Emaitzak: 3
2011 | ||
Osasun arloko ezagutza eskasaren arrazoia da ez dagoela hezkuntza aukerarik, ikasteko zailtasunik edo adindunen ezagutzaren gutxitzerik. Autozainketaz gain, beste patologia batzuek | beren tratamenduak ulertzeko trebetasun tekniko batzuk eskatzen dituzte. Berriki egin den ikerketa batek, “Priorence and Demographic and Clinical Associations of Health Literacy in Patients on Maintenance Hemodialysis” izenekoak, “Clinical Journal of the American Society of Nephrology” aldizkarian argitaratu denak, agerian utzi du Estatu Batuetan dialisia jasan duten sei pazientetik batek oinarrizko informazioa Kasu horretan, autoreek diote alfabetatzea oso garrantzitsua dela, tratamendu saioak jasotzen baitituzte astean behin baino gehiagotan, murrizketa dietetikoak eta likidoenak izaten dituzte, eta tratamendu farmakologikoko jarraibide konplexuei aurre egiten diete. | |
AEMPSen gomendioen artean daude sendagaien zerrenda berrikustea, sendagai bakoitzaren beharra berriz ebaluatzea, eta gogoratu ez dutela botikarik hartu behar medikuak agintzen ez badu. Osasun Sailak herritarrei esan nahi die | beren tratamenduei buruzko edozein zalantza izanez gero, espezialistei galdetu behar dietela. Sendagaien kontserbazioa Sendagaien Agentziak ohartarazi duenez, beroak eragina izan dezake etxean gordetzen diren botiken kalitatean. | |
Egindako inkesten arabera, atxikitako pazienteen %90 baino gehiago pozik daude, eta askok jasotzen dituzten zerbitzuen kalitatea hobea dela uste dute. Beste emaitza aipagarri bat da, telemedikuntzari esker, paziente kronikoak askotan nekatu egiten dira tratamenduaz eta, batzuetan, hartualdiren bat ahazten edo hartzeari uzten diotenak gehiago arduratzen direla beren gaixotasunaz (pazienteen jabekuntza deitzen zaio horri) eta hobeto betetzen dituztela | beren tratamenduak (atxikimendu terapeutikoa), Rabanalen esanetan. Emaitzen ondorioz, pixkanaka, paziente kronikoak dauden medikuntzaren arlo guztietan urrutiko laguntza eredu hori ezartzea aurreikusten da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berak | 3 (0,02) |
Lehen forma
beren | 3 (0,02) |
Argitaratzailea
Consumer | 3 (0,02) |
Konbinazioak (2 lema)
berak tratamendu | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
berak tratamendu edozein | 1 (0,01) |
berak tratamendu ulertu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |