2008
|
|
Izan ere, gauza banako (hekaston) bakoitzak ez dirudi
|
bere
substantziaz beste denik, eta esentzia gauza banako bakoitzaren substantzia dela esaten da (VII 6, 1031a17).
|
|
Gauza bakoitza
|
bere
substantzia bada eta substantzia eta esentzia berdintzat hartzen badira, orduan gauza banako bakoitza bere esentzia izango da. Aristotelesek azaltzen duenez, gauza banakoa eta haren esentzia gauza bat eta bera bada, gauza banakoa ezagutzea haren esentzia ezagutzea besterik ez da izango," esentzia eta substantzia gauza bat eta bera izan ez ezik, haien esakunea ere bat eta bera da" (1031b33).
|
|
Azken batean, Fenomenologia k egiten duena da" fenomenalizatu" (Husserlen zentzuan) edozein jakintzatan eta edozein edukitan agertzen dena,
|
bere
substantzian. Edozein jakintzaren eta edozein edukiren" substantzia" hori" subjektu" bezala tratatu behar da.
|
|
Kontzientziak deskubrituko du higidura historiko soziala" erreala" dela, orain arte abstrakzio batean bizi dela. Horregatik une horretan
|
bere
substantzia historiko soziala bereganatu behar du. Hegelek une hauek kontsideratzen ditu:
|
|
Hegelen erantzuna honako hau da: gauzak
|
bere
substantzian dauden bezala, pentsatuak izan ziren bezala, errealitatean (hau da, Naturan edo Historia Gogoan) sortu baino lehenago dauden bezala. Hegelen ustez, gauzek, sortu baino lehenago, berezko plangintza daukate, eta bere sortze prozesuan gero modu ez huts batean, zirkunstantzien arabera baizik, jarraitzen dute barruko programazioa.
|
2011
|
|
–Bere burua urari ematen dion izakia zorabiatu egiten da. Minutu oro hiltzen da, etengabe amiltzen zaio
|
bere
substantziatik zerbait. Eguneroko heriotza ez da suaren heriotza oparoa, bere geziekin zerua zeharkatzen duena; eguneroko heriotza uraren heriotza da.
|
2012
|
|
gizabanakoak gorputz subjektibatzailean parte hartuz bakarrik esperimentatzen du unibertsaltasuna. Parte hartzen duenak badaki horrek denontzat balio duela eta horrela bere bizitza
|
bere
substantzia sinpletik haraindi kokatzen dela: jakintza hori Ideiarena da.
|
2018
|
|
bataren kizkurrak eta bestearen uhintxoak antzekoak dira, eta adats luzea ur jauzien metafora izaten da(" zaldi buztan" izena ematen zaie usu). Ofeliaren irudiak, itorik eta ilea urean zabaldurik duela, adierazten du uraren hilgarritasuna, beti galbide guztien sinboloa,
|
bere
substantzian bertan daukalakoan herioa (Bachelard, 1942: 114, eta 122).
|
|
karandaev Taperoei bizitza gehiago emateko bost keinu 1 Ez itxaron etxera iritsi arte. garbitu. Elikagaiaren koipea jaten oraintxe jan daiteke gainazal plastikoa
|
bere
substantziengatik itsaskorrak, batez ere denean hoztu egiten da, eta sortzeko arriskua dago usain txarrak eta bakterio populazioak. Hobe duzu tupper a jan eta berehala garbitzea.
|
2019
|
|
Gizonarentzat, ezkontza garrantzizkoa da oso, baita berak ugalketan zer eginkizun duen ez dakienean ere: ezkontzaren bitartez eskuratzen du helduaren duintasuna, eta haren bitartez jasotzen du munduaren zati bat, herentzia gisa; amaren aldetik, klanarekin lotua dago, arbasoekin eta
|
bere
substantzia duen guztiarekin; baina funtzio laiko guztietan, lanean, ezkontzan, inguru horri ihes egiten saiatzen da, eta transzendentzia berresten immanentziaren kontra, baita etorkizun bat zabaltzen ere, berak sustraiak dituen iraganaz bestelakoa; gizarte batean edo bestean onartutako kidetasuna nolakoa, halakoa da intzestuaren debekua, baina zentzu bera du beti, garai primitiboetatik orain art... gizonak zera eduki nahi du, bera ez den hori; Beste zaionarekin elkartzen da.
|
|
Gizartearen eta batez ere gurasoen kausaz, bizio bihurtzen da plazer bakartia; dena dela, mutil gazte bat baino gehiago bere baitarik beldurtzen da lehenbiziko eiakulazioak izatean: odola nahiz hazia izan, aztoragarriak iruditzen zaizkio
|
bere
substantziaren jario guztiak; bere bizia, bere mana itzurtzen zaio. Nolanahi ere, nahiz eta subjektiboki gizonak esperientzia erotikoak izan ditzakeen emakumerik gabe, emakumea objektiboki inplikatua dago haren sexualitatean:
|
|
[...] Bera, gizon bakartua, zatitua, bereizia, apartatua,
|
bere
substantzia beretik irtengo zen, haragiaren presondegitik alde egingo, eta materia unibertsalean ibiliko zen azkenean, materia eta arima. Berarena zen, eta berarena bakarrik, ordu arte sekula sentitu gabeko zorion guztizko bat:
|