2000
|
|
Ingurune babestuak, baliabideen erabilerak murrizten diren gunetzat ulertzen baldin baditugu, ez dira atzo goizean asmaturiko ezer. Esate baterako, ezagunak dira, milaka urtetan babesturik egon diren mendiak;
|
bertako
kulturek sakratutzat dituzte eta beraz, inor gutxi iritsi da paraje haietara. Edo badira, gizarte ehiztariek errespetaturiko baso magikoak, errege eta printzeek bereganaturiko lurrak; bertako ehiza baliabideez jabetzeko sarrera galerazi duteneko eskualdeak eta abar.
|
2001
|
|
Hona kultura eta ohitura batzuekin datoz, eta ez dute aldatu nahi, egokitu baizik. Nola integratzen da atzerritar bat
|
bertako
kulturan, berea galdu gabe. Horra etorkinen buruhausterik handiena.
|
2002
|
|
Uharteetan bi aukera zituen: euskaldun gisa aritzea, hau da, kanariarrei euskaraz abestea edo kantua lantzea
|
bertako
kulturaren bidean: «Inork ez zekien nik abesten edo kantuak egiten nituela.
|
2004
|
|
Erronka garrantzitsu honetan bertako hizkuntzarekin, euskararekin eta
|
bertako
kulturarekin bat egiten saiatuko dira. Mestizajea da etorkizuneko errealitatea baina gero eta errespetu gehiago izan behar dugu, sentikorragoak eta arduratsuagoak izan behar dugu inguruko kulturekin, elkarbizitza aberastu eta askatasunez hezkuntza ereduak aukeratzeko.
|
|
Aurtengo jardunaldiek urte hauetan egindako ikerketen ekarpenak eta gabeziak aztertuko dituzte, eta saiatuko da tradizio kulturaz antropologo, etnografo eta folkloristek duten ikuspegia erkatzen. Era berean,
|
bertako
kulturetan kultur aniztasunaren eragina landuko dute eta tradizio kulturaren erabilera zahar eta berriak aipatuko.
|
2005
|
|
Nafarroako aktoreek, zuzendariek, dantzariek, ezin dute sartu, eta ikusleek ere larri dute. Eliteentzako da, ez da
|
bertako
kulturarentzat tokia».
|
|
Helburua zera da: beste herrialde batetik etorritako jendeak kultura bat baduela ikustaraztea eta
|
bertako
kulturari kalte egin gabe, kanpotik etor daitekeen kultura hori erakustea. Kultura ezberdinak uztartuz ekimen interesgarriak egin daitezkeela eta kultur aniztasuna guztiontzat aberasgarria dela erakutsi nahi izan dute hala.
|
|
Prozesu globalizatzaile oso ezberdinak ditugu munduan, batzuk onak izan daitezke eta beste batzuk oso txarrak. Prozesu globalizatzaile batek
|
bertako
kultura kontuan hartzen badu, printzipioz ona izan daiteke, beraz, bereizi ditzagun prozesuak. Modu filosofikoan aritzeak ez dakar ezer, ez da onargarria.
|
2007
|
|
Ados. Baina ez deritzot onargarri, kulturartekotasunari men eginez,
|
bertako
kulturari lehentasunik eman ezin izateari.
|
|
Hortxe dago gakoa. Eta arauketa horretan, nahita nahiez,
|
bertako
kulturak nagusitasuna izango du besteen ondoan. Eta saihestezina ez ezik, onargarria ere iruditzen zait.
|
2014
|
|
Gogoeta horren baitan, auzolan kulturala sustatu zuten: herritarrak herriarekin identifikatuta senti daitezen
|
bertako
kultur adierazpenetako subjektu izatea. Alegia, parte hartzea eta auzolana oinarri dituzten ekintzak bultzatzea.
|
2019
|
|
Espeziearen arabera, fruituak sasoian jan daitezke, fresko daudela, edo kontserban kontsumi daitezke, lehortuta edo konfitatuta; hartzituta, bestela, edari alkoholiko gisa. Euskal Herrian ere, frutaren laborantza, prozesatzea eta kontsumoa sakonki errotuta daude
|
bertako
kulturan, sarri denboran oso atzera doazen erro sakonekin.
|
2020
|
|
Azken urteotan, berriz, hirugarren fase batean sartu direla azaldu du Odiagak. Kataluniarrengana heltzeko apustua egin dute eta euskaldunei zuzenduriko kultur ekitaldiak
|
bertako
kulturarekin uztartzen dituzte; elkarren berri izatea da horren helburua.
|
2022
|
|
1606an hartu zuen Iruñeko gotzain postua, 1600az geroztik Madrilen Inkisizio Gorenaren mahaiko kidea izan ondoren. Venegasek postuan zeraman urte gutxi horietan, bertakoekin harremanean sartu zen eta
|
bertako
kulturari begirunea eta laguntzeko nahia erakutsi zuen. Horrela, 1609an eta 1610ean euskarazko poesia lehiaketak antolatu zituen.
|