2008
|
|
Alde horretan San Agustin eta San Andres deituriko kultura primitiboen aztarnak aurki daitezke, batez ere animalia eta gizaki formak nahasten dituzten eskulturak. Oteizak ikusi eta aztertu nahi zuen nola garatu ziren aldi
|
berean
kulturen adierazpide sinbolikoak eta eskulturaren ezaugarri formalak gizarte primitibo horietan, zeren, aurreko testuetan zioen bezala, kulturaren oinarriak arteak sortzen eta berritzen dituen mitoen bitartez sendotzen baitira. Ikerketa horien emaitzak 1948an Bilbora itzuli ondoren plazaratu zituen, 1952an Madrilen argitaratu zen Interpretacion estetica de la estatuaria megalitica americana testuan, Oteizak argitaratutako lehen liburuan17 Liburu hori, Quousque tandem?! en modura, zati ezberdinez osatu arren, osotasun bat bezala uler daiteke.
|
2009
|
|
Gainera, saltsa eta programa handitan sarturik gaude. Urte osoko programa aberatsa egin nahi baitugu, herrian
|
berean
kultur eskaintza oparoa izan dezagun. Besteak beste; kultur astea, emakumeen eguna, naturari buruzko jardunaldia, antzerki zikloa, musika emanaldiak, Webgunea… Mesedez, kultur alorrean lanerako gogo eta asmorik baldin baduzu, zatoz ostiraletan arratsaldeko 8etan egiten dugun bileraren batera; edo bestela galdeiguzu zuzenean.
|
|
Kontzienteki transmititzen dugu, ala inkontzienteki ere transmiti daiteke?, galdetu du norbaitek. Transmisioa naturala izan liteke, ala guztiz kulturala da?; Zerbait transmititzean
|
berean
kultura egiten da?; Kulturaren funtsa transmisioa da?.
|
2012
|
|
Horrela zenbait kontzeptu proposatu izan dira azken urteetan fenomenohauek azaltzeko: besteak beste globalizazioa azpitik, kapital eta merkantzienjarioez gain populazioen jarioak suposatzen duena azaltzeko (Appadurai, 1996); transnazionalismoa, mugez haratagoko nazio nortasunaren birsorkuntza definitzeko (University of Oxford, 2011); edota transkulturalitatea, aldi
|
berean
kultura eta komunitate ezberdinetan (jatorrizko herrikoa, gizarte hartzailekoa eta nazioarteko migratzaileen sareetakoa) murgilduta daudenen bizipena azaltzeko (Robins, op.).
|
2018
|
|
Rubinek dei egiten duenean «ahaidetasunaren iraultzarako» emakume trukearen behin betiko amaiera du xede, haren aztarnak begi bistakoak baitira oraindik ere, ez bakarrik gaur egungo heterosexualitatearen instituzionalizazioan, baina baita ere sexualitatea eta genero identitatea heterosexualitatearen arabera baimentzen eta eraikitzen dituzten hondar arau psikikoetan (psikearen instituzionalizazioan). Heterosexualitateak nahitaezkoa izateari uzten dionean eta aldi
|
berean
kulturan azaltzen direnean jokaeraren eta identitatearen aukera bisexual eta homosexualak, generoa ere behera etorriko da, Rubinen irudiko (204). Generoa denez polisexualitate biologikoa kulturak agindutako heterosexualitate bihurtzearen emaitza, eta heterosexualitateak genero identitate diskretuak eta hierarkizatuak baliatzen dituenez bere xedea betetzeko, Rubinentzat heterosexualitatearen nahitaezko izaera behera botatzeak ekarriko luke, korolario gisa, generoa bera erortzea ere.
|
2020
|
|
Alvarezek erraz lotzen ditu hizkuntz eskubideak eta migratzaileen eskubideak, plataformak migrazioaren afera lantzen du, baina era
|
berean
kultur aniztasuna ere bai. " Kultur aniztasunaren alde egiten badugu, euskarak garrantzi berezia du".
|
2022
|
|
Usurbilgo Udalak 2019an onartu zuen 2020 urte arterako Dirulaguntzen Plan Estrategikoari bi laguntza lerro berri eranstea onartu zuten iragan urtarrilaren 27ko udalbatzarrean; batetik, une zehatz batzuetan oinarrizko beharrak asetzeko ezintasuna duten herritarrei zuzenduriko Gizarte Zerbitzuen alorreko bat, eta bestalde, kultur sorkuntza sustatzeko herriko sortzaileei zuzenduriko laguntza lerroa. Sortzaileei zuzendurikoaz gain, sail
|
berean
kultur egitasmoak sustatzeko bada urte luzeetako beste lerro bat ere. Bi udal laguntza hauei buruzko oinarriak aurkeztu eta zalantzak argitzeko bi bilkura antolatu ditu Usurbilgo Udalak, otsailaren 16rako.
|
2023
|
|
Bigarren sarrera honetan arreta jarrita, kultura hizkuntza kultura ikasiarekin lotzen da; adibideetan kultura ikasi horrekin lotzen dira gaztelania eta frantsesa, eta ahozko jarduna kultura modernoaren aurreko arotzat kokatu. ...eta jardun batzuetan neurri batean hala izan arren, gaur egun oraindik ere azpimarra halakoetan jartzeak, izaera moderno hori idatziarekin eta kultura ikasiarekin lotzeak eta ahozko jarduna kultura hizkuntzaz at kokatzeak Mendebaldeko logika kulturalarekin bat egiten du, eta gaur egungo euskal kulturaren inguruko aurreiritzi zenbait sendotzen ditu. kultura aniztasun, kultura aniztasun iz. Lurralde
|
berean
kultura eta jatorri desberdineko gizataldeak elkarrekin bizitzea. Herrialdeen batasuna eta kultura aniztasuna helburu duen mundu honetan bada oraindik gaindiezineko muga bat, Ekialdearen eta Mendebaldearen arteko muga.
|