Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎ikastaro bat bera ere ez.Robin en direktorioan, berriz, Espainiako estatuko bi unibertsitate agertzen dira: Granadako Instituto de la Paz y los Conflictos Unibertsitate institutua eta Castellode la Plana ko Universitat Jaume/ ak bere mende duen Bancaja Internationalcenterfor Peace and Development. Guk dakigula, behintzat, bi biek Mediterraneoko gatazketan pausatu dute beren arreta eta ez, gure gatazkan?.
‎Zerbitzuaren publikotasuna eta interes orokorraren zainketa dira gizarte demokratiko modernoaren lorpena eta babesa; hala ere, gaur egun urrun gaude egoera liluragarri horretatik. Esan gura baita, gehienetan, gure inguruko hedabideek interes publikoetan barik interes partikularretan jartzen dutela beren arreta. Bestalde, kontuan hartu genuke, gainera, komunikazio publikoa gizartearen eta zibilizazioaren beraren oinarri, zutabe eta euskarri bilakatzen ari dela; komunikazio publikoa eta masiboa da, gaur egun, zibilizazioaren beraren bizitzaren erreferente nagusia.
2006
‎AGHNa duten haurrenarreta gaitasuna haur normalek dutenaren antzekoa da. Kinadak modu hierarkikoanantolatzeko gaitasuna eta beren arreta fokatzeko eta zuzentzeko modua dira bereizten dituztenak. Ikuspegi kognitibotik begiratuta, arreta selektiboaren gabeziadute haur hauek, oroitzapen mnesikorako arazoak dituzte eta makaltasun pertzeptiboeta mugimenduzkoa agertzen dute.
‎Estres egoeran daudenean, beren arreta eremua zabaltzen eta egoerarenamaiera bistaratzen saia daitezke, estresaren sortzailea den gertaera erlatibizatzeko.Zaharberritze pertsonalari ekin diezaiokete, asteburu luze bat etxetik kanpoemanez, gogoko jardueretarako denbora hartuz, arazo berberak dituzten gurasoekinelkartuz, pentsamendu negatiboak eraikitzaileago batzuez ordezkatuz edo ariketafisiko erregularra eginez....
2011
‎Komunikabideek ez dituzte sare sozialak elkarreraginerako azken soluziotzathartu behar. Are gehiago, ez dute beren arreta sare sozialetan oinarritu behar, horrekaurretik komunikabidearen barruan integratutako partaidetza formei (foroak, iruzkinak, txatak...) kalte egingo dielako (Bernal TriviƱo, 2010).
‎Ikus entzunezko batzuetan signifikatu inplizituak daudela uste dute gazteek eta mezu subliminalen auzia ia talde guztietan agertzen da, beren arreta pizten duen gaia den seinale, beharbada. Ohikoa den bezala, gaztetxoek ere nahasten dituzte edozein istoriotan iradokitzen diren balio moralak edo kulturarekin erlazionatutako ideiak bestelako fenomeno ezkutatuekin.
‎Oso normalak ez diren interes eta jarduera hertsi, mugatu eta estereotipatuetan murgiltzen dira buru belarri. Lagunek partekatzen ez dituzten interesgune berezietan fokatzen dute beren arreta: adibidez, telefono zenbakiak buruz ikastea edo loteria zenbakien prozesua jarraitzea.
‎Histrionikoek honako helburu hauek lortu behar dituzte terapian: ikasi behar dute beren arreta aldiko gauza batean zentratzen, helburu zehatzak finkatzen, gogoeta egiten, beren pentsamenduak eta premiak asertiboki adierazten, beren identitateari buruzko erabakiez pentsatzen, beren arreta beste pertsonengana zuzentzen, gero eta denbora luzeagoz besteengan arreta jartzen, arreta zentro izateko joera ezabatzen, besteen sentimenduetan zentratzen eta besteak ez manipulatzen.... Asertiboak izaten ikasteko, beren desirak ezagutu behar dituzte histrionikoek.
‎Histrionikoek honako helburu hauek lortu behar dituzte terapian: ikasi behar dute beren arreta aldiko gauza batean zentratzen, helburu zehatzak finkatzen, gogoeta egiten, beren pentsamenduak eta premiak asertiboki adierazten, beren identitateari buruzko erabakiez pentsatzen, beren arreta beste pertsonengana zuzentzen, gero eta denbora luzeagoz besteengan arreta jartzen, arreta zentro izateko joera ezabatzen, besteen sentimenduetan zentratzen eta besteak ez manipulatzen. Asertiboak izaten ikasteko, beren desirak ezagutu behar dituzte histrionikoek.
2014
‎Estimulu berak tarte bera utzita erakutsi zitzaizkien kontrol taldeko haurtxoei, baina estimulua batzuetan eskuinetik eta beste batzuetan ezkerretik erakusten zen, zoriz, eta, ondorioz, ustekabekoa zen: lehen taldeko haurtxoek, baina ez bigarrengoek, jokaerak aurreratu zituzten laster, eta beren arreta estimulua agertuko zen lekurantz bideratu zuten (behin eskuinera, beste behin ezkerrera, beste behin eskuinera, eta abar). Ikerketaren egileen arabera, arreta garatu gabea da oraindik (Haith eta Benson, 1998); hala ere, horrek esan nahi du haurtxoek, adin goiztiarretik hasita, beren ingurunearekin harremanetan egoteko tresneria kognitibo gero eta konplexuagoa eta antolatuagoa dutela.
‎Gizartekoitasunak jendearekin bizi izateko lehentasuna adierazten du. Haur batzuek jendearekiko kontaktua bilatzen dute, beren arreta erakartzea desiratzen dute, eta nahiago dituzte besteekin parte hartzeko jokoak. Beste batzuek bakardadeaz gozatzen dute, eta beren jostailuekin bakarrik jolastea atsegin dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia