2012
|
|
Batetik, curriculumak agertzen dituen aukera guztiez baliatzen da ikastetxea hizkuntzaren ezaguera lantzeko. Bestetik, curriculumaren bidez eskolari dagokio euskararen ezaguera
|
bertako
kulturan testuinguratua lantzea (1/ 1993 Legearen 3 artikulua). Azkenik, talde izaerari eusten diogu neurri operatibo egokia delako eginbehar guztiei aurre egin ahal izateko, baina, baita hizkuntzaren irakaskuntzarako jardunesparru eta rol harreman ugaritarako erabilera aukerak irekitzen dizkigulako; hala nola, ikasle ikasle, irakasle irakasle, ikasle irakasle, guraso ikasle, guraso irakasle, besteak beste.
|
|
Euskara eta bere kultura" humus" jakin batean erne izan dira, bizimolde askotarikoan baina sustrai sakonekoan eta enbor berekoan. Hizkuntzak eta
|
bertako
kulturak kanpotik zetozen berrikuntzak digeritu eta bere egiteko gai ziren, indarra zuten. Egokitzen jakin izan du.
|
2015
|
|
Baina ikasle etorri berri horiek eta euren familiak integratzen al dira
|
bertako
kulturan. Hau da, euskal kulturan?
|
2017
|
|
— kultura nahasketa baino, nahiago da etorkin kopurua jaistea — britainiarrek etorkinekin izan dituzten elkarrekintza (txarrak) aitzakia dira
|
bertako
kulturak duen mehatxua salatzeko
|
|
6.2.6 Euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua, hainbat arrazoi elkarrizketatutako gurasoek hainbat arrazoi paratu dituzte mahai gainean: haien seme alabek euskara (ongi) ikasi eta mintzatzea, txiki txikitatik elebidunak izatea haien gaitasun kognitibo eta intelektualak garatzeko, komunitatean integratzea,
|
bertako
kultura aberatsa eta identitatea (ere) jaso ditzatela, haien hezkuntza pedagogia aurrerakoi eta humanista batean oinarritzea, eta, azkenik, eskola txiki eta asoziatibo batean eskolatzea, gurasoek parte hartzeko eta erabakitzeko aukera izaki. argudio edo motibazio anitzek hautu berera daramate. hala ere, baieztapen bat egin nahi genuke aurrerantzean gogoan izateko: aztergai dugun erabakian eragiten duten faktoreak gehienetan elkar hartuta agertzen dira gurasoen kontakizunetan; konbinatzeko moduak eta motibazio bakoitzarekiko azpimarra aldatzen dira.
|
2021
|
|
Euskarak balio sinboliko apartekoa duela agerian geratu da informatzaileen iritzietatik. Alegia, gehienek adierazten dute euskaldunen artean bizitzeko euskarak aukera ematen duela
|
bertako
kultura esparruan barneratzeko. Gainera, ondorioetan gaztelania baino afektiboagoa ere badela iritzi diote zenbaitzuk.
|
|
Horietako zenbait bertan sortu eta hasieratik euskaraz eskolatuak dira, eta bertzeak gure eskualdera beranduago iritsi eta eskolatutakoak. Profil horretako haurrak eta familiak, euskararen ezagutza apala izateaz gainera,
|
bertako
kulturarekiko, hizkuntza ohiturekiko eta bizimoduarekiko urruti egoten dira maiz. Baina aipatu ere dugu, ikastetxeek hala baloratuta, euskaraz ez dakiten bertako gurasoen seme alabak egitasmoan parte hartzen ari direla; eskola orduz kanpo euskara indartzeko egitasmoen beharra dute horiek ere, kultura eta hizkuntza distantzia hain haundia ez bada ere.
|
2022
|
|
Erabiliko diren irudi leloak bertako ezaugarriei lotutakoak izatea sustatuko al du? Ekimenak
|
bertako
kultur sorkuntza sustatzea izango al du helburuen artean?
|
|
33 Ekimenak
|
bertako
kultur sorkuntza sustatzea izango al du helburuen artean?
|
2023
|
|
Euskaldunen artean, galtzeko arriskuan zegoenari eustea edota galdutakoa berreskuratzea zen sentimendu orokortua. Etorkin jatorriko biztanleen artean, bere aldetik,
|
bertako
kulturara hurbiltzeko eta hura barneratzeko beharra inoiz baino indartsuago azaleratu zen. Eta horrek hurbilarazi zituen aipatutako ekimenetara, batez ere seme alaben kasuan.
|
|
Integrazio kulturala gerta dadin
|
bertako
kulturarako irisgarritasuna erraztu eta sendotzea kontuan hartu behar da. Kasu honetan, bi norabideko kanalak erabiltzea ezinbestekoa da kultura eta hizkuntza artekotasunaren ikuspegitik, joan etorriko zubiak eraikitzeko.
|