Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎Haur gorren gurasoentzako gida”. Lolaren eguneroko bizipenen bidez, “familia harreman egokiak sustatzeko” baliabideak eta estrategiak eskaintzen ditu gidak. Argitalpen honetan, eskola bat aukeratzea, irakasteko metodologia eta aisialdiko jardueren garrantzia aztertzen dira, haurrak talde batekin identifikatu eta beren autoestimua indartzeko.
2009
‎Nekazaritzako, merkataritzako edo zerbitzuen sektoreko jarduerak abian jartzeko mikrokredituak funtsezkoak dira. Emakumeak beren komunitateetan integratzen laguntzen dute, beren independentzia bultzatzen dute eta, ondorioz, beren autoestimua hobetzen laguntzen dute. ACNURek azken urteotan babestu dituen ekimenak ildo horretatik bideratu dira, nahiz eta nazioarteko zuzenbide humanitarioa (DIH) batez ere “osasun, higiene, beharrizan fisiologiko edo ama eginkizunekin zerikusia duten berariazko beharrak” babestearen alde dagoen, Gurutze Gorriaren Nazioarteko Batzordeak gogorarazi duenez.
‎“Haurrek zahartzearen irudi bat ezagut dezakete bizitza aktiboa eta zerbitzu bizitza garatzeko, eta adinekoak baliabidetzat har ditzakete, eta ez komunitatearentzako zama gisa”. Gazteek errendimendu akademikoa hobetzen dute eta beren autoestimua eta baikortasuna indartzen dituzte. Ondorioak hainbat taldetan banatzen dira.
2010
‎“Gizartean baztertzeko beldur handia dute”, erantsi du. Mitomanoek beren autoestimu maila handitu nahi dute gezurrarekin.’ Askok ez dute irabazi ekonomikorik nahi, badakite gezurrak esan eta gozatzen dutela. Haiek baino garrantzitsuagoak edo azkarragoak diren pertsonak engainatzea gustatzen zaie.
2013
‎Neska nerabeei dagokienez, mendebaldeko herrialdeetan 9 urteko nesketan ere gorputzarekin pozik ez egotea lortu da, eta hori erabakigarria da portaera trastornoak garatzeko. Ikertzaile batzuek proposatu dute gurasoek haurren erakusketa mugatu behar dutela komunikabideetara, elikadura osasungarria eta jarduera fisikoa sustatu, eta haurren parte hartzea sustatu beren autoestimua handitzen duten jardueretan. Pisu ideala edo pisu perfektua, laburbilduz, adimenezko konstruktu zentzugabe gisa defini daitezke, edo, bestela, irristakor entelekia gisa.
2015
‎Horietako bat pixoihala uztea da, eta pixontzia edo komuna erabiltzen hastea. Hori, eskuarki, bi eta hiru urte bitartean gertatzen da, nahiz eta adin txikikoak ere badauden «komunera joateko» gogoa dutenean urte eta erditik hona abisatzen dutenak. Trantsizio hori funtsezko pausoa da beren garapenean, autonomia asko irabazteko eta beren autoestimua indartzeko aukera ematen baitie. Kontuan hartu behar da, AEP Haurrak pixoihala utzi ahal izateko, behar adinako prestakuntza fisikoa izan behar du (laguntzarik gabe ibili, eskuen mugimendua koordinatu, galtzak jaitsi eta igo) eta jarraibideak betetzeko eta, jakina, maskuria kontrolatzeko gai izan behar du.
2019
‎Gustuak partekatzea eta bere adineko pertsonekin harremanak izatea. Nerabeentzat, gizartearen onarpena lortzeko bide bat gehiago dira plataforma horiek, eta hori beharrezkoa da beren autoestimua eta nortasuna garatzeko. Sariak.
2023
‎Izan ere, konfinamenduaren ondoren, zuzeneko harreman sozialen ordez sareetan ordu gehiago eman zirenean, arazo horiek esponentzialki areagotu ziren. Ebidentzia zientifiko aski dago, eta horrek erakusten du gazteek, denbora batez irudi idealizatuen eraginpean egon ondoren, nola gutxitzen duten beren autoestimua eta nola handitzen duten gorputzarekiko asegabetasuna. Eta hori lortzeko, zenbait portaeratarako bidea irekitzen da, pisua galtzeko”.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia