2009
|
|
Noizean behin, polemika iturri izan ohi da hizkuntza ofizialen eta laneko hizkuntzen ugaritasuna, baina ez dirudi funtsezko aldaketarik etorriko denik etorkizun hurbilean, besteak beste hizkuntza araubidea ere, aldatzekotan, beste zenbait araubideren antzera, aho batez baino ezin daitekeelako alda, eta ez dirudi Estatu batzuk
|
beren
estatu hizkuntzaren Europa arloko ofizialtasunari uko egiteko prest izango direnik.
|
2011
|
|
Brigadan atzerritar asko genituen; neronek ere oraindik nirekin nituen frentea defendatzeko bidali zizkidaten hogeita hamar haiek. Atzerritarrek esaten zidaten
|
beren
Estatu Nagusia Igualadaren atzealdean zegoela eta lehenbailehen iritsi nahi zutela hara, baina gure brigada Asensio jeneralaren mende zegoen. Hurrengo egunean, gauza horietaz arduratu behar nuen, baita janari horniduraz ere, Bartzelonatik ekarritakoa bukatzen ari baitzitzaigun, eta egiten zuen eguraldia ere arrunt makurra zen:
|
2022
|
|
Bake aro horrek, baina, baditu bere puntutxo beltzak ere. " xx. mendean zehar, dozenaka miloi pertsona, ehunka milioi ez badira,
|
beren
Estatuetako segurtasun indarrek erail zituzten", onartzen du Hararik. Gizabanako baten ikuspegi mugatutik pertsona asko dira.
|
|
Gaur egun, 2020an, garrantzitsua da nazioen, gutxiengoen eta talde minoritarioen integrazioari eta ahalduntzeari buruzko gogoeta abiaraztea. Hurrengo atalean, aztergai izango dugu nazio minoritario horien lorpenek atzerakada handiak sufritzeko nolako mehatxuak jaso dituzten beren posizio hegemonikoa ahultzearen eta
|
beren
estatua arrailtzearen kezka duten zenbait agintariren aldetik.
|
|
Horretarako, aitortza bila ari diren nazioak ahalduntzeko agertokietan jarri da arreta, eta modu desberdinak daude hori egiteko. Nazio guztiek
|
beren
estatua eskuratzeko aukera eduki ezean âtalde nazional ugari dagoela kontuan hartutaâ, funtsezkoa da estatu plurinazionalen barnean botere garrantzitsuak emango dizkieten agertokiak irudikatzea. Dibertsitate plurinazionalaren eta batez ere haren legitimitatearen onarpen hori inplizituki ezarri litzateke monografia honen ideia nagusi modura, hasieratik bukaerara.
|
|
Horretarako, gobernu zentralak immigrazio politika bat ezarri zuen, epe luzera lagungarria izan zena Kanadako komunitate frankofonoen eta anglofonoen arteko oreka aldatzeko. Lehenbiziko politika nazional benetako horrek bidea eman zuen ekialdearen eta mendebaldearen arteko merkatu ekonomiko bat sortzen lagundu zuten neurri protekzionista batzuk ere martxan jartzeko, muga zergen hesi bat ezarriz.35 Horrenbestez, elite ekonomiko eta politikoek estatu bat sortzea lortu zuten, giza baliabideei, lehengaiei eta azpiegiturei garrantzia emanez, Estatu Batuek
|
beren
estatua eratzeko prozesuan gerra zibilaren izugarrikeriak bizi zituzten bitartean. Une hartan martxan jarritako politika ekonomikoak proiektu komun bat eman zion Kanadari, hizkuntza, kultura edo erlijio amankomunik ezean.36
|
|
Nazionalismo handi horiei erantzuteko, komunitate politikoek hegemoniaren aurkako jardunbideak bultza litzakete (Forsyth, 1994: 23), edo, apur bat harago joanda,
|
beren
estatu burujabea lortzen ahalegindu. Ez da berdin gertatzen Bolivian (Sichra, 2014), Etiopian (Fessha, 2016), Erresuma Batuan (Brown eta Cetrà, 2020), ezta beste demokrazia kontsoziatibo batzuetan ere (Lijphart 1999, 2008), non tentsioek negoziazio politikoak eragiten baitituzte etengabe, baita emaitza itxaropentsuak eman ere, are egonkortasun politikorako mesedegarriak izateraino.
|
|
91). Fenomeno horien eraginez," estaturik gabeko nazio" deiturikoak aldendu egin dira
|
beren
estatu subiranoetatik. Nazio horietako batzuen ordezkari politikoak ziur daude emaitza hobeak izango lituzketela, nola maila nazionalean hala nazioartean, beren iaiotasunaren sustapena eginez gero (Katzenstein, 1985; Rioux, 2020), ezagutzaren garapenari egindako ekarpenaren balioa nabarmenduz aldi berean.
|