2002
|
|
eta. Educacidn Especial? erdarazko espezialitateen eskaintza, ikasle erdaldun horiei Magisteritzako hiruikasturteetan zehar euskalduntzeko plangintza osatzen ez bazaie, alegia, maisu maistren ikasketak bukatutakoan euskaraz aritzeko gaitasuna
|
beregana
dezaten modukoa. Dagoeneko, ikasle erdaldun horiekin zailtasunakizaten dira bigarren eta hirugarren ikasmailetako praktikak egiteko garaian, inguruko ikastetxeetan erdaraz aritzeko gelarik ez dago eta.
|
2006
|
|
gurasoekiko harremanetan gertatzen ez den bezala, nebaarreben arteko harremanek ez dute bestearen biziraupena bermatzeko funtziozuzenik, hiru urte dituen haur batek dio bere haurrideari lagundu egoerazail batean?. Hala ere, denboran aurrera egin ahala, funtzio hori
|
beregana
dezake, adibidez, mutiko batek bere arreba heldua zaintzen du ospitalean.
|
2007
|
|
Herrien kasuan atxikimenduak (1) eta erabilerak (2), antropologikoki, jabetzajuridikoak baino garrantzi handiagoa dute. Antropologikoki diot, nazioarteko araudien arabera ez baitira nahikoa izaten herri batek bere esistentzia aitorpena beraere
|
beregana
dezan. Euskal Herriaren kasuan, adibidez, oraindik orain eztabaidatzen dute autodeterminazioari buruzko kontsultarik egiteko eskubidea ote dugun.
|
|
Komunitarismoa: alegia, ezagutza zientifikoak izaera publikoa du etaedonork
|
beregana
dezake, legeak eta teoriak lankidetza eta tradizioarenfruitu direlako. Ezagutza adierazpenak, datuak eta diseinu esperimentalakkideekin partekatzeko ardurari egiten dio erreferentzia.
|
|
Demagun haur bat ikaskide batekinborrokan ibili ondoren, negarrez etxeratzen dela eta gurasoek hauxe esaten diotela:. Jo bazaitu, jo zeuk ere?. Horrelako egoeretan, haurrek
|
beregana
ditzakete araukonbentzionalak(. Eskerrik asko esari?), arau moralak(. Ez da inor jo behar?), genero estereotipoak(. Panpinak neskentzat dira?), aurreiritziak(. Ez zaitez umehorrekin jolastu, hau edo beste da eta?) eta politikari(. Gobernukoek diruabesterik ez dute nahi?), jabegoari(. Emaiozu hori Joni, harena da eta?) eta gizartemundua osatzen duten beste hainbat edukiri buruzko ezagutzak.... Gehienetan, haurrek, esperientziak aurkakoa irakatsi ezean, ezagutza horiek onartu eta bizizikloan izango duten uste sisteman sartzen dituzte (Hoffman, Paris eta Hall, 1994).
|
2008
|
|
Norberarengandik abiatuta eraiki behar da trazatu grafikoa. Beraz, eredu konstruktibistak eredu pedagogia
|
beregana
dezake, eskolako eredu hertsiegi bat proposatzen ez badu behintzat (Charmeux, 1983). Charmeuxen iritziz, helburua ez da keinuak ikastea, idazketa eraikitzea baizik.
|
2010
|
|
Partaidetzak tokiko biztanleriarenardurak, aukerak eta itxaropenak isla ditzake. Partaidetza prozesu bateko beren ikuspuntuak beste parte hartzaile batzuekin konpartitzen dituztenean, honexek NEBa ikusteko haien modua alda dezake; izan ere, parte hartzaileekbabes erregimenaren inguruko kontzientzia
|
beregana
dezakete eta horrekin battokiko biztanleriarentzat izango dituen inplikazioena ere bai. Gainera, NEBkokudeatzaileen eta tokiko biztanleriaren arteko harreman estuago batek NEBareninguruko eztabaidak argitzen lagunduko du.
|
2011
|
|
Niaren ideala, berriz, bakoitzari bere lekua ematen dion osagai sinbolikoa da, norberari begiratzeko besteek hartzen duten ikuspuntua. Adibidez, batek frontoian pilotan ongi jokatzen duenean, pilotari baten irudia
|
beregana
dezake; hori da bere ni ideala; baina, norentzat identifikatzen da pilotariarekin. Hau da niaren idealaren alderdia.
|
2015
|
|
Erauzgarritasuna: Gure Esku Dagoren mezuak zein elementuak erauzgarriak dira erabat, horren adierazle, herriz herri eraiki diren taldeak eta dinamikak edota norbanako bakoitzak mugimendutik
|
beregana
ditzakeenak: izan mezuak, diskurtsoa, jarrera, arropa...
|