Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2002
‎Programa horren onespena Espainiako Gobernuaren helburu nagusia zen Batasuneko lehendakaritzan, zientzia eta teknologiaren arloan. Oztopo hori gainditzea pozez hartu zuten parte guztiek; izan ere, VI. Programaren onespen konplexua atzeratu izan balitz, Bruselako Gobernuak eta Estrasburgoko Parlamentuak elkarrekin erabakitzeko printzipioan oinarrituta, ikertzaile talde askok arazoak izango zituzten funtsak eskuratzeko eta beren proiektuekin jarraitzeko, urtarriletik aurrera. Estrasburgoko Parlamentuan ordezkatutako talde politiko guztiek nabarmendu zuten EBko Espainiaren egungo lehendakaritzak eta Batzordeak emandako bultzadari esker Esparru Programa behin betiko onartu dela.
‎GKEak pertsona famatuekin indartzen dira, herritarrek beren proiektuei laguntzeko
2004
‎Boluntariotzan behera egiten duten erakunde horien aurrean, GKE batzuek nabarmen handitu dute denbora librea besteei laguntzen ematen duten pertsonen kopurua; esaterako, Elikagaien Bankua Fundazioa, 1999an 476 boluntario izatetik 2004an 1.300 izatera igaro zena (ia hiru aldiz gehiago), Espainiako Caritas (50.000 boluntario 1999an; 2004an, berriz, 65.000, %30 gehiago), Espainiako Pentsiodunen Batasun Demokratikoa, 2004an, eta 2004an, 5.20 erretiratu Finantzaketa publikoa eta pribatua GKEen finantzazioa administrazio publikoen ekarpenetan oinarritzen da nagusiki, tokiko administrazioetatik hasi eta Europakoetaraino, probintziakoak, autonomikoak eta nazionalak barne, nahiz eta finantziazio publikoa pixka bat jaitsi den. Aztertutako GKEetatik ia guztiek dituzte diru-laguntza publikoak beren proiektuak garatzeko. Diru publikoa aztertutako GKEen diru sarrera guztien% 56 da, duela bost urte baino bi puntu gutxiago.
2005
‎www.ijumelage.org jendearentzat irekita dago, eta guztiek erabil dezakete eskuragarri dagoen lana. Sareko parte hartzaileek beren proiektuak prestatzeko, beren artean komunikatzeko eta beren esperientzia partekatzeko tresnak dituzte. Etorkizuneko i loturentzako baliabide metodologikoen zentroa ere bada plataforma hori, eta, sustatzaileen itxaropenak betez gero, Afrikako eskualdeak eta herriak ere sar ditzakete.
2006
‎BAKEAREN Nazioarteko Eguna dela eta, zer egiteko dute GKEek, beren ustez, bizikidetza baketsuaren prozesuak, gure herrialdean eta handik kanpo? Garapenerako GKEek zeregin garrantzitsua dute lan egiten duten gizarteen demokratizazioan, eta, jarduten duten komunitateen bizi maila hobetzen lagunduko duten ekoizpen egiturak sortzeaz gain, beren proiektuek gero eta gehiago bideratzen dituzte gizarte zibila sustatzera. Erakundeek uste dute beharrezkoa dela, alde batetik, ekimen zibilen sarea zabaltzea eta, bestetik, gizarteak demokratikoki finkatzea, giza eskubideak, oinarrizko askatasunak eta aukera berdintasuna finkatzeko, horiek baitira gizarte funtzionamenduaren oinarria.
2007
‎Salgai jarri ziren 170 euroko 25.000 sarrerak agortuta, antolatzaileek beste 2.000 sarrera gehiago jartzea erabaki dute. Besteak beste, hainbat GKE sartzeko karpa batzuk jartzen ditu eremuak beren proiektuak erakuts ditzatela. Garraioa eta ostatua.
‎Gainera, programak laguntza emanen die Txernobildik hurbil bizi diren Ukrainako eta Bielorrusiako haurrei. Programa honetan parte hartu nahi duten gobernuz kanpoko erakundeek Adingabearen Institutuari eta Familiari aurkeztu behar dizkiote beren proiektuak. Erakunde horrek onartu eta Gobernuaren Ordezkaritzak adingabeak Espainian sartzeko emandako baimena jaso ondoren, GKEek herrialde horietara bidaltzen dituzte egonaldirako baimenak.
2008
‎Espainian, enpresa eredu horrek oraindik ibilbide laburra badu ere, Europako beste herrialde batzuekin alderatuta, hala nola Alemaniarekin edo Erresuma Batuarekin, azken urteetan nabarmen hazi da, Espainiako unibertsitateetako Ikerketen Emaitzak Transferitzeko Bulegoen Sarearen (OTRI) datuen arabera, 2000 eta 2006 urteen artean 500 spin off unibertsitario inguru sortu dira Espainian. LOU aldatu aurreko lege esparruak ez zuen erraztu mundu akademikoa eta enpresarena elkartzea Kopuru hori gorabehera, gure herrialdean spin off bat sortzeko prozesua ez da batere erraza izan, unibertsitateko ikertzaile eta irakasleek oztopo handiak izan dituzte beren proiektuak sendotzeko; izan ere, lege esparruak ez zien laguntzen mundu akademikoaren eta enpresaren arteko topaguneari, batez ere enpresa publikoaren eta enpresa kudeaketaren arteko bateraezintasunari dagokionez. Unibertsitateen Lege Organikoa (LOU) aldatu ondoren, lankidetza hori bultzatu da zenbait neurriren bidez. Neurri horiek eragina dute bai unibertsitatearen eta enpresaren arteko harremanen ingurune orokorrean, bai unibertsitateko langileek LEBetan parte hartzeko eta motibatzeko prozesuan.
‎Femeninoan idazten den itxaropena. “Emakumeek zeregin garrantzitsua dute; horregatik, beren proiektuak indartzea erabaki dugu, dagokien protagonismoa har dezaten”, azpimarratu du Emaga Eyuik. “Emakumeak dira familiei Afrikan eusten dieten zutabeak” Afrikako eskualde batzuetan, emakumeak baztertzen dira “emakume izateagatik soilik”.
‎Ideia berriak: enpresek ikasteko gogo handia duten ikasleen lan egiteko modua dute eskura, eta beren proiektuei haize freskoa ematen diete ideia eta ekimen berritzaileekin, eta hori nekez ekartzen dute langile beteranoenetako askok. Horren adibide da Madrilgo publizitate agentzia bat, bekadunek eta lizentziatu berriek osatutako dibisio bat sortu duena.
‎Facebook eko sortzaileek PHPri esker gauzatu ahal izan zuten beren proiektua
2009
‎Adibidez, proiektu horri esker, zenbait autonomia erkidegotako ospitale gelak elkartu dira, eta, horien bidez, ikasleen arreta hobetzea lortu dute, haien artean metodo pedagogikoak trukatuz. Ikastetxeek egin behar duten lehen urratsa beren proiektua besteei aurkeztea da Elkarte horiek osatu ahal izateko, ikastetxeek beren proiektua aurkeztu behar diete gainerakoei, Hezkuntza Ministerioak horretarako prestatu duen gunearen bidez. Proiektu zehatzik ez badago, beste zentro batzuek egiten dituzten proiektuak ere kontsultatu daitezke, eta norberaren interesekin bat datozenekin harremanetan jarri. Horrela, taldea eratzeko eta proiektu komuna egiteko erabakiak har daitezke.
‎Adibidez, proiektu horri esker, zenbait autonomia erkidegotako ospitale gelak elkartu dira, eta, horien bidez, ikasleen arreta hobetzea lortu dute, haien artean metodo pedagogikoak trukatuz. Ikastetxeek egin behar duten lehen urratsa beren proiektua besteei aurkeztea da Elkarte horiek osatu ahal izateko, ikastetxeek beren proiektua aurkeztu behar diete gainerakoei, Hezkuntza Ministerioak horretarako prestatu duen gunearen bidez. Proiektu zehatzik ez badago, beste zentro batzuek egiten dituzten proiektuak ere kontsultatu daitezke, eta norberaren interesekin bat datozenekin harremanetan jarri. Horrela, taldea eratzeko eta proiektu komuna egiteko erabakiak har daitezke.
2010
‎GKE bateko bazkideen ekarpenak funtsezkoak dira beren proiektuak finantzatzeko. EROSKI CONSUMERen GKEen Gidaren eguneratzeak nabarmentzen du aztertutako erakundeen %35ek bakarrik lortzen dituela diru sarrerak diru-laguntza publikoen bidez. Horregatik, entitate batzuek beren laguntzaren emaitzak inbertitzen den tokian egiaztatzeko gonbita egiten diete kolaboratzaileei.
‎Autoreak, halaber, denetik deskonektatzeko eta erlaxatzeko, imitatzeko eta sormena bultzatzeko balioko duen gela batean pentsatzeari buruz ere hitz egiten du. “slow home” estiloa sustatzeko ekimenak John Brown eta Matthew North arkitektoek beren proiektuaren ikuskera irekia eta lankidetzakoa dute. Bere web orrian, Slow Home n, bere ideia gizartera zabaltzeko abian jarritako zenbait ekimen azaltzen ditu.
‎Boluntarioek testuak itzultzeak aukera bakarra dakarkie erakunde batzuei beren proiektu eta ekimenen berri emateko eta atzerriko herrialdeetan diharduten beste erakunde batzuen esperientziak ezagutzeko. Ingelesa da gehien eskatzen den hizkuntza, baina frantsesa edo alemana menderatzen duten pertsonak ere behar dira, baita etorkinekin komunikatzeko balio duten beste hizkuntza batzuk ere.
2011
‎Udala bide bat zolatzeko edo futbol zelai bat prestatzeko beharraz konbentzitzeko biltzea izan zen konbentzitu zuten lorpenetako bat: “Gazteen artean ekintzailetza soziala bultzatzeko beharra ikusi zuen, eta beren proiektuak aurrera eramateko tresnak eman behar zitzaizkien”. Horixe da Jóvenes Changemakers elkarteak sustatu duen ikuspegia.
‎Gazte horiek kultura zabaltzeko gune bat eskatzen dute, gazteei zuzendutako eta sortutako parte hartze jarduerak antolatzeko. “Gainera, beste batzuk baino gehiago ari gara lanean beren proiektuetan, eta Ashoka Jóvenes Changemakers mugimenduko kide izan nahi dugu”, azaldu du erakundeak, 2011 urtearen amaierarako 15 talde biltzea espero baitu.
‎Guztira, 32 agregazio izan dira. Horietan, Espainiako 53 unibertsitatek parte hartzen dute, eta beren proiektuak urriaren 20an Madrilen egingo den ekitaldi publiko batean aurkeztu dituzte. Hezkuntza Ministerioak ziurtatu zuen 2011ko deialdi honek “EBZen Espainiako hasierako maparen ia ikuspegi osoa emango duela”.
‎Círculo Formación enpresak espiritu ekintzaile gorakor hori lan aukerarik ezari eta Espainiako merkatu ekonomikoaren segurtasunik ezari egozten die. Gainera, “egoera ekonomikoa oso une kritikoa den arren”, master bat egin nahi dutenen ia erdiek (%40) beren aurrezkiekin finantzatuko dute, “horrek erakusten du gazteek unibertsitatetik kanpoko prestakuntza bat izateko interesa dutela, beren proiektu profesionalak praktikan jartzeko”, aholkulariak nabarmendu du. Inkestatutakoen %31k gurasoen laguntza izango du hura ordaintzeko.
2012
‎Beren prestakuntzaz arduratzen direnentzako beste aukera bat da beren enpresa sortzean autoenplegura joateko aukera. Ezagutzak zabaltzeak segurtasuna ematen die ikasten dutenei, eta, agian, inguruabar hori dela eta, eta lan ziurgabetasuneko une batean, beren proiektua abiaraztea erabakitzen dute. Baina, gainera, badira adin horretatik aurrera plazeragatik ikasten dutenak, intelektualki aktibo egoteko eta ikasteko gaitasuna ez galtzeko.
2013
‎irteera batzuk, jarduera profesional batzuk, zaletasunak, etab. Galdu dena haur bat iristean irabazten dena baino txikiagoa den baloratu behar da. Hasieratik argi edukitzea komeni da, batez ere, beren ibilbide profesionalekin oso murgilduta dauden pertsonek edo beren proiektu pertsonaletan denbora asko ematen dutenek. 2 Bederatzi hilabeteko haurdunaldia egin dezaket?
‎Talentua duten gazte batzuek zaila dute lan merkatuan sartzea, eta, beraz, ez dute aukerarik beren ezagutzak praktikan jartzeko eta haien balioa frogatzeko. Mentoring programaren bidez, aholkulari baten bidez lagundu nahi zaie, esperientzia profesionalarekin, eta gazteei aholkatu behar zaie beren proiektu ekintzailea abian jartzeko edo beren gaitasunetara egokitutako enplegua lortzeko garapen profesionala lortzeko. Mentoring programak mentorrean oinarritzen dira, eta gazteei gomendatzen die lana aurkitzeko zer pauso eman eta harreman profesionalak errazteko «Talentua zabalduz» programa erakusketa bat da.
2014
‎Gelditzen direnen artean, Mugarik Gabeko Medikuak (MSF) k agerian jartzen du zein zaurgarritasun duten, epidemia arrisku handia eta gero eta oztopo gehiago «behar duen jendea, bereziki emakume haurdunak eta haurrak, azkar eta seguru iristeko», azpimarratu du MSFk. «Baldintzak oso azkar hondatuko dira», udaberriko kimaketa.Erakunde horrek laguntza medikoa ematen die lekualdatutako 110.000 pertsonari baino gehiagori, eta 40 tona baino gehiago eman dizkie beren proiektuei medikuntza eta logistika hornidurak. ACNURek hau kontabilizatzen du:
‎Hori dela eta, aukera gutxiago dituzte hezkuntza eskuratzeko, maileguak jasotzeko eta, oro har, bizi kalitatea hobetuko duten aukerak eskuratzeko. GKE batzuek lehentasuna dute, eta beren proiektuek beren beharrak kontuan har ditzaten saiatzen dira. Baina herritarrek ere parte har dezakete.
2015
‎Irabazi asmorik gabeko hainbat erakundek haurrentzako ekimen solidarioa antolatzeko aukera ematen dute beren proiektu sozialen aldeko dirua biltzeko
2016
‎Gizarte ekintzailearen alderdirik garrantzitsuena da ardura handia duela zaintzen dituen pertsonekiko eta lortutako emaitzekiko. Ekintzailetza sozialerako inkubagailuak eta azeleratzaileak Inkubagailuak eta inpaktu azeleragailuak ere badaude, eta, espazio fisikoa eskaintzeaz gain, ekintzaileei beren proiektua martxan jartzen eta finantziazioa arrakastaz bilatzen laguntzen diete. Trebakuntza, networking a, beste ekintzaile batzuekin esperientziak trukatzea eta mentoring a, besteak beste.
‎Trebakuntza, networking a, beste ekintzaile batzuekin esperientziak trukatzea eta mentoring a, besteak beste. Inkubagailu eta inpaktu azeleragailuek ekintzaileei beren proiektua martxan jartzen eta finantziazioa bilatzen laguntzen diete Inkubagailu handienen artean, Asoka dago, duela 30 urtetik hona 3.000 gizarte ekintzaile baino gehiagoren lana babesten duena, besteak beste, Espainia. 14 eta 22 urte bitarteko gazteei aholkularitza, inspirazioa eta laguntza eskaintzen die, gizartea hobetzeko proiektuak aurrera eramateko.
‎Biekin bat eginez gero, emaitza Gi Fly Bike izan daiteke, segundo batean tolesten den bizikleta elektrikoa. Sortzaileek, hiru gazte argentinarrek, beren proiektua crowdfunding sistema batean ezagutzera eman zuten eta beharrezko finantzazioa soberan lortu zuten. Hurrengo bideoan, haren ezaugarrien erakustaldia eskaintzen dute.
‎Jarraian, 30 urtetik beherakoentzako bost finantza truku erakutsiko ditugu: finantzaketa kolektiboa edo crowdfunding-a erabiltzea beren proiektuetarako, burua aurrezteko eta teknologiaren laguntzaz inbertitzeko.
2021
‎Sistemak honela funtzionatzen du: hainbat deialdiren bidez, ikerketa taldeak beren proiektuekin aurkezten dira, eta, ondoren, proposamen horiek berrikusi ondoren, ebaluazio batzorde batek proiektu jakin bat ikerketa taldeak edo talde txiki batek eskatutako zenbatekoarekin finantzatzea erabakitzen du. Ez dago haurren obesitatea ikertzeko bereziki erabiltzen diren euroen daturik, baina proiektu horietako asko Zientzia eta Berrikuntza Ministerioak ematen dituen laguntzei esker finantzatzen dira, Estatuko Ikerketa Agentziaren (AEI) bidez. 2020an, 411,15 milioi euro eman zitzaizkien irabazi asmorik gabeko unibertsitate, zentro publiko eta zentro pribatuetako taldeei.
‎“Hori dela eta, azkenean beti murriztu ohi dira langileak, ez da ekipo berririk erosten eta mugatu egingo dira zerbitzu eta bidaia gastuak”, azaldu du Montoliuk. Espainiako ikerketa talde handiek ez dute oztoporik izaten beren proiektua onartu eta finantzatzeko orduan; arazoa, beti, jasotzen duten kopurua da, oso apala eta Europako beste herrialde batzuek inbertitzen dutenetik oso urrun dagoena. Hala ere, ikertzaile asko ari dira Espainiako osasun arazo handienetako bat sendatzeko eta prebenitzeko irtenbideak eta tratamenduak bilatzen:
2022
‎Zergatik? Gehienetan, ziurgabetasunagatik, ez baitakite beren proiektuak hain epe luzeari eutsiko dion —are gehiago krisi une hauetan— Laguntzak eta diru-laguntzak Ogasunari ordaindu ahal izango zaizkio. Irudia:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia