2011
|
|
Horregatik esan dezakegu euskaldunak eta amazigak (eta, ziur aski, munduko beste herri asko) funtsean berdinak garela guztiok zapalduak garelako, zapalketa historia luze baten oinordekoak garelako. Baina aldi
|
berean
inor ez gara moroak, zapalduak izan nahi ez dugulako eta zapalketaren kontra matxinatzen garelako. Beraz, Sarrionandiarentzat garrantzitsua da gure zapalketaren historia ezagutzea, baina garrantzitsuago zapalketa horren aurka altxatzea, matxinada horren bidez askatasuna eta giza duintasuna irabaziko dugulako:
|
2013
|
|
Begiak goititu nituen, baina ez nuen laidoztatzailea bereizi buru meta horretan. Begiak guztiengan finkatu nituen eta aldi
|
berean
inorengan ez, eta goraki erran:
|
|
J.S.: Hizkuntza bera ere norberaren asmakizuna izan zitekeela ematen zuen garai haietan eta, jakina, hizkuntza kolektiboa da berez, denona baina aldi
|
berean
inorena ez. Inork ez du hizkuntza modu arbitrarioan aldatzeko eskubiderik.
|
|
Horrek asaldatu egin zituen bertakoak eta espainiarrek arrapaladan igo behar izan zuten txalupetara, denen biziak arriskuan jarriz, eta 18 hil eta beste batzuek igerian egin zuten ihes. Eta beste adibide asko ere badaude, sarrio larru puska bat edo hutsaren hurrengo beste zerbait kentzeagatik bakarrik matxinatutako indio jentilenak; eta era
|
berean
inor ez dadila ausartu haien etxeetan edo arrantxoetan baimenik gabe sartzera, kexatzeko arrazoirik izan ez dezaten, arrazoirik baldin badago aipatutako zigorra ezarriko baitzaie kontrakoa egiten dutenei, bertakoak lasai eta pozik egon daitezen eta era horretan bi Maiestateei zerbitzatzeko asmoa betetzeko modua izan dezagun". 42
|
2015
|
|
" elkarrekin lan egitea dagokigu. Inork ez luke kultura hondamendietan bizi behar, era
|
berean
inork ez luke hondamendietan bizi behar". Aldaketaren habeak ezagutzak harremanetan jarrita sendotzen dira, eta ez soilik ezagutza artistikoak; ezagutza horiek enpatia, elkarrekin lan egitea, errespetua eta beste hainbat izan daitezke.
|
2020
|
|
Intimitatea zen, izatez, Jurdanen ikerketek bereziki eta maizen zeharkatzen zuten muga legala. Intimitatea, garaiko kontraesanen eredurik hoberena, maila neurrigabean babestua eta goretsia alde batetik eta aldi
|
berean
inork zaintzen edo errespetatzen ez zuena. Gizarteak intimitatearen inguruan zerabilen kontraesan hau aintzat hartuta, Jurdanek garrantzia kentzen zien bere ustezko" gehiegikeriei":
|
|
" Independentistak, antikapitalistak eta autogestionarioak garen aldetik, uste dugu iraultza egitea guztion zeregina dela eta aldi
|
berean
inorena ez, eta iraultza tinkatzen joango dela langileek beren borroketan, lehenagokoetan eta gaurkoetan, lortzen duten esperientziaren arabera. Eta esperientzia horiek kontzienteki gauzatzeko demokrazia zuzena eta ekintza zuzena dira beharrezkoak, sindikatuetan edo partiduetan delegatzea ukatuz(...) eta langileak zuzendariak/ zuzenduak bikotean zatitu gabe".
|