2001
|
|
Maiteminduen mintzaerari gehiegia izatea, hiperbolezkoa,
|
berez
omen dagokio. Horrela Oihenart, usantzari jarraitzeko bada ere, maiz agertzen zaigu" nigarzu" Bilintx erromantiko kumea bezala, eta badu zergatik negarrez egon ahotan darabiltzan zauriak erretorika hutsa ez badira:
|
2007
|
|
alde batetik, abertzaletasun autonomista errealismoaren zuhurtziak zikiratuta utzi du, eta, beste alde batetik, abertzaletasun independentista metamorfosiaren fedeak itsututa dauka. Alegia, nazio politikoari naziolinguistikoa eta kulturala
|
berez
omen dariolako fedeak.
|
2009
|
|
Gizonen munduan. Mutila jaiotzea
|
berez
omen da abantaila. Ez dugu bestelako heziketa berezirik behar.
|
2012
|
|
Alabaina,
|
berez
omen den hau dena, berariaz lantzen ikasi dute kultura askok. Modernitatean bereziki.
|
2015
|
|
eginda jaso omen dugun guztia eta negoziatu behar omen dugun guztia erabaki ahal izatea. Horrenbestez, tradizioaren eskubidea
|
berez
omen doana berariaz, asmoz eta oharrez, eraikitzeko eta sortzeko eskubidea da, eta norbera eragile, autore bezain aktore, bilakatzeko tentsio eta ahalbidea. Ezpabere, konfigurazio itxiko ikonoei autoretza aitortzen omen zaielarik, publiko hartzaile eta jasaile hutsa izatera mugatzea da.
|
|
Tradizio kolektibo ustez aldaezinetako ikuspegi kontsuetudinarioak ez du zentzu handirik kultura industria eta kultur kontsumoaren aroan. Areago, euskal Zera ez dago
|
berez
omen doan eta eginda jaso omen dugun hartan. Berariaz ekoitzi behar den zerbait da.
|
|
Beharrezkoa dituzte, halaber, zaindari eta sustatzaile adituak, arizale zailduak behar dituen moduan. Hala, Egitura
|
berez
omen doazen ohiko jarduera arruntetan bizi den bitartean, anomaliek ohiz kanpoko jarduerak dituzte arnasa-gune. Atmosfera lagundua behar dute, askotan atmosfera propioa eta propio sortua dena.
|
2017
|
|
Mendeetan zehar, ikuskera erlijioso zein laikoetan, mendebaldar kulturak errealitatea berezko xede edo jomuga bati loturik irudikatu izan du, azken burutzapen berezko bati, alegia. Errealitateari
|
berez
omen dagokion hondarreko gauzapen umo eta burutu horixe da telos a. Modernitateari ere funtsezkoa zaio telos aren nozioa.
|
|
Munduaren egoera gaitzesgarri hori ideal desiratu eta ustez eskuragarri batekiko kontrastez definitu ohi da. Bestela esanda, egileak munduaren alienazio egoera aurkeztuaz batera,
|
berez
omen dagokion egoera naturala ere seinalatzen digu, itxura utopikoa hartu ohi duena. Gauzak horrela, gizakien esku geratu ohi da egiaren kontzientzia hartu, gaizki eginak zuzendu eta benetakotasun bideari heltzeko aukera.
|
|
Aurreko kapituluan mundu ikuskera modernoa zein postmodernista ezaugarritzeko telos eta arrazoi kontzeptuak ardatz hartuta garatu argudioak bidea ematen digu modernitate eta postmodernismoaren arteko harremana" espazio vs. denbora" oposizioan biltzeko. Izan ere, mundu ikuskera modernoan gizakion egitekorik behinena arrazoimena erabiliz errealitateari
|
berez
omen dagokion hondarreko gauzapen umo eta burutua telos a, alegia erdiestea izanik, modernitateak bere burua amaiera daukan prozesu modura irudikatzen duela ulertu behar dugu, prozesu horren emaitza denboraren iragaiteak areago aldatuko ez lukeen errealitate antolakuntza behin betiko bat izango litzatekeelarik, errealitatearen osagaiek eratuko luketen harreman sare aldagaitz bat, egitura espazial... Postmodernismoak, ordea, halako gauzapen hondarreko ororen gainetik errealitatearen osagaien berezko aldakortasun zein iragankortasuna azpimarratuz, errealitatearen zerizanari alienaezina zaion garapen dimentsio modura seinalatu du denbora.
|