2016
|
|
Koloniek
|
beren
buruak goberna
|
2017
|
|
Alferrikakotzat hartu izan dute historialari neoliberalek, baina lurraren pribatizazioaren aldekoa den Jean De Vries berak ere onartzen du nekazaritza lurrak herri lur gisa erabiltzeak bazituela aldeko ezaugarri ugari ere. Nekazariak babesten zituen uzta txarrak zirenean, lurzati asko izan baitzitzakeen eskura familia batek; gainera, lan ordutegia moldatzeko aukera ematen zuen (lurzati bakoitzean une desberdinetan lan egingo zen); eta bizimodu demokratikoa bultzatzen zuen,
|
beren
burua gobernatzeko eta beharrak asetzeko aukera ematen baitzien: guztien artean hartzen zituzten erabakiak, elkarren arteko biltzarretan (noiz erein edo bildu uzta, noiz drainatu urtegia, edo zenbat animalia baimendu herri lurretan). 28
|
|
Demokratizazioaren teoria batek ezin du soilik kontuan hartu herritarrei bozka eskubidea ematea; aitzitik, aintzat hartu behar du nola ezartzen diren hezkuntza publikoa eta osasungintza (adibidez), eta nola modulatzen eta boteretzen dituzten horiek gorputz indibidualak eta kolektiboak. Jada esan dugu teknika diziplinarioek subjektu otzan bihurtzen dituztela gorputzak, baina, era berean, boteretu egiten dituztela; izan ere, aukera ematen baitiete norbanakoei beren gorputza bera eta diskurtsoa oso era sofistikatuan kontrolatzeko, eta, hala,
|
beren
burua gobernatzeko gaiago, kapazago, boteretuago bihurtzen ditu (eta beraz beren udalak, lantokiak, eskolak, familiak, enpresak, komunikabideak eta abar gobernatzeko).
|
|
Kapitalismoak, akaso, demokratizatzeko erabil daitezkeen egiturak eta praktikak ezarri izan ditu, baina kapitalismoak egia ekonomiko batean sinesten du (merkatu/ lehia askea), eta sinesten du egia horren arabera gobernatu behar dugula geure burua. Beraz, kapitalismoaren asmoa, egia horri segi, kapitala pilatzea eta areagotzea da, esplotazioaren bitartez; demokraziak, ordea, norbanakoak eta kolektiboak boteretu nahi ditu, hartara,
|
beren
burua gobernatzeko gai izan daitezen, eta aurre egin diezaioten esplotazioari eta inposatu nahi zaien edonolako egia unibertsali.
|
|
Foucaulten dispositibo bat izan liteke mihiztadura berlurraldetu bat, eta lehenago aipatu dugun ikuspegi performatibo feministari helduta, aztertu dezakegu ea zergatik, mihiztadura jakin batzuen barruan, zenbait talde eta posizio subjektibok ezin dituzten, beren kokapenaren ondorioz, baliabideak eta aukerak erdietsi, ez bakarrik beren, interesak eta eskaerak? taxutzeko, Barryk esan moduan, ezpada
|
beren
buruak gobernatzeko.
|
|
Populazioak ez badaude boteretuta (ez badira gai alde egiteko edo bertan geratzeko, beren burua elikatzeko, lo egiteko, komunikatzeko, ikasteko, jolasteko, kezkatzeko, adierazteko edo erabakitzeko), bada, orduan, biztanleak ez dira gai
|
beren
burua gobernatzeko, eta norbere burua gobernatzea ez da adar exekutiboa edo parlamentua hartzea, baizik eta gizartea bere osotasunean gobernatzea: herriak, eskolak eta erietxeak gobernatzea, eta baita sistema judiziala eta ekonomikoa ere.
|
|
(Habermas, Beck, Held) kontzeptuen bidez iradoki nahi da posible dela gure mundu globalean gobernantza erregimen ez nazional, ez estatal, ez subirano eta hala ere demokratiko bat eraikitzea, eta erregimen hori martxan jarriko dela merkatu askearen eta lehiaren arrazionaltasun ekonomikoaren bitartez, zera, azken 40 urteetan egitura politiko demokratiko globalik ez egotea ahanztura bat izan balitz bezala, edo Europar Parlamentuak botererik ez izatea deskuidu bat izan balitz bezala. Maila anitzeko gobernantza sistema post nazional post subiranoetan, herritarrek ez daukate erabakiak hartzeko eta erabaki politiko horien arabera
|
beren
burua gobernatzeko mekanismorik (autogobernu demokratikoa esaten zaio horri), zeren erregimen schumpeteriar post nazionalak ez baitira demokratikoak, hitz horren ezein zentzu historiko edo politikotan, hain zuzen ere gobernantza sistema horiek eragotzi egiten dutelako estatuaren, hau da, herri jakin batek daukan gaitasun politiko instituzionalizatuaren eta herritarren arteko harremana.... Ondorioz, herritarren erabakiak ezin dira bideratu, instituzio publikoek era masibo eta estrukturalean mamitu ditzaten.
|
|
Komunitateek mobilizazio kolektiboa eta borroka politikoa erabiltzen dituzte, hartara, herriak parte hartzeko beren sistema politiko eta sozio-ekonomikoaren gobernuan eta gobernantzan (eta, horretarako, hein batean,, herria? konzeptua etengabe zabaldu beharra dago); halaxe
|
beren
burua gobernatzen dute, eta subjektu politiko ez ezik, gobernuaren beraren objektu bihurtzen dira komunitateko kideak. Horregatik dauzkate subjektu politikoek objektu sozialen bi oinarrizko dimentsioak, subjektiboa eta objektiboa:
|
|
Horrez gainera, norbanakoak sortu behar dira, hau da, beren gorputzak gobernatzeko gai (gaiago) diren gizakiak, eta horretarako mekanismo diziplinarioak behar dira, horiek sortzen baitituzte norbanako boteretu auto diziplinatuak. Gaitasun diziplinario eta arautzailerik ez daukatenek ezin dute
|
beren
burua gobernatu.
|
|
Demokrazia pribatizatzeko, kendu behar diezu komunitate politikoei
|
beren
burua gobernatzeko gaitasun territoriala eta politikoa
|
|
Koloniek
|
beren
buruak goberna
|
2019
|
|
Eta orduan hasi zen zabaltzen beste mezu bat: herritarrek
|
beren
burua gobernatzeko buruzagia behar ez ezik, emakumeek ez zeukaten senik ardura horiek betetzeko. Beste bat zen etorri berri haien artean emakumeek zeukaten eginkizuna.
|
2023
|
|
Aldi berean, britainiar sufragistek uko egin zioten beren herrialdetik kanpo menderakuntza kolonialaren aurkako borroka sostengatzeari. Indiarrak
|
beren
burua gobernatzeko ezgai zirela esanez, nahiz eta etxean gizonen menderakuntzaren aurka borrokatu –gizonek aldarrikatzen baitzuten emakumeak ez zirela gai beren burua gobernatzeko–, gizon horiexen argudioak indartzen zituzten, haiekin bat egiten zuten, haien egiteko moduak errepikatzen zituzten eta ahotsa ematen zieten. Indiako emakume sufragisten mugimenduak zehatz mehatz begirada eta jokaera berbera izatea nahi zuten, beren borrokaren aldaera bat balitz bezala, eta emakumeen kausaren aurkako traiziotzat hartzen zuten Indiaren independentziaren aldeko mugimenduari sostengua ematea.
|
|
Nahiz eta
|
beren
burua gobernatzeko xede politikoan indiar emakumeei sostengurik ez eman, britainiar sufragistek behin eta berriz errepikatzen zuten haien aliatuak zirela emakumeek botoa eskuratzeko proiektuan, ez gizonak ez emakumeak aske ez ziren herrialde batean. Gaur egun ere hitzez hitz errepikatu genezake indiar emakume batek britainiar emakumeek antolaturiko hitzaldi baten aurka esandakoa:
|