2003
|
|
Liturgi itzultzaileen taldekoak Erroman, San Pedro plazan, 1971an. Ezkerretik hasita Bizente Hernandorena (N), Karmelo Etxenagusia (B), Pedro Mari Zabalza (N), Mixel Idiart (L), Miguel Azpiroz (N), Piarres Xarriton (L) eta Jesus Gaztañaga (G). bihotzeko min barik!), eta barri hori hartu genduan guztiok, batasunari
|
berea
emonez. Geroago ikusi dodanez, ingelesak be bide bardinetik jo eben zati honen itzulpenean.
|
2011
|
|
Orduan ez egoan oraindino alkarregazko Mezarik. Abade bakotxak
|
berea
emoten eban. Eta asko ziran Meza emon behar ebenak.
|
2021
|
|
Arnoldo salduta egoan eta bere Sorterria saltzeko prest, eriotzea etorri iakonean. Bakotxari
|
berea
emon bear iako, eta nik ezagututen dot gaztetan Errizalea izan zala; baiña zartzara, bere alabeagaz txotxinduta, Riktrudis andi ikusteagaitik, errege usaiñekoakaz ibilteagaitik, eta eliz-gizon arrotzaren esandeak entzunda, edozetara iarri zan. Eta Aita eta Ama ill arren, Riktrudis petralak ez dau gero aztu gurasoen erakutsia, eta ekarri deutsa orain Euskal Erriari izugarrizko lotsaria eta kaltea.
|
|
eurak eta geuk danok erruak ditugula, geuk geiago eurak baiño, bada gutarrak ziran Euskal Errira ioan eta lurrak ostu, gizonak ill, etxeak erre eta beste oben negargarri asko egin zituen gudarik. Bakotxari
|
berea
emon bear iako, eta bakotxari berea emotearren esaten ditut olango gauzak, ez zueri min geiago emoteagaitik. Entzu idazue, siñistu idazue, zuen biotzetan benetako leiñargitasunari toki emon eiozue, eta iñoiz bere etxatzue damutuko.
|
|
arerioakandik aspaldietan arturiko destaiña eta urruiñ guztiak gaurtik aurrerantzean aztu egizuez, bada Dierririk andiena eta leiñargiena parkatuten dakiena da. Zuen Lurreko erregeak bere izen onagaitik zenbat lan eta io eta auste erabilli dozuen badaki, eta bakotxari
|
berea
emoteko gogoan eukiko ditu: zuen eta nire zeruetako Errege maitegarriak oraiñ egiten deutsazuen doskaiñi apurra betiko zoriontasun ugari neurribagakoakaz sarituko deutsue.
|
|
eurak eta geuk danok erruak ditugula, geuk geiago eurak baiño, bada gutarrak ziran Euskal Errira ioan eta lurrak ostu, gizonak ill, etxeak erre eta beste oben negargarri asko egin zituen gudarik. Bakotxari berea emon bear iako, eta bakotxari
|
berea
emotearren esaten ditut olango gauzak, ez zueri min geiago emoteagaitik. Entzu idazue, siñistu idazue, zuen biotzetan benetako leiñargitasunari toki emon eiozue, eta iñoiz bere etxatzue damutuko.
|
|
Ikusten dot, arrotza, bakotxari
|
berea
emoten dakizula, eta mingarria da zure erritar guztiak zure eritxikoak ez izatea. Euskaldunari bakean izten baiako bere basetxe eta txabolatxoetan, poz pozik bizi da bere lur, soro, baso, bei, ardi, auntz eta beorrai begira.
|
|
Euskal Erriak ezer galtzen ez dabela. Iaungoikoaren legea zuzen zuzena da, eta bakotxari
|
berea
emoteko agintzen dau. A!
|
|
Berak aitortzen duenez," prankotarrakaz gudetan ibilteko amorratzen egon izan naz neure bizitza guztian" (63 or.); orain, aldiz, euskaldunen buruzagi izaten segitu arren, apaldurik sentitzen bide du iraupen konfrontaziorako premia eta aski omen du" Euskalerriak ostu jakozan lurrak eskatuteko araudea galduten ez" bada (65 or.). Eta, Amandoren hitzak sinetsiz, nahikorik dauka" Jainkoaren legea" ren bermea, kristau guztiek inbaditzaileak barne betetzen dutela sinetsarazten baitio gotzain frankoak: " Jaungoikoaren legea zuzen zuzena da, ta bakotxari
|
berea
emoteko agintzen dau" (65 or.). Eta, itun berriaren sinadura gisa, prest dago garai bateko buruzagi euskaldun ausarta frankoen burua inbaditzailea baina fededuna besarkatzera joateko.
|
|
Arnoldo salduta egoan ta bere Sorterria saltzeko prest, eriotzea etorri jakonean. Bakotxari
|
berea
emon bear jako, ta nik ezagututen dot gaztetan Errizalea izan zala; baiña zartzara, bere alabeagaz txotxinduta, Riktrudis andi ikusteagaitik, errege usaiñekoakaz ibilteagaitik, eta elizgizon arrotzaren esandeak entzunda, edozetara jarri zan. Ta Aita ta Ama il arren, Riktrudis petralak ez dau gero aztu gurasoen erakutsia, ta ekarri deutsa orain Euskalerriari izugarrizko lotsaria ta kaltea.
|
|
Ikusten dot, arrotza, bakotxari
|
berea
emoten dakizula (62 or.) 164.
|
|
Euskalerriak ezer galtzen ez dabela. Jaungoikoaren legea zuzen zuzena da, ta bakotxari
|
berea
emoteko agintzen dau. A!
|