Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2007
‎Zenbait ikerketaren arabera (Haslam, Oakes, Turner eta McGarty, 1995; Hopkins, Regan eta Abell, 1997, denak in Barret, 2005), konparazio testuinguruakeragina du unibertsitateko ikasleek beren barne taldeari buruz egiten dituztendeskribapenetan. Hori kontuan izanik, Barrett ek eta kolaboratzaileek (1999, 2003) eskatu zieten 5 urtetik 10 urtera bitarteko haur ingelesei haien talde nazionaladeskriba zezatela honako hiru egoera hauetan:
‎Hori kontuan izanik, Barrett ek eta kolaboratzaileek (1999, 2003) eskatu zieten 5 urtetik 10 urtera bitarteko haur ingelesei haien talde nazionaladeskriba zezatela honako hiru egoera hauetan: lehen egoeran, haurrek beren barnetaldea soilik deskribatu behar zuten; beste bi egoeretan, berriz, horrez gain, alemaniarrak (2 egoera) eta amerikarrak (3 egoera) ere deskribatu behar zituzten.Ikertzaileak ohartu ziren egoerak ez zeukala eraginik, eta, ondorioz, haurrekberdin berdin deskribatzen zutela beren barne taldea, konparazio egoera edozeinizanda ere.
‎Horietako batzukhonako hau eskatu zieten haurrei: pertsonen argazkiak balioesteko, asko gustatzenzait erantzunetik ez zait batere gustatzen erantzunerainoko eskala baten bitartez etaesan zezatela ea argazki horretan beren barne talde nazionaleko ala kanpo taldenazionalen bateko pertsona bat agertzen zen. Gero, ikertzaileek kalkulatu zituztenbarne talde nazionalaren zein kanpo talde nazionalen balioespenen batez bestekoak (adibidez, Jaspers et al., 1972; Tajfel et al., 1970, 1972).
‎Sentimenduak aztertzeko teknika edozein izanda ere, ikerketetan egiaztatu daaskotan haurrek 6 urterako garatzen dutela beren barne talde nazionaleko kideekikolehentasuna. Dirudienez, lehentasun horrek bere horretan irauten du gutxienez 15.urtera arte, eta ikertu diren herrialde gehienetan jaso da:
‎Ildo beretik, Tajfel ek eta kolaboratzaileek (1970, 1972) ez zuten barnetaldearekiko lehentasunik aurkitu 6 urtetik 12 urtera bitarteko haur eskoziarrenlagin batean, argazkien balioespena erabiliz egindako ikerketa batean. Lambert eketa Klineberg ek (1967) egiaztatu zuten 6, 10 eta 14 urteko haur japoniarrekezaugarri negatiboak egozten zizkiotela beren barne talde nazionalari. Azkenik, Rutland ek (1999), argazkietan oinarrituz, ikusi zuen Ingalaterrako haurrak 10 urtedituztenetik aurrera hasten direla beren talde nazionalarekiko lehentasunaadierazten.
‎– Hala ere, haurrei gutxiago gustatzen zaizkie beren barne talde nazionalarenetsaiak, beste kanpo talde nazional batzuen aldean.
‎Ikertzaile horiekegiaztatu zuten: talde nazionalarekiko identifikazio maila altua adierazten zuten 6eta 12 urteko haur espainiarrek beste haurrek baino gehiago estereotipatzenzituztela beren barne talde nazionala, britainiarrak, italiarrak eta frantsesak. Lagineko beste haurrek, ostera, (ingelesek, italiarrek eta 9 eta 15 urteko espainiarrek) ez zuten halakorik egin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia