2000
|
|
artikulu batek eremu jakin batekin zerikusia duen alaez zehazteko, honako irizpidea erabili genuen: ukitzen zen gaiak eremu horrekin zerikusi espezifikoabazuen, edo eremu horretan izan lezakeen eragin zuzena artikuluan
|
bertan
aipatzen bazen, edo, iritzi artikuluen kasuan, egilea eremu horretakoa bazen, orduan erabakitzen zen artikuluak bazuela zerikusiaaukeratutako eremuarekin.
|
|
Gaur egun eta Teleberri izeneko albistegien edukien azterketak emaniko fruituenazalpena egiterakoan, lehenik eta behin
|
bertan
aipatzen dituzten gaietan eta pertsonaietan sakonduko dugu. Bigarren pausu batean, aldiz, informazioan deskribatzen direnlurraldeen erreferentzia eremuak zein diren landuko dugu.
|
|
Oro har, honen guztiaren garrantzia honetan datzala esan daiteke: Estatuaren aldetik hezkuntza administrazioaren antolaketa eta bere pertsonalaren estatutua (egitura hierarkiko eta zentralizatuaren barruan?. Grand Maître?,. Conseil de l' Université?,. Inspecteurs généraux?, etab.) zehaztu ziren, eta, baita funtzionamendu arauak eta ikasketa planak ere, uniformizazioa nagusitu zelarik (egia da, oraintxe
|
bertan
aipatu dugunez, oinarrizko irakaskuntzaren zutabea kolokan geratu zela, baina, edozein eratan, sistemaren koadro instituzionalaren barruan sartu izateak, lehenengo irakaskuntzaren gai honek Estatuarentzako zuen garrantzia adierazten du). Azken finean, Estatua arkitekto handiaren moduan agertzen zaigu:
|
|
Oraintxe
|
bertan
aipatutako hitzek ondo asko azaltzen dute hezkuntza sistemak berezitasunak eta batik bat, particularismes régionaux, ak desagerrarazteko duen borrokaren barruan irakasleriak beteriko zeregina. Brél ek107 dioen moduan, eskolak sustrairik gabeko pertsonak sortzen zituen,, dépaysés chez eux?.
|
2001
|
|
d) askotan, dagoeneko hitz txandaren hasieran
|
bertan
aipatzen da arlotematikoa, edo azpiatala(= urrats tematikoa). Ez hori bakarrik, interbentzioanzehar ere gogorarazten da gaia modu esplizituan.
|
2003
|
|
Mitxelena, Irigoyen, Haritschelhar, Villasante, Etxebarria, Santamaria, Agirrebalzategi, Artamendi, Apalategi, Arzallus, Jose Migel Barandia ran, San Martin eta Edorta Kortadi. Liburuskan
|
bertan
aipatzen ziren UEUri diru laguntzak emandako enpresa eta erakundeak: Paueko Kontseilu Generala, Lankide Aurrezkia, Angeluko Breguet Dassault, Baionako Banco de Bilbao, Euskalzaleen Biltzarra, Banque Inchauspe, Crédit Lyonnais, Caisse d' Epargne eta Banco de Vizcaya.
|
2006
|
|
Honi buruz gehiago jakiteko ikus paragrafoan
|
bertan
aipatutako erreferentzia.
|
2007
|
|
Gai honen inguruan, Europar Batasunak Liburu Berdea idatzi zuen 2001ean.Liburu Berdean esan dugunez, aholkuak eta asmoak dira
|
bertan
aipatzen dire nak; ez dira, beraz, nahitaez bete beharreko arauak. Liburua honela hasten da:
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [eta
|
bertan
aipatzen du zeintzuk arrazoi izan dituen bere taldeak erabakia atzeratzeko ZEIN kokagune izango dueN behin betiko errauste plantak].
|
|
Donostiako alkateak atzo bilerara idatzi bat eraman zuen, [eta
|
bertan
aipatzen du zeintzuk arrazoi izan dituen bere taldeak atzeratzeko erabakia ZEIN kokagune izango dueN behin betiko errauste plantak].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [eta
|
bertan
aipatzen du zeintzuk arrazoi izan dituen bere taldeak erabakia atzeratzeko ZEIN behin betiko kokagune izango dueN errauste plantak].
|
|
Donostiako alkateak atzo bilerara idatzi bat eraman zuen, [eta
|
bertan
aipatzen du zeintzuk arrazoi izan dituen bere taldeak atzeratzeko erabakia ZEIN behin betiko kokagune izango dueN errauste plantak].
|
2008
|
|
Horretarako aipatutako/ etc/ nsswitch.conf fitxategi bera da giltza,
|
bertan
aipa baitaiteke informazio horiek atzitzeko zer ordenari jarraitu behar zaion. Horrela, files zehazten da atzipen lokala adierazteko, nis NIS bidezko atzipena eta dns DNS bidezkoa.
|
2009
|
|
Errepide hauei buruzko ikuspegi orokorra Mendiola eta Beaumonten lanean ikus daiteke (2007). Hala ere,
|
bertan
aipatutako prisionero kopurua gainditua izan da Archivo del Tribunal deCuentas delakoan kontsultaturiko dokumentuetako datuekin.
|
2011
|
|
Premia larriko neurrien txostenean ikusi dugunez, 1978/ 79 ikasturtean gutxienez 4.000 ikasle zeuden unibertsitatean euskara ikasten, eta 1981/ 82 ikasturtean, berriz, erdia baino gutxiago (1.877), eta hurrengo ikasturtean beste horrenbeste gertatu zen. Kabinetearen 82/ 83ko memorian
|
bertan
aipatzen da zein izan daitekeen fenomeno horren arrazoia:
|
|
Ondoren, Euskaltzaindiaren eskarira EKT edo unibertsitate kultur talde desberdinetako kideak eta unibertsitateko irakasleak atxiki ziren388 Bilera Gasteizen egin zuten abuztuan eta Euskal Unibertsitate barruti bakarraren aldeko batzorde (Comisión Pro Distrito Común para la Enseñanza en el País Vasco) gisa eratzea erabaki zuten. Batzordearen asmo eta helburuen gainean dokumentu edo akta bat prestatu zuten, eta
|
bertan
aipatzen dira: barrutia eskatzeko arrazoiak389, barrutiak hartuko zituen probintziak (Araba, Bizkaia, Gipuzkoa eta Nafarroa), aipatutako lurraldeetako unibertsitate ikastegiak bereiztea Valladolid edo Zaragozako unibertsitateetatik, barrutiaren antolaketarako errektoretza talde bat osatzea, eta aurrekontuen gaineko transferentzia eta baliabide horien gaineko kontrola.
|
|
Aztertu Euskararen Normalizazio Legea (1982) eta zerrendatu hezkuntzaren esparruan euskara biziberritzeko
|
bertan
aipatzen diren neurriak. Bestalde, konparatu Lege hori kapitulu honetan landutako beste deklarazio, aholku eta gutunekin.
|
2014
|
|
Gizonki eta emeki jarduerarekin hasteko ideia jasa egin behar dugu, gizongizona eta emakume emakumea nolakoak diren esanez, bi irudi horiek iradokitzendietena zerrendatuz, horretarako Alaskaren «Un hombre de verdad» entzungo dugulehenengo eta
|
bertan
aipatzen den gizona irudikatzen saiatuko dira. Berdin emakumeemakumearekin.
|
|
Eskuliburua bukatzeko,
|
bertan
aipatzen diren erreferentziak bildu dira, baita ere, aipatu diren taulen, irudien eta kontzeptuen aurkibideak. Horrez gain, erabilgarriak diren material praktikoak (kapituluen alde praktikoan zehazten direnak), eranskin gisa.
|
2015
|
|
Rodriguez eta Garci' a Murgak (2003) ere egin astuna (ohea egin) eta arina (solasegin) bereizten dituzte, bigarrenarekin osatutako egiturak idiomatikoak direla proposatzeko. Gainera, lanhorretan
|
bertan
aipatzen denez, predikatu mota horrek sintaxilarien arreta deitu izan du, eta berezikiergatibitatearekin erlazionaturiko eztabaida asko sorrarazi ditu; horren adierazgarri dira, esaterako, Levin (1983) eta Berro (2010).
|