Emaitzak: 8
2007 | ||
Azkenik, komeni da datuei neurria hartzea eta ez ematea | berez dutena baino garrantzi handiagoa. Euskararen Erabileraren Kale Neurketako datuek une jakin bateko hizkuntza egoera islatzen dute eta, elkarren arteko konparaketak eginez, haren bilakaera aztertzeko aukera ematen dute. | |
2012 | ||
Eta jakina, kasu horiek guztietan garrantzitsuena ez da iturriaren" benetako" sinesgarritasuna, erakargarritasuna edo boterea, baizik eta audientziak haiek nola pertzibitzen dituen eta zer balio aitortzen dien. Hau da, hartzaileak iturriari egozten dizkion ezaugarriak dira guztiak, eta ez iturriak | berez dituenak. | |
Baliteke kasu konkretu batzuetan hizkuntzak berak balorea izatea. Baina, hizkuntza batek | berez duen balorea eta erabilera komunikazioarena da. | |
2016 | ||
Berdin euskaldun bezala: subordinazio egoeran zaude euskaldun zarelako; izan ere, euskarak | berez dituen ezaugarriek horretara eramaten zaituzte, eta ezaugarri horien arabera betetzen dituzun funtzioek botere sarean bazterrean kokatzera eramaten zaituzte. Eta ze ezaugarri dira, bada, menderakuntza berez dakartenak? | |
erabilera da hizkuntza gaitasunaren motorra eta, era berean, hizkuntza gaitasuna da erabilerarako zorua. Ikuspegi horretatik abiatuta, hizkuntza gaitasunak | berez duen continuum izaera azpimarratzen da eta euskarazko gaitasuna ez ezik gaztelaniazkoa/ frantsesezkoa ere aintzat hartu beharra proposatzen da. Azkenik, ikuspegi horretan oinarrituta ikerketarako tresna metodologikoak (ahozko hizkuntza gaitasuna aldagaia, besteak beste) proposatzen dira. | |
Horretaz gain, gaitasun erlatiboaz ere galdetzen zaie ISLn elkarrizketatu elebidunei (zein hizkuntzatan hitz egiten duten errazago, euskaraz ala gaztelania/ frantsesez). Horrekin guztiarekin, gaitasunak | berez duen continuum izaerara hurbiltzen lagundu ahal digun oinarrizko informazio aberatsa eta baliagarria eskura dugu Euskal Herrian, aurrerago ikusiko dugun bezala. | |
2021 | ||
Gunerik erdaldunenetan, lehendik, ikasleek euskararekiko duten atxikimendu maila areagotzea da helburua. Gune euskaldunagoetan, | berez baduten atxikimenduari oinarri sendoagoak jartzea, ikasleak bere baitan kontzienteki berretsi dezan euskaraz jarduteak zenbaterainoko garrantzia duen. | |
Gunerik erdaldunenetan, lehendik, ikasleek euskararekiko duten atxikimendu maila areagotzea da helburua. Gune euskaldunagoetan, | berez baduten atxikimenduari oinarri sendoagoak jartzera bideratzen ditugu ahaleginak, ikasleak bere baitan kontzienteki berretsi dezan euskaraz jarduteak zenbaterainoko garrantzia duen. Pulunpak, hortaz, badaki egitekoa hartzailearen ezaugarrietara moldatzen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
berez | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
berez ukan | 6 (0,04) |
berak ukan | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
berak ukan atxikimendu | 2 (0,01) |
berez ukan continuum | 2 (0,01) |
berez ukan baino | 1 (0,01) |
berez ukan balore | 1 (0,01) |
berez ukan ezaugarri | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |