Emaitzak: 4
2004 | ||
zientziaren oinarri horrek oso egokia zirudien atzerriko filosofia hori erabiltzen bazen. Teoria | berriak hobeto uler zitezkeen, esperimentu eta hipotesi berri etaausartak errazago azalera zitezkeen... Horregatik, zientzialari horiek filosofiaperennean eta ekialdeko filosofian oinarritutako zientzia berri bat proposatu zuten: egun Paradigma holografikoa izenez ezaguna dena. | |
Mendebaldeko zientziaren ekialdetzea gertatu dela esaten dute, eta ekialdetze handiago baten partaide agertzendira. Arlo fisiko garrantzitsuenetan egin diren aurrerakuntzak (astrofisika, zibernetika, informazioaren eta sistemen teoriak, etab.), gero eta hobeto ulertzen omen diraekialdeko oinarri epistemikoen bidez, eta zailago zientzia klasikoaren bidez; beraz, aurkikuntza enpiriko | berriak hobeto ulertzeko eta aurrerakuntza zientifikoa indartzeko, ekialdearen ezagutzaren oinarri epistemikoak kontuan hartzea defendatzendute. Paradigma hori bizkor azaldu da, adibidez, fisikan (Bohm 1971 eta 1988), biologian (Sheldrake 1989 eta 1990), neurofisiologian (Pribram 1971, 1976 eta1980) eta psikologian (Wilber 1997, 1997b eta 1998). | |
2018 | ||
Abantailak gure inkontziente politikoarekin hobeto bizitzen ikasteko. Izan ere, diren patologia politikoen eta desira kolektiboen paradoxa eta hutsuneekin aurrez aurre jartzeak balio behar liguke bizitza onaren koordenatu | berriak hobeto ulertzeko. Hasteko, begien bistan egonagatik ere, ikusi nahi ez den hura ekartzeko ahalegin intelektual irmoa dago, «itsutasuna» hitzetara ekartzekoa, izendatze ariketa oparo bezain finduan. | |
2023 | ||
Nerabeek azkar ikasten dute zer jokabidek (ekintzek) zer estimulu (like) lortzen duten, eta, ondorioz, zerk emango dion errekonozimendu handiena gizartean (ongizate dosi handiena). Aipatutako dantzaren adibidea jarri izan da batik bat nerabeen gorputzen sexualizazio joeren gorakadaren aldagai garrantzitsu bat adierazteko batetik, eta, bestetik, gizartean ikusten diren jokabide | berriak hobeto ulertzeko, esate baterako, kaleetan horrenbeste nerabe ikustea mugikorren aurrean beren burua grabatzen. Konduktismoaren adierazpen esanguratsuena, dena den, # bidez zabaltzen diren challenge edo erronka arriskutsuak errepikatzeko joera da, zeinak milaka eta milaka ume eta nerabe eraman baititu egoera benetan latzetara âblackout challengea esaterako, zeinak 8 hildako baino gehiago eragin baitzituen lehenengo asteetanâ. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berri | 4 (0,03) |
Lehen forma
berriak | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
berri hobeto | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
berri hobeto ulertu | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |