2001
|
|
Ezagutza oro esperientziatik abiatzen da; baina ezagutza oro esperientziatik abiatzen bada ere, ez dator ezagutza oro esperientziatik, ez da hau bere jatorri bakarra. Esperientziak ezagutza
|
berriak
eskaintzen dizkigu, eta gauzak nola diren esaten digu, ez, ordea, gauzak horrela izan behar dutenik. Ezagutza baliodunaren orokortasunak beste jatorri bat du.
|
|
Halakoetan gogoak ez du epairik ematen, baina gogoko egiten zaio adimenari adiko baldin bazaio. Eta oso gogoko ere bai, adibidez zientziako
|
berriak
eskaintzen zaizkionean. Jakingogo, jakinmaitale da gizakia, inongo zalantzarik gabe.
|
2005
|
|
Hainbatek eragina dute bai giza espeziearen jatorrizko disposizioaren gainean bai gizabanakoaren garapenaren gainean, hala nola, gizakia datorreneko arrazak, berau dagoeneko lurrak, honek arnasten duen aireak eta beronek behatzen duen zeruak. Leinu bat beste baten aurretik da berez saritua eta, honengatik, nazioen bilakaeren historia zahar zein
|
berriak
eskaintzen duen gauzarik bikainena eta ederrena, egiaz, ez da hainbeste esfortzuaren, saiatzearen edo formazioaren fruitua, baizik eta espirituaren zein gogoaren indar ezberdinen zorioneko tentsioaren, joeraren eta nahasketaren emaitza naturala. Elkarren ondoan existitzen diren —eta etenik gabe eta bizkor euren martxa jarraitzen duten— nazioak behatzen ditugunean, edozein unetan behatzen ditugula ere, zera antzematen dugu beti:
|
|
Beraz, hizkuntzak gizakiari behin eta berriz esperientzia
|
berriak
eskaintzen dizkion heinean, paper garrantzitsua, edo" garrantzitsuena", jokatzen du giza-formazioaren prozesua osatzen duten dimentsio denetan, bai bere handitze kognoszitiboan bai bere hobetze etiko moralean. Hemen" hizkuntzaren izaera formatiboaz" esandakoa, hala ere, gure autoreak honi buruz ulertzen duenaren laburpen bat baino ez da, baina aztergai hau —gure interesgunetik hain gertu dagoena— zehatzago jorratuko dugu ondorengo orrialdeetan.
|
|
Ondoren aztertu dugun bezala, eta bere hitzak erabiliz," hizkuntzaren izaera nazionala" izan dugu hizpide eta, hemendik abiatuz, giza-talde ezberdinen hizkuntzez eta hauen hezkuntzarako garrantziaz aritu gara. Azkenik" hizkuntzaren izaera formatiboari" buruzko zenbait ohar eskaini ditugu ideia garrantzitsu bat azpimarratu nahian, alegia, hizkuntzak gizakiaren formazioaren ezinbesteko elementua osatzen duela, hark honi etengabe esperientzia
|
berriak
eskaintzen baitizkio. Honek guztiak, beraz, nahiko garbi erakusten du haren hizkuntzaren teoriak, funtsean, oinarrian duen gizakiaren teoria zehaztu eta mamitu nahi duela eta, azken batean, hura honen jarraipen edo luzapena baino ez dela.
|
2007
|
|
• Hipokrates eta haren eskolarekin naturalizatzen hasten da medikuntza: osasunaren eta gaixotasunaren ulerkuntzan alboratu egiten dira kausa ez naturalak; bestalde, gorputz atal ezberdinen arteko harreman funtzionalak aztertzen direnean, oinarri
|
berriak
eskaintzen zaizkio arteari321.
|