Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2002
‎Kataluniarrek, Kordobak eta bilbotarrek ordaintzen dituzte zerga gehien beren ibilgailua matrikulatuta izateagatik
2003
‎Helburua zen BSIren karga informatiko bat (telekarga) egitea, ibilgailuaren ekipo elektrikoak informatikoki zentralizatu eta programatzen dituen kaxa, eta, sinaduraren arabera, ekipo horiek eguneratzean, arazoak izateko arriskua murriztuko litzateke. Hala ere, jende askok salatu du telezargek beren ibilgailuetan funtzio informatikoak galtzea edo haietan akatsak egitea eragin zutela. Peugeot ek 2002ko otsailean ikuskatzeko beste dei bat ere onartu du, oraingoan 307 unitatetik 22.000 unitatera, aurreko urteko urria baino lehen fabrikatuak, ixteko zilindroa (lapurreten aurkakoa) gainbegiratu eta, hala badagokio, aldatzeko; izan ere, Peugeot en arabera, ukipen giltza bere edozein posiziotan blokea zezakeen, produkzio prozesutik bertatik datorren txirbil bat zegoelako.
‎Halaber, saltokiak ez dira hondatzen edo biltzen. Oso bitxia da, oso zaila baita aplikatzen eta kontrolatzen, merkataritza trukeei edo hirugarren herrialdeetatik inportatzeari buruzko arauak aplikatzetik salbuesten dituena beren ibilgailu partikularretan ehiza xeheko basa kopuru txikiak edo ehiza larriko ehizaki bakarra garraiatzen dituzten ehiztariak, baldin eta jatorrizko herrialdean debekatua ez badago salerosketa, osasun poliziaren arrazoiengatik edo ehizaguneetako hondakinen arazoengatik, eta, beraz, ehizakiak baztertzen badira. Ehiza haragiaren bermeak Kontsumitzailearengana iristen den haragia kontsumitzeko egokia dela bermatzeko ardura merkaturatze prozesuan parte hartzen duten guztiek dute, ehiztaritik hasi eta jatetxeraino edo merkatariraino, eta horiek arduratzen dira legeria berezia modu egoki eta seguruan betetzeaz.
‎2004ko Bide Segurtasuneko Plan Bereziak, Ministroen Kontseiluak onetsiak, zazpi neurri aurreikusten ditu bide administratibo eta penalean, trafiko falta larriak egiten dituzten gidariak, asegururik ez dutenak edo beren ibilgailua drogen edo alkoholaren eraginpean erabiltzen dutenak zigortzeko: 1 Bi urtean hiru hutsegite oso larrik txartela kentzea ekarriko dute.
2004
‎Gainera, denboraldi horretan bezeroak gidari onaren hobariez baliatu ahal izango du, gaztea bera baita aseguruaren titularra. Bestalde, Real Automóvil Club elkarteak prezio murriztuak eskaintzen dizkie “on line” segurtasun testa gainditzen duten eta RACEk ziurtatutako tailer batean beren ibilgailua berrikusten duten gazteei ziklomotor aseguruetan. Enpresak “Motor garbiak eta seguruak” izeneko programa bi milioi ziklomotor baino gehiagoko merkatu potentzialera zuzenduta dago.
‎Dokumentu horretan, ekintza hauen alde egiten zen: garraio publikoen kalitatea eta maiztasuna sustatzea, EB osoan antzeko prezioak murriztu eta sustatzea, garraio publikoen intermodalitatera jotzea (hainbat garraiobide integratzeko estazioak ezartzea, erabiltzaileak erosoago eta azkarrago joan daitezen), garraioetako emisio kutsatzaileak murriztea, partikularrek beren ibilgailuak partekatzea sustatzea, batez ere laneko joan etorrietan, garraiobide ez kutsatzaileak sustatzea, etab.
2005
‎Bost eta hamar urte bitarteko autoak kopuru osoaren %22 ziren, eta gainerakoak 1993an edo lehenago matrikulatuta zeuden. Datu horiek erakusten dutenez, azken urteetan autoek ia ez dute preziorik igo, inflaziotik beherako igoerekin, baina gidariek ez dituzte beren ibilgailuak berritu. Hala ere, erosketak asko igo dira, baina datuek erakusten dute matrikulazioekin batera ez direla ibilgailu zaharrak kendu.
‎Datu horiek bi modutan erabili ahal izango dira: trafikoko agintarien aldetik, gure errepideetan dabiltzan autobusak eta kamioiak modu eraginkorragoan kontrolatzeko; garraio enpresetarako, datu horiek tresna bikaina dira beren ibilgailuak eta gidari plantilla kudeatzeko. Izan ere, takografo digitalen fabrikatzaileak horretarako software tresna espezifikoak garatzen ari dira.
2006
‎Eskola garraio alorreko enpresen arabera, beren ibilgailuen %98k iraultzearen aurkako segurtasun sistema daukate (2000.eko azterketan, %55ek).
‎Espainiarrek gero eta gehiago gastatzen dute beren ibilgailuan
2007
‎% 50eko edo hortik gorako ezgaitasuna duten ikasleen kasuan, laguntza osagarri bat ere aurreikusten da, garraioaren, giza laguntzaren edo material didaktikoaren aparteko gastuak konpentsatzeko. Psikomotrizitate ezgaitasuna duten ikasleei lagunduko zaie etxetik beren ikasketak egiten dituzten unibertsitatera joateko, eta alderantziz, beren ibilgailuarekin, laguntzaile edo zerbitzu publiko pertsonalizatu batekin. Entzumen urritasuna dutenei beka osagarri bat emanen zaie zeinuen hizkuntza menderatzen duen edo apunteak hartzen laguntzen duen laguntzaile baten laguntza jasotzeko.
‎Mapfrek “Generación Y” proiektuari ekin dio, gazteen gidatzeko modua ezagutzeko 1.600 boluntarioko talde batekin, aseguru etxeak ohar batean adierazi duenez. Hasieratik aseguru priman %20ko deskontua lortzen duten parte hartzaileek beren ibilgailuetan GPRS gailu bat instalatu dute, gidatzeari buruzko datuak jasoko dituena. Aseguru etxeak nabarmendu du dagoeneko 9.000 gazte baino gehiago daudela programan izena emanda, baina izena emateko epea luzatu egin duela, lortu duen arrakastaren ondorioz, eta 15.000 gazte daudela izena emanda; hasieran, berriz, 10.000 Hala, aseguru etxeak espero du aurten amaitu aurretik 10.000 auto izango dituela GPRS gailu honekin.
‎Baimena eta erregistroa Esperimentaziorako eta beste helburu zientifiko batzuetarako (irakaskuntza barne) erabiltzen diren animaliak hazi, hornitu edo erabiltzeko zentro edo establezimenduei dagokienez, arauak dagokion erregistro administratiboan baimenduta edo inskribatuta egoteko betebeharra ezartzen du, jarduerari ekin aurretik. Animalien garraioaren esparruan, garraiolariek, beren ibilgailuek, edukiontziek edo baliabideek behar den baimena izan dute eta erregistratuta egon dute, erregelamenduz ezartzen den moduan. Animalia biziak hirugarren herrialdeetatik inportatzen badira, Estatuko Administrazio Orokorrak Europako araudian finkatutako betebeharrak betetzea eskatuko du.
‎Utzi, aukerarik garestiena Ekologistek eta Trafiko Sailak gidariek beren ibilgailuekin duten erantzukizunari buruz etengabe ohartarazten duten arren, oraindik ere badaude kalean autoa utzi duten pertsonak, jada erabilgarri ez dagoela uste dutenean. Aukera hori ez da ez onena ez ibilgailuaren titularrarentzat errentagarriena.
2008
‎Izan ere, jada “ez erretzaile” izendatu dituzte, eta, beraz, atletak hartuko dituzten lekuak kerik gabe egongo dira. Urritik aurrera, Txinako hiriburuko taxi gidariek ezin dute erre beren ibilgailuetan. Hotelek, bestalde, gelen %70 gutxienez eduki dute erretzailerik ez dutenentzat.
‎Begien bistakoa dirudien arren, batzuetan ez dira parametro horiek kontuan hartzen, eta bezeroak gustuak erabat betetzen ez dituen ibilgailu bat alokatzen du azkenean. Enpresa askok beren ibilgailu flota eskaintzen dute Internet bidez, tamaina, ate edo bidaiari kopuruaren arabera sailkatuta. Gainera, horietako bakoitzaren prezioak oinarrizko aseguruarekin gehitzen dituzte eta prestazioak gehitzeko aukera ematen dute.
‎Horiek dira, besteak beste, Enpresa Ibilgailuaren Behatzaileak (CVO) munduko hamar herrialdetako enpresa txiki eta ertainetako eta handietako 4.000 kudeatzailek baino gehiagok egindako azterlan batean jasotako ondorioetako batzuk. Gaur egun, Espainian ezarritako hamar enpresatik zazpik, batez ere enpresa handiek, ziurtatzen dute beren ibilgailuen erregai kontsumoa erregulartasunez neurtzen dutela, eta ia erdiek ingurumen irizpideen arabera hautatzen dituzte beren ibilgailuak, atmosferara isurtzen duten karbono dioxidoaren (CO2) emisioen kontrol zehatza eginez. Bide segurtasuna Bestalde, txostenak agerian uzten du Espainiako enpresek bide segurtasunaz duten kezka, kapitulu honek emaitzen kontuan duen garrantziaren jakitun.
‎Horiek dira, besteak beste, Enpresa Ibilgailuaren Behatzaileak (CVO) munduko hamar herrialdetako enpresa txiki eta ertainetako eta handietako 4.000 kudeatzailek baino gehiagok egindako azterlan batean jasotako ondorioetako batzuk. Gaur egun, Espainian ezarritako hamar enpresatik zazpik, batez ere enpresa handiek, ziurtatzen dute beren ibilgailuen erregai kontsumoa erregulartasunez neurtzen dutela, eta ia erdiek ingurumen irizpideen arabera hautatzen dituzte beren ibilgailuak, atmosferara isurtzen duten karbono dioxidoaren (CO2) emisioen kontrol zehatza eginez. Bide segurtasuna Bestalde, txostenak agerian uzten du Espainiako enpresek bide segurtasunaz duten kezka, kapitulu honek emaitzen kontuan duen garrantziaren jakitun.
‎Bide segurtasuna Bestalde, txostenak agerian uzten du Espainiako enpresek bide segurtasunaz duten kezka, kapitulu honek emaitzen kontuan duen garrantziaren jakitun. Zehazki, enpresen gastuen erdia gidariek beren ibilgailuei egiten dieten erabileraren mende dago, eta, beraz, garrantzitsua da haiek kontrolatzea. Hala, Espainiako enpresen %73k onartzen du gutxienez bide segurtasuneko ekintza bat ezarri duela errepidean gidarien arriskua murrizteko; Europakoen %60k, berriz, bide segurtasuneko ekintza bat ezarri du.
2009
‎Topaketaren sustatzaileek azaldu zutenez, autoen saltzaileek, zerbitzu ofizialek eta lantegi independenteek “outlet” kontzeptua aplikatzen dute, tradizioz modaren sektorearekin eta automobilgintzarekin lotuta egon dena. Horri esker, fabrikatzaileek eta bezeroek kanal berri eta berria dute beren ibilgailuak “stock” moduan erakusteko, eta, hartara, prezio merkeagoetan erosi ahal izateko.
‎Beste lan ildo garrantzitsu batek kamioiaren energia kontsumoa erralentira murrizteko sistemak bilatzen ditu. Aire girotua edo berogailua ordu luzez egon daiteke martxan, batzuetan baita gau osoan ere, kamioilari batzuek beren ibilgailuetan lo egiten baitute. AEBko Energia Saila. kalkulatzen du jarduera horrek urtean 7.600 milioi litro diesel kontsumitzen dituela bere herrialdean.
‎Gainera, bigarren eskuko ibilgailuen batez besteko prezioa %11, 6 jaitsi zen urteko lehen zortzi hilabeteetan, eta Espainiako merkatuan merkaturatutako auto erabilien %40 mugitu zen, AutoScout24k egindako txosten baten arabera. Txostenaren arabera, bigarren eskuko automobilen prezioak etengabe egin du behera, partikularrek, batez ere familiek eta etorkinek, likidezia lortzeko eta haien zorpetzeari aurre egiteko beren ibilgailuak salgai jarri behar dituztelako. Gainera, prezioak behera egin du saltzaile profesionalek salmentak handitzeko egindako etengabeko sustapenengatik ere; izan ere, abuztuan hasierako prezioari %15eko beherapena egin zioten.
2010
‎Industria Ministerioko Energia Aurrezkirako eta Dibertsifikaziorako Institutuaren azterlan bateko datuen arabera, automobil bat erosteko, mantentzeko, kontsumitzeko, aseguratzeko eta zergak ordaintzeko gastuek urtean batez beste 2.000 eurotik gorako inbertsioa eskatzen dute. Egoera horretan, gidari gutxik hautatzen dute beren ibilgailua alde batera uztea. Baina ez da beti beharrezkoa hain neurri zorrotza hartzea.
‎Txostenak nabarmentzen du, halaber, auto bat konpontzeko egiten diren kalteen baloraziorako eskaerak “asko txikitzen dira, adinak gora egin ahala eta balioa galdu ahala”. Horrek adierazten du “erabiltzaileek beren ibilgailu polizaren estaldura murrizteko joera dutela, urte batzuk betetzen dituzten heinean, arrisku batetik bestera aldatzen direnean”. Txosten hori egiteko, Audatex ek lau milioi balioespen baino gehiago aztertu zituen, 63 markako mila modelo baino gehiagokoak, “Espainiako turismoen, lur orotako ibilgailuen eta industria ibilgailuen merkatuaren %99”.
‎Auto gidariek eta gainerako automobil partikularrek txandakako distira emailea jarri ahal izango dute beren ibilgailuko sabaian, uztailaren 23tik aurrera errepidean istripurik edo matxurarik gertatuz gero. Neurria Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu da (BOE), eta haren helburua da gainerako auto gidariei haren berri ematea eta seinaleztatzea, ikuspen faltagatiko ezbeharrak saihesteko, Hella automobil industriarako produktuen hornitzaileak jakinarazi duenez.
‎Neurria Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu da (BOE), eta haren helburua da gainerako auto gidariei haren berri ematea eta seinaleztatzea, ikuspen faltagatiko ezbeharrak saihesteko, Hella automobil industriarako produktuen hornitzaileak jakinarazi duenez. Antolamendu berri horrek indartu egiten du gidari guztiek beren ibilgailuan eraman beharreko derrigorrezko seinaleztapena, istripuren bat gertatuz gero erabiltzeko, hala nola, txalekoa eta orain arte eskatutako triangelu islatzaileak. Horrela, uztailaren 23tik aurrera, hala nahi duten auto gidariek argi gailu batekin edo gehiagorekin osatu ahal izango dute beren seinaleztapena.
‎Hiru urtetik gorako B baimenaren titularrei eta baimena aspaldi lortu zuten motor gidariei zuzenduta daude eskolak, ikastaro horiek “maiz ahaztutako” kontzeptuak indartzen eta eguneratzen lagunduko baitiete. Asteburuetan beren ibilgailuarekin gozatzen duten motor gidarientzat ere baliagarriak dira; izan ere, errepide ibilbidean hainbat alderdi lantzen dira, hala nola balaztatze sistema optimizatzea edo istripu larri eta hilgarrien %80 gertatzen diren egoerak saihestea. Hiri eta errepide eremura egokitutako bi ikastaro mota eratu dira, eta gai hauek jorratuko dituzte, besteak beste:
2013
‎Otsailaren 4tik (astelehena) aurrera, partikularrek, profesionalek, autonomoek eta enpresaburu txiki eta ertainek laguntza ofizial berriak eska ditzakete beren ibilgailuak erosteko edo berritzeko. Oraingo honetan, Ibilgailu Eraginkorren Pizgarrirako Programak (PIVE) bi berrikuntza garrantzitsu ditu:
2014
‎Eta, gainera, horien mantentze lanak kostu ekonomikoak eskatuko dituenez, are gehiago kaltetuko dute kontuen egoera, eta aukera bikaina da likidezia lortzeko. Berriro gidatzerik ez duten adinekoak edo gaixoak beren ibilgailua alokatu dezakete, kontu pertsonalak hobetzeko. Eragiketa hori egiteko, beharren diagnostiko erreala eta zehatza egin behar da lehenik, eta zer ondasun behar diren eta zein ez egiaztatu behar da.
2015
‎Arduradunek diotenez, auto pribatuaren erabilera esklusiboa «ez da bakarrik alternatiba bakarra; gainera, gehienetan ez da onena». Datorren larunbatean, ekainaren 6an, hasiko da erronka, parte hartzaileek beren ibilgailuko giltzak emango baitituzte ordezko beste garraiobide batzuk erabiltzeko, oinez, bizikletaz, garraio publikoan edo autoz, baina elkarlanean. José Luis Lópezek azaldu duenez, parte hartzaileek Madrileko bizikleta publikoaren sistema (Bicimad) bakarrik erabil dezakete, taxiz bidaiak egin, «carsharing» autoak erabili edo gidatze eraginkorrari buruzko prestakuntza jaso, besteak beste.
2022
‎Erregaiaren eta energiaren prezioaren igoera eta Espainiak bizi duen egoera inflazionista kontuan hartuta, gobernuak herritarrei laguntzeko neurriak ezarri ditu, joan etorri horiei hobaria emanez. Hala, bonuak doan izango dira aldirietan, eta% 50eko deskontua Avant trenetan. Neurri horiek —diote Moncloak—, gainera, garraio publikoa sustatu nahi dute, eta herritarrek beren ibilgailua gutxiago erabili behar dute. Artikulu honetan laguntzen xehetasunak, bete beharreko baldintzak eta ordainketa noiztik eskuratu ahal izango duzun azalduko dizugu.
2023
‎Ona da poltsikorako, baina, batez ere, osasunerako. Baina beste erremediorik ez badago, haurrek eskola garraioan joan dute eta helduek beren ibilgailuan. Baina, eta garraio publikoan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia