2000
|
|
Esandako horrengatik guztiagatik, irrati eta telebista sistemen bilakaera, eta hortaz, baita araudi markoena ere, oso ezberdinak izan dira batean eta bestean.Desregulazioa, garapen teknologikoa eta deszentralizazioa, eta lurralde batean zeinbestean ikus entzunezko sistemen eraldaketak gidatu dituzten indarrak, lurralde horietako bakoitzeko tradizio eta egituratze modu historiko, politiko eta mediatikoetantxertatuta eman dira, eta beren artean antz txikia duten irrati/ telebista egiturak dirahorren ondorio. Egoera oso ezberdinetan jartzen ditu honek Hego eta Ipar EuskalHerria
|
beren
ikus entzunezko sistemak gidatu edota, gutxienez, baldintzatzeko orduan, eta aipatutako balizko Euskal Herriko ikus entzunezko komunikazio esparrua irudikatzeko orduan. Bakoitzaren ezaugarri nagusiak aipatuko ditugu jarraian.
|
2011
|
|
Oro har, esan liteke, ikastetxeetan ikus entzunezko ikasketak burutu dituzten gazteek indartu eta hobetu dutela
|
beren
ikus entzunezko alfabetizazio maila. Era berean, esan behar da gazteen gaitasun interpretatzaileetan eragina izan dutela ere beraiek, hedabideen kontsumitzaile diren aldetik?
|
|
Hasierako bi ordu haiek askoz gehiago izan ziren. Ikasleek jolas orduak baliatzen zituzten
|
beren
ikus entzunezkoen proiektuak amaitzeko. Aparteko esperientzia izan zen hura.
|
2015
|
|
krisian egon da azken urteetan, eta, ondorioz, estatuek nabarmen jaitsi dituzte ikus entzunezko ekoizpenen inguruko politiken laguntzak. Beraz, ekoizle eta inbertitzaileek era askotako formulak asmatu behar izan dituzte
|
beren
ikus entzunezko proiektuak finantzatzeko.
|
|
Zaila da jakitea non hasten den hedapen prozesua elkarlan dokumental edo dokumental parte hartzaileetan. Izan ere, zuzendariek estruktura sortzen dute, baina erabiltzaileek betetzen dute
|
beren
ikus entzunezko materialekin. Beraz, argitalpen edo estreinaldi ofizialaren data izan beharrean, badaude epe batzuk, non proiektuaren faseak betetzen diren.
|
2016
|
|
...aioren Musika airean (Elkar, 2009), bere abiadura aldakorreko narrazio molde apurtu samarrarekin, baina gehiegi pasatu gabe, betiere, eta lanaren izpirituaren konbentzionaltasuna sekula zalantzan ipini gabe?; Irati Jimenezen Nora ez dakizun hori (Elkar, 2009), bere trama banpiriko arrunt baina literarioki apainduarekin; Patxi Zubizarretaren Joan eta 50 (Txalaparta, 2010 eta 2015, hurrenez hurren),
|
beren
ikus entzunezkoen erabileraren azaleko abangoardismoaren aldarrikapenarekin; Unai Elorriagaren Londres kartoizkoa da (Elkar, 2009). Bestalde, jar nadin estupendo?, Miren Agur Meaberen Kristalezko begi bat (Susa, 2013) nobelaren ezaugarri batzuek ere multzo horretan sartzeko motiboak eskaini ditzakete, eta baita, are ikonoklastago ipinita, Harkaitz Canoren Twisten batzuek ere (Susa, 2011).
|