Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎Sartu ginen giroaren eraginez euskal kolektiboaren oharkabeko egoera ihardukitzea luze et nekeza egin zaigu. Erakunde, lege eta tresneria berriak behar ginuztela jabetzea eta horrez gero eskuratzeko borrokan sartzea kontraesan eta kontraekimenez betea gertatu ziaigu..
2010
‎Honen isla da emaitzetan langileen inprobisatzeko joera, Sintesiari begiratu bat emanez, mundializazio aro honetan hizkuntzen bilakaera oinarri teoriko berriaz janzten ari dela uler daiteke. Kontzeptu berriak behar dira, ikuspegi berriak eta zabalagoak, galderak eta erantzunak. Hizkuntza aniztasunaren garrantzia eta hizkuntzen ekologiaren bitartez kultura eraikitzeko balio berrien ekarpen estimagarria erakusten digute.
‎Sintesiari begiratu bat emanez, mundializazio aro honetan hizkuntzen bilakaera oinarri teoriko berriaz janzten ari dela uler daiteke. Kontzeptu berriak behar dira, ikuspegi berriak eta zabalagoak, galderak eta erantzunak. Hizkuntza aniztasunaren garrantzia eta hizkuntzen ekologiaren bitartez kultura eraikitzeko balio berrien ekarpen estimagarria erakusten digute.
2013
‎2 Ahozko hizkuntzaren irakaskuntzari dagokionean irakasleek formazioa eta tresna berriak behar dituzte euren esku hartzean hobetu dezaten, eta Sekuentzia Didaktikoa izan daiteke tresna metodologiko egoki bat euren lana erraztu dadin.
‎Ahozko hizkuntzaren didaktikan trebatzeko formazioa eta tresna berriak behar dituzte irakasleek. Sekuentzia Didaktikoa izan daiteke hizkuntzaren didaktikan sakontzeko erreminta bat.
‎Ahozko hizkuntzaren didaktikan trebatzeko formazioa eta tresna berriak behar dituzte irakasleek. emaitzek (Mielgo al., 2010) bat egiten dute geureekin. Ikasleek aurreratu dute, batez ere, gaitasun pragmatikoan (testuinguraketa) eta egituraketan (makroegitura eta edukien ainguraketan); eta gure ikerketan, esanguratsuki H2 euskara duten ikasleek hobetu dute arlo hauetan.
2017
‎Era berean, gizarte dinamika berriek ohiko ekintza moldea apurtzea ekarriko dute. Diskurtsiboki eta sinbolikoki (iruditerian, erritoetan) ekintzaile berriek sortu behar dituzten elementu berriak behar dira.
2021
‎Bistan da, beraz, adin kritikoa dela DBHko hasiera zikloa, ikasleak psikologikoki aurrerapauso bat eman nahian baitabiltza, eta, helduen mundu horretan sartzeko eredu berriak behar izaten dituzte. Eremu erdaldunetako ikasleek jasotzen dituzten eredu gehienak erdaldunak izan ohi dira; eta eremu euskaldunetako ikasleek, berriz, inguruan dituzten input mediatiko boteretsuen eraginpean, zaila izaten dute euskara erabiltzeko hautuari eustea.
2022
‎" ereduaren baitan ikasleei euskarazko ingurune eraginkor bat eskaintzea (gero eta?) zailago suertatzen ari d (el) a azken urteetan. Eta beraz, zabaltzea komeni den hausnarketa bat da nolako osagarriak, indartzeak edo baliabide berriak behar diren zailtasun horiek orekatzeko" (Martinez de Luna eta Suberbiola, 2020: 35).
‎Lehen Bai Euskarari ziurtagiriak banatu ziren egun hartatik, 22 urte geroago ere, beharrezkoak izango ditugu eragile, enpresa, erakunde eta norbanako ezberdinen arteko elkarlana, erantzukizuna partekatzea eta komunitate osoaren indarra eta konpromisoa, euskaraz eroso egiteko eta eragiteko, espazio guztietan. Horrekin batera, egungo eta etorkizuneko erronkei aurre egiteko jauzi berriak behar ditugu araugintzan, plangintzan zein baliabideetan, bai eta pentsatzeko, lankidetzak bideratzeko, egiteko eta eragiteko molde ausartagoak ere". •
‎Egoera estruktural saihetsezin honek erantzun berriak behar ditu. Kontuan izan behar da immigrazioak bide bat daramala, eta euskararen berreskurapenak beste bat; bi bide horiek konbergenteak izan daitezen egin behar da lan, ezinbestean.
‎Egoera estruktural saihetsezin honek erantzun berriak behar ditu; errealitatea aztertu egin behar da. Immigrazioa gora doa, geldiune bat erakutsiko du pandemiaren ondorioz, baina berriro sakoneko konstanteetara bueltatuko da; hurrengo urteotan 25.000 biztanle urtero etorriko direla aurreikus daiteke.
2023
‎Elkarteei 2021ean bideratutako inkestaren arabera, hala ere, bazkide boluntarioen eragin esparrua ez da zabaldu, nahiz eta bizi ditugun garaietan mugimenduari eustea ere baden zerbait. Zantzu guztien arabera, egitura eta saretze modu" likidoagoak" ere erabili ditugu aurrerantzean, baina, gure ustez, mugimenduaren zutoinak EH osoan zabaldutako oinarri" solidoa" izaten jarraituko du, eta berau zabaltzeko estrategia berriak behar ditu mugimenduak. Historikoki, auzo edo herrietan ernamuina sortu arte ez da urratsik eman izan Federaziotik.
‎Euskaraldiak edo Korrikak sortu duten ilusio hori behar dugu gizarte gisa, eta mota askotako ekintza eta albisteen bidez piz dezakegu poz kolektibo hori. Eragite gaitasun mugatua du Euskaraldiak, eta hortik kanpo gertatuko diren lorpen berriak behar ditugu. Asko –ez aski egiten da gaur egun, besteak beste, aholkularitzek egiten duten lanari eta entitate batzuek hartutako konpromisoei esker.
‎Horregatik behar ditu euskara elkarteen mugimenduak" zertarako euskara elkartea gaur?" eta" zertarako parte hartu euskara elkartean?" galderentzako erantzunak. Erantzun zaharrak (klasikoak, nahi bada) eta berriak behar dira. Ideia hori lehenago ere agertu izan da Topalabe taldearen hausnarketetan (Topalabe 2015 eta Topalabe 2020), diskurtso berrien beharra nabarmentzerakoan, eta zenbait autorek egindako gogoetetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia