazten du, eta beraz, literaturzaletasuna etxean
|
bertan
hasten dela uste du EIAE3 k, eta etxean gertatzen ez bada, eskolak neurri batean konpentsatu egiten duela txikiengandik hasita, HHtik, alegia. Irakaskuntzak horretan ardura badu, deontologikoa, batetik, eta soziala, bestetik.
|
|
Holantxe adierazoten neban, neure batzarretan, pertsonearen jakintasuna. hasteko. Aukera hori baliatu neban, eta
|
bertan
hasi nintzan beharrean. Ez daukat ahaztuta zelan izan zan kontua.
|