2007
|
|
Zenbait ikerketaren arabera (Haslam, Oakes, Turner eta McGarty, 1995; Hopkins, Regan eta Abell, 1997, denak in Barret, 2005), konparazio testuinguruakeragina du unibertsitateko ikasleek
|
beren
barne taldeari buruz egiten dituztendeskribapenetan. Hori kontuan izanik, Barrett ek eta kolaboratzaileek (1999, 2003) eskatu zieten 5 urtetik 10 urtera bitarteko haur ingelesei haien talde nazionaladeskriba zezatela honako hiru egoera hauetan:
|
|
Hori kontuan izanik, Barrett ek eta kolaboratzaileek (1999, 2003) eskatu zieten 5 urtetik 10 urtera bitarteko haur ingelesei haien talde nazionaladeskriba zezatela honako hiru egoera hauetan: lehen egoeran, haurrek beren barnetaldea soilik deskribatu behar zuten; beste bi egoeretan, berriz, horrez gain, alemaniarrak (2 egoera) eta amerikarrak (3 egoera) ere deskribatu behar zituzten.Ikertzaileak ohartu ziren egoerak ez zeukala eraginik, eta, ondorioz, haurrekberdin berdin deskribatzen zutela
|
beren
barne taldea, konparazio egoera edozeinizanda ere.
|
|
Horietako batzukhonako hau eskatu zieten haurrei: pertsonen argazkiak balioesteko, asko gustatzenzait erantzunetik ez zait batere gustatzen erantzunerainoko eskala baten bitartez etaesan zezatela ea argazki horretan
|
beren
barne talde nazionaleko ala kanpo taldenazionalen bateko pertsona bat agertzen zen. Gero, ikertzaileek kalkulatu zituztenbarne talde nazionalaren zein kanpo talde nazionalen balioespenen batez bestekoak (adibidez, Jaspers et al., 1972; Tajfel et al., 1970, 1972).
|
|
Sentimenduak aztertzeko teknika edozein izanda ere, ikerketetan egiaztatu daaskotan haurrek 6 urterako garatzen dutela
|
beren
barne talde nazionaleko kideekikolehentasuna. Dirudienez, lehentasun horrek bere horretan irauten du gutxienez 15.urtera arte, eta ikertu diren herrialde gehienetan jaso da:
|
|
Ildo beretik, Tajfel ek eta kolaboratzaileek (1970, 1972) ez zuten barnetaldearekiko lehentasunik aurkitu 6 urtetik 12 urtera bitarteko haur eskoziarrenlagin batean, argazkien balioespena erabiliz egindako ikerketa batean. Lambert eketa Klineberg ek (1967) egiaztatu zuten 6, 10 eta 14 urteko haur japoniarrekezaugarri negatiboak egozten zizkiotela
|
beren
barne talde nazionalari. Azkenik, Rutland ek (1999), argazkietan oinarrituz, ikusi zuen Ingalaterrako haurrak 10 urtedituztenetik aurrera hasten direla beren talde nazionalarekiko lehentasunaadierazten.
|
|
– Hala ere, haurrei gutxiago gustatzen zaizkie
|
beren
barne talde nazionalarenetsaiak, beste kanpo talde nazional batzuen aldean.
|
|
Ikertzaile horiekegiaztatu zuten: talde nazionalarekiko identifikazio maila altua adierazten zuten 6eta 12 urteko haur espainiarrek beste haurrek baino gehiago estereotipatzenzituztela
|
beren
barne talde nazionala, britainiarrak, italiarrak eta frantsesak. Lagineko beste haurrek, ostera, (ingelesek, italiarrek eta 9 eta 15 urteko espainiarrek) ez zuten halakorik egin.
|