2000
|
|
Bere fase aktiboena XIX. mende erditik gaurdaino luzea da. Baina denbora eta erritmoek ez dute
|
berez
prozesua bideratzen, prozesua ez da lineala. Adibidez, ez dezagun pentsatu euskara denbora pasatzearekin bakarrik berreskuratuko dugula.
|
2004
|
|
Haatik,
|
berez
prozesuko eskubide eta bermeak diren oinarrizko eskubideei dagokienez, guztiz zentzugabea izango litzateke kasuan kasuko urratzeari aurre egiteko, zuzenbideak jurisdikzio arruntean ezartzea, hala prozedura paralelo bat edo batzuk, nola oinarrizko eskubidea urratu eta konpondu gabe utzi duen prozesuaren atzetik beste prozesu bat. Esan beharrik ez dago lehenengo irtenbidea zentzugabea dela.
|
2006
|
|
Eztia erleek eginiko produktua dela esaten den arren,
|
berez
prozesu luze baten emaitza da: landareek nektarra ekoizten dute, eta erleek bildu; nektarrean dagoen uraren zati bat erlauntzan kendu eta digeritzen dute erleek; erlezainak erleak zaintzen ditu eta loraldi batetik bestera eramaten ditu; gero, eztia bildu, garraiatu eta ontziratzen du.
|
2010
|
|
ETAk bere azken agirian dioenez, tregua edo su etenek batek ez dakar
|
berez
prozesu demokratiko bat. Gara egunkariak atzo kaleratu eta abenduaren 31ko data duen agirian, beste gauza batzuen artean, ETAk dio herritarren jardunak eta presioak ekarriko duela prozesu demokratikoa eta prozesu horrek definituko duela autodeterminazioaren eskenatokira eramateko prozesu politiko mailakatu, arautu eta adostua.
|
|
Era berean, alderdiek arazo intzidentalak aurkeztu ahal dituzte, hau da, nahiz eta uziarekin edo prozesuarekin harremana izan eta kasuaz arduratzen ari den epaitenak. Horiek ere prozesuari amaiera ematen dion azken sententzian ebatziko dira.tegiaren eskuduntzakoak izan,
|
berez
prozesu nagusi bati hasiera eman diezaioke
|
2012
|
|
Ezaguna da Espainiako Historiografia progresistak Argien Aroko mito batean duela orpoa eta erroa, erran nahi baita, gizartearen ordezkariak elkarrengana bildurik une jakin eta berezi batean (kairos), ordura arteko lege eta ohitura guztiekin tabula rasa egitea deliberatzen dute, eta Arrazoimenaren argi hutsak gidaturik, konstituzio berri bat idazteari ekiten diote. Gertakari hori Parisen agitu zen 1789an, eta
|
berez
prozesu luze eta korapilatsua izan bazen ere, zenbait data aipatzen dira beti ororen buru, adibidez ekainaren 20a, Pilotalekuko Zin ospetsua (Serment du Jeu de Paume), edo Bastillaren Hartzea (uztailak 14), feudalismoaren abolizioa (abuztuak 4), Gizakiaren eta Hiritarren Eskubideen Adierazpena onartzea (abuztuak 26) edo Frantziako lehen konstituzioa onartzea (1791ko irailaren 3an).... Data enblematikotzat horietako edozein hartzeak ez du funtsezko ideia aldatzen, alegia, Iraultzaren mitoa, edo beste hitz batzuekin esanda, hasiera berri baten ideia, zeinetan gizarte berri baten oinarriak ezarri baitziren aurreko zentzugabekeria eta ilunkeria guztiak porrokatuz; horien artean, jakina, probintzietako lege, ohitura eta mintzaira bereziak, den denak zabortegira kasatuak.
|
2013
|
|
Askatze prozesuaren gunea euskal nazioa da. Baldintza hori gabe, ez dago
|
berez
prozesurik. Ezin dira leku berean jarri eta, horrexegatik, plano berean, nazionalki euskaldunak direnak eta beren burua «espainol» edo «frantses» izendatzen dutenak, nahiz eta horiek ondoren «euskaldun» direla esan, «euskal eskualdekoak», alegia.
|
2014
|
|
Hiru arrazoi daude. Lehenik eta behin, estatu eta administrazioek arazotzat hartzen dute
|
berez
prozesu sozial geldiezina dena. Bigarrenik, merkatuek ere problema mailara igo dute, lan tresna den heinean.
|
|
–Autoeraikuntza
|
berez
prozesu luzea bada ere, gure etxearen ezaugarri zehatzekin are luzeagoa. Askotan lan bikoitza edo hirukoitza egin dugu eraikuntza teknikak ondo ez ezagutzeagatik.
|