Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Beresortzaileak, John Bowlby() izeneko psikiatra eta psikoanalistak, ama haurren arteko erlazioa ikertu zuen bere hasierako lanetatik. Ez zegoen oso adosbetiko adierazpen psikoanalitikoarekin, zeinak haurrak zaindariekiko atxikitzenzirela defenditzen baitzuen, haiek beren oinarrizko beharrak (gosea bereziki) betetzen zituztelako. Harlow en lanak (1958) amarengandik bereizirik hazizituzten rhesus makakoak aztertzean, bat zetozen Bowlby ren formulazioekin.Psikologia, psikoanalisia, portaeraren zientziak, fisiologia, zibernetika etaetologian oinarria zuten ekarpenak bilduz, Bowlby k gorputz teoriko sendoa eratuzuen.
2003
‎“Baso osasuntsuak eta ondo ordenatuak funtsezkoak dira munduko klima orekatzeko”. Pobrezia Pobreziaren eta elikadura segurtasunik ezaren arintzeari dagokionez, FAOk arreta jartzen die goseak kaltetutako 840 milioi pertsonei eta basoek beren oinarrizko beharrei aurre egiteko duten zereginari. “FAOk basoko ingeniariei eskatu die 1996ko Elikadurari buruzko Munduko Goi Bileran abian jarritako gosearen aurkako kanpaina handian konpromisoa har dezatela, nekazaritzako zuhaitz baliabideak modu eraginkorragoan integratuz eta enpresa txikiei eta nekazariei arreta eskainiz, merkaturako erakargarria izango den eta diru sarrerak sortuko dituen ekoizpena lortzeko”, gehitu du Martinek.
2004
‎Pertsona gehienek, beren oinarrizko beharrak bete ondoren, beren bizitzan gerta daitezkeen egoeretatik babesten saiatzen dira. Gainera, etorkizuna jokoan dagoenean, batzuek nahiago dute plangintza lehenbailehen egiten hasi.
2008
‎Haur jaioberriek besteengan konfiantza izaten ikasi behar dute, beren oinarrizko behar nagusiak (janaria, beroa, garbitasuna, kontaktu fisikoa) ase daitezen. Zaintzaile nagusiak, hau da, haurra zaintzen duenak ukapena adierazten badu, haurrak mundua arriskutsutzat jo dezake eta pertsonengan ezin dela konfiantza izan pentsatuko du.
2010
‎Europan gora egin du baztertuen kopuruak. Europa munduko alderik aberatsenetako bat da, baina europar biztanleetatik %17k, hau da, Europako 80 milioi pertsona inguruk, ez daukate beren oinarrizko beharrak asetzeko behar beste baliabide. Gabezia horiek beste kontinente batzuetan ere pairatzen dituzte, batik bat Afrikan eta Asian.
2016
‎Horretarako, komeni da aurrezki kutxa edo banku batera laguntzea eta libreta bat irekitzea eta, denboraren poderioz, interesek beren gordailu txikia nola handitu duten ikustea. 5 Pertsona guztiek diru bera ez dutela ikastea Aukera ekonomikoak izanda edo ez, haurrek jakin behar dute ez dutela ondo bizi, eta dirua duela oporretara joateko, apetatsuak erosteko… edo beren oinarrizko beharrak asetzeko ere bai. Gainera, familiaren errealitate ekonomikoaz jabetu behar dute, gehiegi babestu gabe; izan ere, finantza pertsonalak ondo ulertu behar dira, eta horixe da, hain zuzen ere, bizitza baliotsuenetako bat.
2018
‎Autore sozialistei ere (hala nola George Orwelli, bere The Road to Wigan Pier ospetsuan), ahaztu egiten zitzaien langile klaseko emazteak askoz ere pobretuago eta gabetuago bizi zirela senarrak baino. Emazteek aspalditik utzi izan diote beren oinarrizko beharrak betetzeari senarrak eta umeek zer jana izan zezaten, eta ez dago motiborik pentsatzeko emazteek bestela jokatuko dutenik gaur egun, langabezia handi eta luzeko garai honetan, ongizate laguntzak murrizten eta murrizten ari diren garai honetan. Are, garairik oparoenetan ere, gatazkak izaten dira senarraren aisia beharren eta etxera ogia dakarren gizon horri (etxeko) andreak eskatzen dion babesaren artean.
‎66 milioi haur inguru gosez joaten dira eskolara garapen bidean dauden herrialdeetan, GKEen arabera Zoritxarrez, oraindik haur asko daude mundu osoan, baita Espainian ere, beren oinarrizko beharrei aurre egin ezin dietenak; esaterako, elikadura bermatua izatea, eskolara joatea edo baldintza duinetan bizitzea. Beste batzuetan, gaixotasun kroniko batekin bizi diren txikiak dira, eta laguntza behar dute gaixotasun horri aurre egiteko edo, gutxienez, poza berreskuratzeko.
‎«Bidezko produktuari buruzko artikulu bat lanarengatik prezio egokia jaso duten pertsonek egin dute. Prezio horren bidez, beren oinarrizko beharrak ase ditzakete, eta, beraz, komunitate pobretuak garatzen laguntzen du», adierazi du María Fernándezek, Bidezko Merkataritzako Estatuko Koordinatzailea. Opari solidario bat aitortzeko gakoak GKE bati laguntzen diogunean, dela dohaintza batekin, dela boluntario gisa, dela opari solidario bat erosita, «garrantzitsua da informatzea eta erakundea ezagutzea proiektua egin eta, a... Hori lortzeko, besteak beste, webgunea kontsultatu, jardueren memoria begiratu, erakundea nola finantzatzen den edo nork kudeatzen duen begiratu.
2020
‎Bestalde, elikagaien krisia ekonomiarekin eta gizartearekin lotuta dago: pertsona batzuk ERTE dute edo lana galdu dute eta arazo larriak dituzte beren oinarrizko beharrekin. Elikagaiak edo afariak premia handiena duten etxeetan banatzea, agian bai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia