Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2003
‎Lozorroan dauden gaixoek teknika iraultzaile baten bidez transmiti ditzakete beren emozioak
2007
‎Besteek ikusten dutena ikustea, besteek entzuten dutena entzutea, zer pentsatzen duten pentsatzea edo besteek sentitzen dutena sentitzea ere baldintza garrantzitsua izan daiteke iruzurgile bihurtzeko. Entzuten ikastea Gutako gehienek beren emozioei arreta handiagoa jarriz hitz egiten dute besteen emozioek esaten digutenari baino; guk ondoren esango dugunari buruz pentsatzen entzuten dugu, edo egoerari zer esperientzia ekar diezazkiokeen pentsatzen dugu. Entzuten ikasteak esan nahi du arreta guztia bestearengana bideratzea hitz egiten duenean, esan nahi duguna edo guk haren ordez egingo genukeena pentsatzeari uztea.
2009
‎Lider askok, arrakasta lortzen duten pertsona askok ez dakite beren emozioak kontrolatzen, malguak ez direlako.
2011
‎Molerok dioenez, erreprimitu egiten da, hezkuntzaren bidez haurrei eta gizonei ez negar egiteko eskatzen zaielako. Emakumeak baino amorratuago daude beren emozioak askatzeko; sentiberegiak, ahulak eta ez seguruak diruditen arriskuaren aurrean adieraz ditzakete, baina ez gehiegi. Hori dela eta, funtsezkoa da haurtzarotik haurrak heztea beren sentimenduak adieraz ditzaten eta beren emozioak komunika ditzaten; izan ere, “negar egitea adierazteko modu ona da”, nabarmendu du Molerok.
‎Emakumeak baino amorratuago daude beren emozioak askatzeko; sentiberegiak, ahulak eta ez seguruak diruditen arriskuaren aurrean adieraz ditzakete, baina ez gehiegi. Hori dela eta, funtsezkoa da haurtzarotik haurrak heztea beren sentimenduak adieraz ditzaten eta beren emozioak komunika ditzaten; izan ere, “negar egitea adierazteko modu ona da”, nabarmendu du Molerok. Haren arabera, “ihes balbula bat da, eta, presio eltze batekin gertatzen den bezala, pertsona batek mugan erreprimitzen baditu eta behar duenean malkoak isurtzea onartzen ez bada, zenbat eta presio handiagoa izan, emozio hori kontrolaezina izango da”.
2013
‎Gainera, batzuek erresistentzia handiagoa dute, eta antsietatea hobeto jasaten dute; beste batzuek, berriz, ahulagoak dira, ez dute balaztarik jartzen eta kezkatuta daude», esan du Amaya Terrónek, Madrilgo psikologoak. «Txikiek orratzen beldur izaten dute (zimmofobia), baina, batzuetan, beldur hori gurasoek jartzen duten aurpegiari esker kutsatu dute, eta ispilu gisa jarduten dute; beraz, haurrek beren emozioak xurgatzen dituzte. Urduritasuna sentitzen duten gurasoek seme alabak kutsatzen dituzte.
‎El Arte Garaikideko Galiziako Zentroa antolatu ditu «Lauko tailerrak». Besteak beste, clown, cabaret eta gorputz adierazpeneko tailer bat proposatzen da, uztailaren 16tik 19ra, 14 urtetik gorako gazteentzat. Helburua da parte hartzaileek gorputzarekin hitz egitea, beren emozioak askatzea eta eramaten uztea. Dantza, mugimendua eta barregarri geratzeko beldurra galtzea dira lantegi honetan lantzen diren funtsezko hiru alderdiak.
‎Hala ere, zazpi urtetik aurrera, marrazkiek ez dute garapen psikomotorra neurtzeko balio», gaineratu du adituak. Marrazkia eta nortasuna Gainera, marrazkien bidez, haurrek beren emozioen eta afektibitatearen mundua adierazten dute. Claudia López de Hunnek azaldu duenez, EOS
2015
‎Komunikazio mota horrek, Radesky ren eta bere taldearen lanak adierazten duen bezala, garrantzi «erabakigarria» du haurraren garapen kognitibo, emozional eta mintzamenean. Aurrez aurre hitz egitean, adin txikikoek beren hiztegia zabaltzen dute, beren emozioak eta gurasoak hobeto ezagutzen dituzte, eta elkarrizketa izaten ikasten dute. Gailu elektroniko batetik aldenduta sentitzea, kasu honetan telefonoa, haurraren autoestimuari aurre egiten dio.
2016
‎Arazoa sortzen da senar emazteen arteko gatazka horiek maizegi errepikatzen badira. Hurrengo artikuluan zehazten den bezala, eta espezialistek berresten duten moduan, begi bistakoak dira beren emozioei eta haien jokabideari buruzko efektuak: haurrak lekuko gisa dituen borrokek tristura, kezka eta haserrea eragiten dituzte, eta etorkizuneko jokabide arazoak garatzeko arrisku faktore garrantzitsua dira.
2017
‎Nahi izaten dugu haurrek gauza asko jakitea, errespetuz joka dezatela, beren emozioak kontrola ditzatela, ilusioz etor daitezela...
‎Helburua da tratamenduari erantzun hobea ematea, bikoteen ongizate psikologikoari esker. Bestalde, Alice Domarrek eta bere kolaboratzaileek taldekako esku hartze psikologikoen aldeko apustua egiten dute, non bikoteak beren emozioak komunikatzen eta adierazten baitira, ernalezintasunerako sentimendu negatiboak arintzeko helburuarekin. Programa hau 20 urte baino gehiago aplikatu ondoren, emaitzak oso positiboak dira, hau da, atzetik datozen emakumeen %55ek haurdun geratu dira sei hilabetetan, eta %20 terapia psikologikoan.
2018
‎Ikerketek erakusten dutenez, zenbat eta adimen, heldutasun eta gaitasun emozional txikiagoa izan, orduan eta handiagoa da substantzia horien kontsumoa. Adin horietan, gazteek trebatuta egon behar dute, eta beren emozioak kudeatzeko eta modu eraikitzailean jarduteko estrategiak, tresnak eta baliabideak izan behar dituzte, epe luzera hainbat gaixotasun dakartzaten osasunerako bizimodu kaltegarriak saihesteko. Egin test bat emozio mailan nola dagoen jakiteko Osasun Ministerioaren Ongizate Emozionala orrian, zure egoera emozionala zein den jakiteko test batzuk aurkituko dituzu.
2020
‎eskulanak haurrekin Ikusi egoera hau beste erronka bat bezala Eman iezaiezu erronka honi etorkizuneko beste edozein egoerari aurre egiteko indartsuagoak izaten ikasiko dute. Egoera hori “aitzakia ezin hobea da haurrei beren emozioak identifikatzen eta erregulatzen irakasteko, bai eta eguneroko arazoei irtenbideak bilatzen ikasteko ere —dio Araba Reyesek— Adibidez, ‘eguneko gauza positiboak bilatzeko detektibe’ bihur daitezke, eta horrela koarentenan izan ditzaketen emozio negatiboen eragin txikiagoa sor dezakete”.
2021
‎Adin hori da zailena, erabat ohartzen baita suntsitu egin dutela. 4 urtetik aurrera Haur helduek aukera gehiago dute kide berriaren etorreraren aurrean egoerari aurre egiteko, beren emozioak kontrolatu eta hobeto ulertzeko gai izaten baitira. Haurrentzako psikologoek diote lau urtetik gorako haur bat gai izango dela aldaketari hobeto aurre egiteko, bere nortasunaren zentzu argiagoa garatu baitu.
2022
‎haurra heztean, bikote harremanean, familian, lagunekin… Erreferente gisa, ematen diegun adibidea izango da beti armarik indartsuena edozein balio, trebetasun edo ohitura irakasteko. Hala ere, guraso guztiek ez dute izan emozioak eman dizkien gurasorik, eta ez diete lagundu beren emozioak ezagutzen eta haiei izena ematen. Inoiz ez da berandu.
‎Inoiz ez da berandu. Familiek helduaroan beren emozioak ezagutzen eta haiei izena ematen ikas dezakete, eta, inoiz egin ez badute ere, bai haiek bai seme alabek elkarrizketa berriak hasi ahal izango dituzte beren harremanetan, bizitzan eta beste testuinguru batzuetan nola sentitzen diren jakiteko. Seme alaba bat irekitzeko, konfiantzazko lotura egon behar da, hau da, gurasoak konfiantza izan behar du semearengan eta adingabeak aitarengan.
‎Hilabete gutxiren buruan, haurrak egunero hasten dira emozioz betetako mendi errusiar bat sumatzen: poza haiekin jolastean edo haurtzaindegitik jasotzean, tristura agurretan edo beretzat garrantzitsua den zerbait galtzen edo hausten dutenean, haserrea jostailuak kentzen dizkietenean… Une horiek ozenki hitz egiteko aprobetxatzea, nola sentitzen diren beren emozioak garatzeko abiapuntu garrantzitsua dela konturatzea, gainerako emozioak ez direla konturatzea. Bestalde, txiki txikitatik, haurraren arreta bere inguruan dituen pertsonen aurpegien keinuetara bideratu daiteke (anai arrebak, aita/ ama, lagunak, lehengusuak, parkeko haurrak…), pertsona horiek nola senti daitezkeen ozenki azaldu, eta elkarrekin hausnartu zergatik senti daitezkeen horrela.
‎Haurrek eta nerabeek beren emozioak erabiltzen ikasi behar dute, emozio horiek gordetzeak ez dielako balioko laguntza jasotzeko edo hobeto sentitzeko. Zailenak kudeatzen laguntzea lagungarria izango da haien osasunerako.
‎Alaitasunak erakusten die zer pentsatzen duten eta zer sentitzen duten lagunekin, familiarekin, marraztu, abestu, idatzi edo kirola egin, ondo sentiarazten diela eta maizago egin luketela. Haur guztiek ikasi behar dute beren emozioak erabiltzen, emozio horiek gordetzeak ez dielako balioko laguntza jasotzeko edo hobeto sentitzeko. Eta gutako bakoitzak hor egon du begiratzen eta esaten digutenerako.
2023
‎lasaitasuna eta askatasuna galtzen dira eta, aldi berean, kezkak eta zama mentalak irabazten dira. Orain, beren emozioak kudeatzeko prestatuta ez dauden beste pertsona batzuen beharrei aurre egiten jakin behar da, eta askotan eztanda egiten dute gosea badute, loa badute, aspertzen badira… Hala ere, familiarekin bidaiatzea haurrentzako eskola bat da, historiari, geografiari eta kulturari buruzko ikaskuntza iturri bat, eta ez dute inongo testuliburutan aurkituko. “Bidaiatuz ikasi egiten da, eta, garrantzitsuena, burua irekitzen da.
‎Haurren jelosia normala da Haurraren adinaren eta izaeraren arabera, trantsizio aldi hori traumatikoa edo ez hain traumatikoa izan daiteke, eta erreakzio negatiboak eragin ditzake, kasketetatik hasi eta portaera erregresiboetaraino. Oro har, ia beti izaten da dramatikoagoa haurrak oso txikiak direnean (lau urtetik beherakoak), oraindik ez baitute komunikazio gaitasunik garatuta eta ezin baitituzte beren emozioak ondo adierazi. Sentimendu horiek ezin dira saihestu, baina gurasoek bai bitartekari, kudeaketa eta arintze saihestezinak egin ditzakete, ez kronifikatzeko eta, azkenean, etorkizunean anaitasun harreman txarra eragingo duen arazo bihurtzeko.
‎“Beldurra, amorrua edo poza emozio unibertsal bat direnez, eta beste edozein emozio bezala, jeloskortasunak espezie gisa bizitzen lagundu digun egokitze funtzioa dute, helduen arreta babesten eta eskatzen laguntzen baitute”, azaldu du Tarrések. Haur psikologian adituak dioenez, lehenengo ondoezaren seinaleak agertzen direnean, gure seme alabei beren emozioak adierazten lagundu behar diegu, edozein motatakoak direla ere, horri buruz hitz egin dezaten (hitz egiten badakite) edo beren erara nola sentitzen diren azal dezaten. Horrela, giro enpatiko eta emozioak errespetatzen dituen ingurune batean ondo bideratutako jeloskortasuna pixkanaka desagertuz joango da, haur zaharrenak kezkatzeko moduko egiazko mehatxurik ez dagoela ulertu ahala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia